زمستان امسال نمونه ترکیبی 3008 پژو وارد بازار اروپا خواهد شد و پس از آن شاهد ورود E 300 مرسدس بنز به این بازار خواهیم بود. قیمت پایین گازوییل در اروپا می‌تواند قیمت بالای خرید را به خوبی مستهلک کند.

محبوبه عمیدی: سال آینده میلادی دو خودروساز اروپایی پژو و مرسدس بنز اولین خودروهای ترکیبی دیزلی را وارد بازار اروپا خواهند کرد. زمان ورود 3008Hybrid4 متعلق به پژو بهار آینده پیش‌بینی شده، اما اتومبیل ترکیبی E 300 محصول مرسدس بنز که از فناوری بلوتک برای کاهش گاز اکسیدنیتروژن در موتورهای دیزلی استفاده خواهد کرد، پاییز یا زمستان آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش تکنولوژی ریویو، حجم مصرف سوخت موتورهاى دیزلی نزدیک به 30درصد کمتر از موتورهاى بنزینى است اما خودروسازان به دلیل هزینه بالاتر ساخت موتورهای دیزلی چندان راغب به استفاده از آنها در خودروهای شخصی نیستند. به طور متوسط برای هر موتور دیزلی بیش از 1500 دلار به قیمت خودرو اضافه خواهد شد. ساشا سیمون، مدیر محصولات مرسدس می‌گوید: «با استفاده از موتور دیزلی در خودروهایی که هزاران دلار قیمت دارند، به سادگی خریداران را از دست خواهیم داد».

اما اولین خودروهای ترکیبی دیزلی وارد بازار اروپا خواهند شد. چرا که گازوئیل به دلیل قیمت بالای سوخت در این منطقه بسیار به صرفه است و هزینه‌های اولیه به سرعت جبران خواهند شد اما در آمریکا سوخت ارزان است و خرید این خودروها هنوز توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

این دو شرکت قیمت پایه‌ای برای اتومبیل‌های تازه ترکیبی اعلام نکرده‌اند، اما نمونه‌های مشابه این دو خودرو که هیبریدی نیستند در حال حاضر در بازار موجود می‌باشند. مدل 3008 پژو با موتور دیزلی حدود 28هزار دلار قیمت دارد و برای خرید مدل E250 سدان باید حدود 46هزار دلار هزینه کرد. نمی‌توان به سادگی افزایش قیمت حاصل از به کارگیری فناوری ترکیبی در این دو خودرو را تخمین زد.

مطابق آزمایش‌ها در شرایط استاندارد اروپا خودروی ترکیبی تازه پژو در هر 100کیلومتر تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند و مصرف خودروی ترکیبی مرسدس در 100 کیلومتر 4.1 لیتر است. این اعداد را می‌توان با مصرف پریوس متعلق به تویوتا که 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف دارد، مقایسه کرد. با این تفاوت که خودروهای اروپایی قدرت بیشتری دارند.

موتور خودروهای دیزلی برای ترکیبی‌شدن به تغییرات اندکی نیاز دارد. در مقایسه با نمونه‌های بنزینی استارتر قوی‌تری لازم است و به تجهیزات اضافی برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید‌کربن نیاز خواهیم داشت. پژو برای این خودروی تازه microhybrids را طراحی کرده که مجموعه‌ای از استارترهای قوی‌تر و باتری‌های اضافه برای استفاده بهینه از فناوری ترکیبی است.

در پریوس هر دو موتور دیزلی و الکتریکی در جلوی خودرو تعبیه شده‌اند، اما 3008Hybrid4 موتور دیزلی در جلو قرار دارد و موتور الکتریکی در عقب اتومبیل قرار گرفته است. موتور دیزلی نیروی مورد نیاز چرخ‌های جلو و موتور الکتریکی نیروی حرکتی چرخ‌های عقب اتومبیل را تأمین خواهند کرد. هیچ ارتباط مکانیکی میان این دو موتور وجود نخواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ss IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 1
    تابلو اين كه آرم پژو داره
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    1 0
    سمند جدید
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    اگر اسم مرسدس بنز نبود هرگز این خبر رو نمی خوندم فکر می کنم بعدم " E250 سدان باید حدود 46هزار دلار هزینه کرد " حالا همین بیاد در ایران میشه 160 میلیون بعد میگن ماشین خارجی گرونه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    تکلیف این یورو 2 به یورو 3 چی میشه پس این طرح ارتقا کیفیت چی شد بخاطرش تعرفه ها زیاد شد ؟؟حصلش چی شد پس؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    چرا پژو از فناوریهاشو به ایران نمی ده وماشین از رده خارجشو می ده ؟؟90%محصولات ایران خودرو پژو اند سالی چند میلیارد دلار داره سود می کنه این تحریم کننده ایران هنوز ایران خودرو مونده اینکه یورو2 یورو 3 مونده توش !!!
  • وزنه IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    عزیز چون همه میدونن این پژو هست . فکر کنم دوستمون از این نظر که ایران خودرو مثل بنز ماشینای این و اون رو با نام سمند میده بیرون گفته
  • پاشا IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    3 1
    واقعاً از هر طرف نسبت به مصرف کنند ایرانی ظلم میشه. روز به روز خودروهای جدید به بازارهای دنیا میاد و ما باید این خودروهای خودروسازان داخلی تحمل کنیم دیدید که تعرفه را به چه وعده هایی بالا نگه داشتند و حالا... افزایش کیفیت چه شد؟ کیسه هوا و ای بی اس و محصولات با قیمت مناسب چه شد؟ هیچی، فقط ملت سر کار هستند
  • مهدی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۳
    1 0
    من هم در نوبه خود از این صنعتگران! نه ببخشید کپی برداران صنعت خودرو در ایران کمال تشکر را دارم.405 و پراید پر فروشترین خودرو ایران شد چرا؟معلومه چون مجبوری که اینها رو بخری!چون حق استفاده از این بیشتر رو نداری!فهمیدی دیگهههههههه!هان
  • بدون نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
    2 0
    به آگاهي شما ملت عزيز ميرسونم كشور ما هم با تلاش شبانه روزي محققان و دانشمندان عزيز وانت نيسان با سوخت ديزلي را ساخته و تا چند وقت ديگه وارد بازار خواهد شد
  • اسامه IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    1 0
    پزو 80سال داره خودرو توليد ميكنه.ولي كشور ما داره 10.20سال خودرو ميسازه .تجربه يه جوان 30 ساله رو ميشه با پيرمرد 80 ساله مقايسه كرد.