گزارش جدبد مرکر نظارت بر آوارگان داخلی نروژ نشان می دهد که در طول سال گذشته، 28 میلیون نفر در دنیا به علت حوادث طبیعی و جنگ و خشونت، آواره شده و خانه های خود را ترک کرده اند، اما سهم کدام یک از این دو بیشتر است؟ و در هر کشوری این آمار چگونه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بر اساس گزارش جدید مرکز نظارت بر آوارگان داخلی شورای پناهندگان نروژ سال گذشته کشمکش، خشونت و فجایع طبیعی نزدیک به 28 میلیون نفر را آواره و مجبور کرد تا خانه خود را ترک کنند و به جایی دیگر در داخل کشور خود بروند.

در طول سال گذشته میلادی به تعداد کسانی که در کشور خود به علت جنگ و خشونت خانه خود را ترک کردند، حدود 8.6 میلیون نفر اضافه شد، این یعنی به طور میانگین روزانه 24 هزار نفر و بیشترین آمار آوارگان داخلی در طول تاریخ.

آمارهای مرکز نظارت بر آوارگان داخلی همچنین نشان می دهد به طور کلی آمار تمام آوارگان داخلی به علت خشونت 40.2 میلیون نفر، حدود دو برابر آمار پناهندگان است.

اما آمار کسانی که به علت سوانح طبیعی در طول سال گذشته خانه های خود را ترک کردند بیش دو برابر این آمار برای جنگ و خشونت یعنی 19.2 میلیون نفر بود. با وجود اینکه بیشتر این بی‌خانمانی‌ها به علت شرایط بد آب و هوایی مانند سیل و طوفان به وجود آمده است، اما زلزله 7.9 ریشتری نپال در آوریل سال 2015 به تنهایی 2.6 میلیون نفر را مجبور کرد تا خانه خود را درک کنند.

گفتنی است در طول 8 سال گذشته حدود 203 میلیون نفر به علت فجایع طبیعی آواره شده‌اند.

سه کشور از خاورمیانه؛ سوریه، یمن و عراق بیش از نیمی از آمار ترک خانه به علت خشونت و جنگ را به خود اختصاص داده اند.

الکساندر دیماک مدیر مرکز نظارت بر آوارگان داخلی گفت: این تحقیق برای این انجام شده تا چالش هایی که برای حل بحران جابجایی های داخلی وجود دارد را نشان دهد.

او همچنین گفت: این گزارش نبود راه حل سیاسی برای حل مشکل مهاجرت اجباری داخلی را هم برجسته می کند و یک پیام برای از خواب بیدار کردن دولت ها و سیاستمداران است.

با توجه به گزارشی که حدود یک سال پیش سازمان ملل از آمار پناهندگان منتشر کرد، از هر 122 نفر، یکی به علت جنگ خانه خود را ترک می کند.

ژان اگلند، دبیر کل شورای پناهندگان نروژ گفت: با اینکه به آمار پناهندگان در برنامه های سیاسی و رسانه ها توجه می شود، آمار جمعیت افرادی که در داخل کشورشان خانه خود را ترک می کنند، فراموش شده است.

او در این رابطه گفت: بحران های بزرگ مانند بحران سوریه باید به منجر به برنامه های جامع تری در رابطه با ترک خانه‌ها شود.

دبیر کل شورای پناهندگان نروژ با اشاره به افزایش آوارگان داخلی گفت: جامعه بین المللی باید رویکردی جامع تر و انعطاف پذیرتری برای پیشرفت داشته باشد.

منبع: گاردین / 11 می 2016/ ترجمه: نیو صدر

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    متاسفانه این شروع عظیم ترین بحران جهانیست که از پایان امسال وارد مراحل اوج خود خواهد شد هم افزایش بلایای طبیعی و هم بروز جنگ و خشونت های ویرانگر منتظر زلزله های مهیب در اقصی نقاط جهان باشید.