تیتر سه وبلاگها
-
«موج کره ای»، «صنایع خلاق» و اقتصادی که فرهنگ را متحول می کند
شاید شما هم اصطلاح «موج کره ای» را شنیده باشید. موجی که از دهه ۱۹۹۰ تا امروز به گسترش جهانی فرهنگ کره جنوبی کمک کرده است. در ابتدا سریال سازی و موسیقی پاپ کره ای، ابزار گسترش این موج بود ولی بعدها با ظهور و بروز اینترنت و شبکه های اجتماعی و همچنین استقبال مردم دنیا، به پدیده و مفهومی رایج تبدیل شد. آنها توانستند توسط «صنایع خلاق»، نه تنها فرهنگ عامه کره ای را با محصولات سرگرم کننده به مردم دنیا بشناسانند بلکه به لحاظ فرهنگی بر جنبه های مختلف رفتاری آنان نیز تاثیر بگذارند.
-
«توهم تخصص»، پاشنه آشیل حکمرانی فرهنگی
معضلات فرهنگی یک شبه اتفاق نمی افتند. آرام آرام و در یک بستر نا آرام!
-
«فَست فشنِ» فرهنگی و جمعیتی که نالان است!
فست فشن «fast fashion» یا مد سریع، اصطلاحی است که در صنعت مد و لباس کاربرد دارد و به آن دسته از برندها در صنعت لباس گفته می شود که سریع مد می شوند و سریع هم از مد می افتند.
-
نسل «نِت»، «آلفا» و ضرورت تغییر رویکردهای فرهنگی در جامعه
در انبوه اتفاقاتی که هر روز پیرامون ما رخ می دهند، از هر فاصله و با هر نگاهی که به آن ها بیاندازیم؛ منشاء و ریشه این اتفاقات را بایستی در فرهنگ و ساختارهای فرهنگی جستجو کرد.
-
کجاست سمت حیات؟!/ نقبی به دنیای کار و زندگی کودکان خیابان
آیا می شود حکم صادر کرد و گفت زندگی برای این کودکان مرده است؟!