مردی در چین که درخواست این کشور را برای فروش خانه اش رد کرد، سوزانده شد. البته دولت چین می گوید او خودش را سوزانده است.

چینی ها بعضی از خانه ها را دینگژیو یا خانه های ناخن صدا می کنند.

صاحبان این خانه ها یا پول بیشتری می خواهند یا نمی خواهند خانه ی پر از خاطره شان نابود شود، مانند ناخنی که نمی خواهد کوتاه شود.

در بعضی مواقع مسئولان ناامید ساخت و ساز در اطراف آن ها جاده یا خانه می سازند. یکی از کسانی که مقابل نابودی خانه اش با بولدوزر ایستاد ژانگ جیمین بود اما نتیجه این کار او مرگ بود.وقتی یک ماه پیش ده ها نفر به در خانه او رفتند تا خانه اش را تخریب کنند این مرد 46 ساله که پدر 2 بچه است، قبول نکرد تا خانه اش را ترک کند. 

اتفاقی که پس از آن افتاد دارای ابهام است، خانواده اش می گویند او توسط قاتل های که دولت استخدام کرده بود سوزانده شده است، مسئولان داخلی می گویند او خانه خودش را آتش زد.

عکس بدن سوخته او در رسانه های اجتماعی چین پخش شده است. خانواده او می گویند قاتل ها در بتری هایی پر از گازوئیل را به خانه برده اند، جلوی در خانه میله آهنی قرار دادند و خانه را آتش زدند.

برادر زاده ژانگ جیمین به سی ان ان گفت: شما می توانید ببینید لباس های او نسبتا کامل هستند. اگر عمویم واقعا روی خودش گازولین می ریخت، آیا در این صورت نباید تمام لباس هایش می سوخت؟! او اسمش را به سی ان ان نگفت چون مسئولان به او گفته اند با رسانه ها صحبت نکند.

دو روز پس از سوخته شدن این مرد در صفحه اجتماعی مسئولان آن شهر بیانیه ای گذاشته شد، آن ها در آن اعلام کردند که ژانگ قبل از مرگش 9 لیتر گازوئیل خریده است. 4 روز بعد در یک بیانیه ی دقیق تر در همان صفحه اجتماعی اعلام شد که ژانگ خودش خانه را آتش زده ولی او این کار به شکل اجباری انجام داده است.

به ژانگ برای خانه اش حدود 9 هزار دلار پیشنهاد دادند، و برای اینکه این پیشنهاد بسیار کم بود او این درخواست را رد کرد.

ه گفته ساکنان حدود 50 خانه در روستا که 6 هزار ساکن داشتند تخلیه شده اند. پس از مرگ ژانگ خانواده او 236 هزار دلار به خاطر ضرر مالی و احساسی شان از دولت چین دریافت کردند.

البته آنها می گویند به نتیجه تحقیقات اعتراض دارند ولی هیچ مدرکی ندارند که کسی دیگر خانه را آتش زده است.

مصادره زمین منشا اصلی یک نارضایتی در چین است، گاهی نتیجه این کار یک حادثه خشمگین میان دولت و مسئولان است. مزرعه داران چین وقتی درخواست زمین آنها داده می شود، گزینه های قانونی کمی دارند تا از زمینشان دفاع کنند و در بیشتر مواقع به ازای زمین پول کمی به آن ها داده می شود.

همه زمین ها در چین زیر کنترل کشور هستند، و مسولان دولتی حق دارند از زمین ها برای پروژه های شان استفاده کنند. شهرنشینی اولویت اول رهبران چین است.

سازمان عفو بین الملل گزارش داد که 40 خانه در چین به شکل اجباری تخلیه شده اند، 9 مورد از این تخلیه ها منجر به مرگ شده است. ویلیام نی، محقق سازمان عفو بین الملل در چین گفت که هیچ آمار رسمی در این رابطه وجود ندارد ولی تحقیقات نشان می دهد تخلیه اجباری خانه ها در چین روبه افزایش است. 

او گفت در صورتی که قوانینی وجود دارد که از روستاییان و مزرعه داران دفاع کند، بعضی از مسئولان چینی آن قوانین را دور می زنند.

منبع: سی ان ان / 9 نوامبر 2015

 237 42

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    2 0
    6000 نفر تو پنجاه تا خونه یعنی هر خونه 120 نفر توش زندگی میکنه محاله یخورده تحقیق کنید بعد بنویسید لطفا