اینها تصاویر عکاس رویترز است از عربستان، ریاض، سیاستمداران و مردمانش. عربستان دیروز طرح پسر سلمان را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عربستان سعودی با طرح بلندمدت پسر ملک سلمان با محور موضوعات اقتصادی و اجتماعی با هدف کاهش وابستگی این کشور به درآمدهای نفتی و نیز انجام اصلاحات موافقت کرد. با این حال، حتی پیش از انتشار جزئیات این طرح، نقدها و مباحث درباره آن آغاز شده و غیرعملی بودن آن برای کشوری مانند عربستان، مورد اشاره تحلیلگران قرار گرفته است.

پیشتر اعلام شده بود، دولت عربستان سعودی، قصد دارد طرحی را با نام «چشم انداز 2030» معرفی کند که در چارچوب آن، تدابیری برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و نیز یک «برنامه تحول ملی» پیش بینی شده است. محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی که وظیفه اصلی را در تدوین این طرح به عهده داشته، پیشتر اعلام کرده بود که طرح تحول، شامل اقداماتی از قبیل افزایش مالیات ها، کاهش هزینه ها و تغییر شیوه های مدیریت اقتصادی دولتی خواهد بود.

در همین حال روزنامۀ لبنانی السفیر افزود: شاهزاده سعودی درصدد است معادله « امنیت در مقابل نفت» را كه در حدود 70 سال گذشته در روابط سعودی با آمریكا حاكم بوده و در شرایطی كه سعودی با چالش های مردمی و داخلی فزاینده و درگیری های بین اعضای خاندان سعودی به ویژه نسل های دوم و سوم برای كسب نفوذ ، قدرت و پول بیشترمواجه است، تغییر دهد.

هیات وزیران سعودی كه دیروز بلافاصله و به سرعت بعداز رونمائی از به اصطلاح« جشم انداز سعودی 2030» آن را تصویب كرد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =