رمان «امواج گرسنه» نوشته‌ آمیتاو گوش با ترجمه ناهیده هاشمی منتشر شد؛ رمانی اجتماعی که حوادث طبیعی، فرهنگ، آداب و رسوم و مشکلات مردم فقیر هندوستان را مرور می کند.

آمیتاو گوش یک نویسنده پست‌مدرن است؛ به همین دلیل اثرش پیچیدگی کارهای مدرن را ندارد. نویسنده این اثر نیز از هندوستان به آمریکا مهاجرت کرده است و در آن‌جا زندگی می‌کند و حالا روایتی دارد که در ادبیات مهاجرت جای می گیرد. به اعتقاد مترجم در این اثر شخصیت «پایا» در واقع سمبولی از خود نویسنده است که در کودکی از هند مهاجرت کرده است، به عنوان یک محقق به هند سفر می‌کند و حوادثی که طی این سفر برایش رخ می‌دهد، داستان را پیش می‌برد.

 

در معرفی ناشر از آمیتاو گوش عنوان شده است: «آمیتاو گوش در سال 1956 در کلکته (هند) به دنیا آمد. او در آغاز در دهلی‌ نو روزنامه‌نگار بود و قبل از نوشتن اولین کتابش، مدرک دکترای خود را از دانشگاه آکسفورد گرفت. نام این نویسنده طی سال‌های گذشته بارها در جوایز معروفی مثل جایزه بوکر آسیا، جایزه من‌بوکر و جایزه ایمپک دوبلین دیده شده است.

این نویسنده 56ساله هندی در سبک پست‌مدرن می‌نویسد. داستان‌های او در زمان‌ها و مکان‌های مختلف سیر می‌کنند، و تصویری را ارائه می‌کنند که دارای جریانی نامتقارن است. این ترفند پست‌مدرن در رمان «امواج گرسنه» نیز به کار برده شده است که در نتیجه آن موضوع‌ها و پیرنگ‌های فرعی و پیچیده‌ای در داستان ایجاد شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های نویسندگی گوش، تحقیقات بسیار دقیق و وسواسی اوست که باعث می‌شود واقعیت و تخیل در حد غیرقابل تمایزی در هم تنیده شوند.»

در معرفی کتاب نیز می‌خوانیم: «رمان «امواج گرسنه» که در سال 2005 منتشر شده است، داستان بسیار معاصری را درباره ماجراجویی و عشق بعید، هویت و تاریخ در یکی از جالب‌ترین مناطق روی زمین، روایت می‌کند. در شرقی‌ترین سواحل هندوستان، در «خلیج بنگال»، هزارتوی وسیعی از جزایر کوچک وجود دارد که با نام «ساندِربانز» معروف است. زندگی برای ساکنان این منطقه، بی‌نهایت خطرناک است و در آن حمله ببرهای مرگ‌بار یک امر عادی است. در هر زمانی از سال، سیل‌های جزر و مدی برمی‌خیزند و خشکی را در چنبره خود می‌گیرند و نابودی و خسارت به بار می‌آورند. در این مکان که زیبایی، وجهه کینه‌توزانه دارد، زندگی سه آدم از سه دنیای مختلف با هم گره می‌خورد.»

رمان «امواج گرسنه» در 588 صفحه و به قیمت 23هزار تومان از نشر آموت منتشرشده است.

از ناهیده هاشمی پیش‌تر کتاب «دخترها در جنگ» شامل مجموعه داستان‌های گابریل گارسیا مارکز، ایزابل آلنده، جیمز جویس و... در این انتشارات منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =