۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

در فضای مجازی خبری را دیدم از جناب‌عالی با این مضمون: «در کیفرخواست و حکم دادگاه من در زمان شاه یک کلمه دروغ نیست ولی در کیفرخواست و حکم دادگاه بعد از انقلاب من یک کلمه با واقعیت تطبیق نمی‌کند».

به عنوان شهروندی از دیار ایران‌زمین که نگران فردای کشورم هستم و در نوشته‌هایم آن را دنبال می‌کنم از شما می‌خواهم که هر دو حکم را دراولین فرصت منتشر کنید تا مورد بررسی حقوق‌دانان قرارگیرد و چرایی این میزان تفاوت در دو حکم، تجزیه و تحلیل شود. زیرا بیان این گونه مطالب به‌طور خام باعث تشویش خاطر نسل حاضر و بدگمانی فردانشینان این مرزو بوم می‌گردد. نسل من و قاطبه ایران‌نشینان امروز که به واسطه سوءمدیریت‌ها و رفتارهای نظام سیاسی و تریبون‌هایی که به نام دین به صدا درآمدند و قدرت را در انحصار خود درآوردند و وعده حکومتی با شاخص عدالت احتماعی می‌دادند به اندازه کافی ناامید و نگران فردای باورهایش هست و تحمل شبهات بیشتر از این دست را ندارد و باقی ماندن بر ابهامات، خطراتش به مراتب اثرگذارتر است از تشریح آن‌چه اتفاق افتاده است. زیرا شما فرد عادی نیستید مقاومت‌ها و تحمل شکنجه‌های طاقت‌فرسای شما در بیدادگاه‌های دولت پادشاهی مورد انکار تاریخ مبارزات نیست و مسئولیت‌های شما در سمت‌های عالی بعد از انقلاب نیز در تاریخ شفاهی و مکتوب این کشور ثبت گردیده است و این‌که در چهل سالگی استقرار جمهوری اسلامی از تفاوت فاحشی بین دو حکم قضایی صادره در دو حکومتی با ادعاهای متفاوت و از زبان فردی چون شما، ابراز می شود، موضوعی نیست که از نگاه تاریخ‌نویسان امروز و فردا دور بماند.

فراموش نمی‌کنم روزهای اول بعدازانقلاب را، فقیه کم‌نظیر و سفرکرده، حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی با دیدن عکس حضرت آیت‌الله سیدکاظم شریعتمداری -از مراجع تقلید وقت- که با امام خمینی در دو مسیر سیاسی و اجتماعی قرار داشت که کلاهی با پرچم آمریکا بر سرش گذاشته بودند، به من گفتند: « فردا که نسل ما حضور ندارد و تاریخ را ورق می‌زنند با دیدن این عکس چه آبرویی برای روحانیت باقی خواهد ماند؟!» روحانیتی که همه افتخارش براین بوده که به تعبیر دکترشریعتی «هیچ روحانی زیر قراردادهای استعماری را امضاء نکرده است» اما حال چه خواهند گفت! و انتفاد و اعتراض داشتند به کسانی که مبادرت به این نوع رفتارهای زننده دارند.

آری مهندس
شبهات هر روز بیشتر و بیشتر و فاصله‌ها زیادتر می‌شود و دل‌هایی هر روز از حقیقتی که دوستش می‌داشتند مهاجرت می‌کنند و دور می‌شوند، شما به ماندن‌شان کمک کنید و دو حکم صادر شده را منتشر کنید تا بخوانیم و تحلیلش کنیم. والسلام.

دکترمرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    2 0
    کار نیکویی ست اما دم خروس قوه قضاییه ناجور بیرون افتاده.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    2 0
    حرف حساب
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    0 1
    شما لطف کنین اول متن رو درست بخونین. ایشون از کیفرخواست صحبت کرده ن نه حکم قضایی هرچند که اصل مطلب تفاوتی نمیکنه...