امیر جوان کیا مدیرکل ثبت و اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت : از اجرای پروژه آرشیو الکترونیک یک میلیون پرونده املاک از 40میلیون برگ موجود در پرونده های املاک استان اسکن و آرشیو شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،  امیر جوان کیا مدیرکل ثبت و اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت : از آغاز طرح پویش و آرشیو پرونده‌های ثبتی و ایجاد آرشیو الکترونیک در استان تاکنون اسکن تمامی 1میلیون و 500هزار برگ اسنادی شهرستان ماکو به اتمام رسیده است .

وی در مورد اسناد شهرستان ارومیه افزود : مجموعا 12میلیون برگ اسناد مربوط به مرکز استان وجود دارد که تاکنون بیش از 3میلیون برگ آن توسط همکاران این بخش اسکن و آرشیو شده است و امیدواریم بتوانیم در سریع ترین زمان باقی اسناد را نیز پس از اسکن آرشیو کنیم.

مدیرکل ثبت و اسناد و املاک آذربایجان غربی تصریح کرد : در استان یک میلیون پرونده وجود دارد که با ارزیابی های بعمل آمده باید 40میلیون برگ مربوط به این پرونده ها اسکن و در پایگاه داده آرشیو الکترونیکی سازمان ثبت و ذخیره شوند که تاکنون اسکن و آرشیو بیش از 10 درصد آنها به پایان رسیده است.

جوان کیا درمورد این برنامه گفت : اداره کل ثبت ، اسناد و املاک به منظور کاهش گردش فیزیکی کاغذ و پرونده و راحتی و سرعت دسترسی به اسناد و پرونده ها اقدام به اسکن و آرشیو الکترونیکی آنها می کند که میتواند سهم زیادی در افزایش توانمندی و شاخص دولت الکترونیک باشد.

وی با اشاره به مشکلات این طرح افزود : نیازهای سخت افزاری و منابع مالی مهم ترین مشکلات موجود برای افزایش سرعت این کار است که سعی داریم با اضافه کردن نیرو و دستگاه های پیشرفته تر سرعت عمل آرشیوبندی را بیشتر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =