۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

از بس با شنیدن خبرهای ناگوار گوش و جان ما را آزار داده‌اند، خبرخوب شنیدن برای ما افسانه‌ای شده که باور داشتنش مشکل گردیده است.

از بس با شنیدن خبرهای ناگوار گوش و جان ما را آزار داده اند ، خبرخوب شنیدن برای ما افسانه ای شده که باور داشتنش مشکل گردیده است . چندروزی است که از رفتار کریمانه و مسئولانه راننده تاکسی در کمک به سفیر مصدوم کشور هند در تهران خبردارشدم و با غرور ملی ودینی قصد نگارش مطلبی در تکریم رانند ه تاکسی و مهمانداری ایرانیان داشتم ولی دستم به قلم نزدیک نمی شد و هرلحظه در انتظار تکذیب خبر بودم تا اینکه خبر بطور متواتر از منابع مختلف نقل شد وحجت را تمام کرد و صحت آن را باور کردم .

روزهای گذشته مطلع شدم که سفیر هند در تهران در حین پیاده روی صبحگاهی افتاده و پایش شکسته و یک راننده تاکسی ایرانی به داد وی رسیده وعلاوه بر اینکه سفیر را به بیمارستان رسانده هزینه های اولیه پذیرش بیمارستان را از جیب خود پرداخت کرده است

* ظاهرا سفیر هند در تهران عادت دارند هر روز حدود ساعت پنج صبح در خیابان های اطراف منزل خود در منطقه خوش آب و هوای زعفرانیه در شمال تهران پیاده روی کنند و طبق معمول هفته قبل که برف آمده بود بیدار شده اند و در خیابان ها به پیاده روی پرداخته اما به دلیل برف لیز خورده و پایش شکسته و آسیب به حدی بوده که وی نمی توانسته از جای خود بلند شود.

* وی همچنین ظاهرا فقط لباس ورزشی را به تن کرده بوده و تلفن همراه و یا کارت شناسایی ویا کیف پول همراه خود نداشته وبه دلیل بارش برف هیچ کس در آن ساعت در خیابان تردد نمی کرده.
در همین حین یک راننده تاکسی که صبح زود برای کسب روزی در حال گشت در منطقه بوده وی را پیدا می کند و سریعا بلند می کند و به بیمارستان می رساند.

* توجه به اینکه آقای سفیر هیچ چیزی همراه خود نداشته راننده تاکسی هزینه های پذیرش بیمارستان را از جیب پرداخت می نماید و تا زمانی که کارمندان سفارت خبردار می شوند وخود را به بیمارستان می رسانند چند ساعت همراه سفیر در بیمارستان می ماند.

* علیرغم اینکه سفیر و کارمندان سفارت اصرار می کنند حد اقل هزینه های راننده تاکسی را پرداخت نمایند وی از دریافت هزینه ها خودداری می نماید و به آنها می گوید: "سفیر مهمان ما ایرانی ها هست و ایرانی ها اینقدر بی معرفت نیستند که مهمان خود را در خیابان ول کنند، شما فقط صلوات بفرستید برای من کافی است".

شنیدن این خبر زیبا ، یادآور کلام شهید و فقیه کم مثال بهشتی عزیز بود که در پاسخ به فرزندش در موضوع صدور انقلاب گفته اند : همینکه ایران را آباد کنیم و از جمیع جهات بهترین باشیم ، مسافران و توریست های خارجی با مشاهده زیبایی های ظاهری و رفتاری ، صادر کننده انقلاب خواهند بود - قریب به این مضمون - حیف که این بخش از رفتار مردم کشورم کمتر دیده می شود و ای کاش ، برنامه ای به وسعت 20:30 در شبکه دو سیما که بیشتر به مچ گیری و نشان دادن توهمات و اختلافات می پردازد رویکرد خود را تغییر داده و به همبستگی ملی بپردازد و زیبایی های این چنینی که کم شمار نیز نمی باشد را منتشرکند تا راه زندگی را بهتر بدانیم و فضای عمومی کشور به آرامش برسد و در پرتو آن ، اعصاب اقتصادی و سیاسی و دینی مردم از اضطراب ودلواپسی نجات پیدا کند .

در پیش روی ما دائم چاله های سیاه ایجاد کرده اند و روان جامعه را مهیای شنیدن دائمی نزاع و مرگ و درگیری های فرقه ای و اختلاس و دزدی و ارتشاء و... کرده اند در حالی که بسان این همشهری با کرامت همه می توانیم خالق زیبایی ها باشیم .

در ماه پایانی سال هستیم و بهار دیگری در انتظار زایش است و مردم به تبعیت از طبیعت در حال نوکردن زندگی و پوشاک و خوراک خود هستند چرا باید قیمت ها چند برابر شود و مردمانی نتوانند نونوار شوند . آیا بهار می تواند برکات آفرین زندگی ما باشد در حالی که این چنین در حق یکدیگر ستم می کنیم با اینکه در فرهنگ کهن ایران زمین و راهنمایی های پیامبران وامامان معصوم ( ع ) به نوع دوستی سفارش شده ایم . بگذریم قراربود درد دل نکنم ، بلکه دل شادمانی کنیم بخاطر بزرگی روح و شخصیت این راننده ایرانی .

من به نوبه خودم که دغدغه احترام و تکریم انسان ها را دارم با فروتنی دست و بازوی او را می بوسم و برایش بهترین ها را آرزو دارم.

دکتر مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق گو IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    3 0
    گویا راننده تاکسی نبودند...والا تاکسیرانی می‌تونست به راحتی ایشون رو پیدا کنه و جهت الگوسازی از رسانه ها معرفی شوند کنه...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 2
    مشکل شما ینه که به سیاه نمایی ها گوش میدی و اخبار خوب رو نمی بینی ، چشمات رو باز کن آقای نویسنده