۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵

شرکت لکسوس که خودروهای لوکس آن در همه‌جای جهان طرفدار دارد، بزرگ‌ترین و پشرفته ترین شبیه‌ساز رانندگی با خودرو را راه‌اندازی کرده و با استفاده از آن، ویژگی‌های امنیتی بالای خودروهایش را طراحی می‌کند.

ابوالفضل کریمی: در یک انبار بزرک در هیگاشیفوجی ژاپن، محفظه‌ای بزرگ به قطر 17 متر بر فراز مجموعه‌ای از ماشین‌آلات گوناگون قرار گرفته است. این مجموعه پیچیده در حقیقت شبیه‌سازی رانندگی لکسوس است که در نوع خود پیشرفته‌ترین نمونه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی لکسوس، این شبیه‌ساز در سال 2007 تکمیل شده و با حرکت روی مجموعه‌ای از مسیرهای متصل به هم، این احساس را به راننده می‌دهد که واقعا با سرعت تمام در حال رانندگی است. دیوارهای داخلی این شبیه‌سازی به سیستم تصویری اچ‌دی مجهز شده و راننده مسیر مناظر اطراف خود را با کیفیت بالا در این شبیه‌ساز مشاهده می‌کند.

لکسوس نه تنها تصمیم دارد از این شبیه‌ساز برای بررسی رفتار رانندگان در شرایط ترافیکی گوناگون استفاده کند، بلکه می‌خواهد چگونگی پاسخ دادن رانندگان به عواملی را که باعث حواس‌پرتی آن‌ها می‌شود، مطالعه کند. برای مثال می‌توان رفتار رانندگان را در زمانی که پیامک می‌فرستند، دچار کمبود خواب هستند و مواردی مانند این را بررسی کرد. بسیاری از ویژگی‌های امنیتی به‌کار رفته در لکسوس با استفاده از این شبیه‌ساز طراحی و ساخته شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    0 0
    عالی بود مرصی
  • zahid OM ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    nice i like this site thanks admin