نماینده تبریز می گوید اگر قرار است تفاهم شود باید براساس قانون تفاهم و نه سلایق انسان‌ها باشد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان که به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان و پس از صحبت‌های رئیس جمهور در جلسه علنی امروز سخن می‌گفت، اظهار داشت: من امروز اصول و استراتژی‌هایی را مطرح می‌کنم که فکر می‌کنم می‌تواند ما را از وضعیت کنونی خارج کند و حل نماید و اعلام می‌کنم ما در کمیسیون بهداشت و در بخش درمان هیچ چیزی را جز انصاف و قانون نمی خواهیم.
وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث بهداشت و درمان تاکید می‌کنم آن چیزی که مجلس مصوب کرده است اگر درست اجرا شود هیچ انسانی و هیچ ایرانی در هیچ نقطه‌ای از این کشور برای گرفتن خدمت و حل مشکلات پزشکی و دارو به دنبال کسی نخواهد افتاد و نیازی به التماس کردن به پزشک و بیمارستان و داروخانه ندارد.

در ادامه گزیده ای از سخنان پزشکیان می آید:

• در قانونی که خود دولت به مجلس ارائه کرد و مدعی اجرای آن است آمده است که 10 درصد خالص از هدفمندی به محرومین اختصاص داده شود؛ چرا که کسانی که مشکل دارند بدانند اگر وارد بیمارستان شدند از لحظه تولد تا لحظه مرگ خدمت و سلامت او رایگان خواهد بود و این یعنی هدفمندی و قانونی که اگر اجرا شود فرقی بین فقیر و غنی نخواهد بود و 30 درصد اعتبارات آن نیز به صنعت و 20 درصد آن به کشاورزی اختصاص دارد.
• اگر قرار است ما تفاهم بکنیم باید براساس قانون تفاهم کنیم؛ نه بر اساس سلیقه و سلایق انسان‌ها تا زمانی که به قانون و برنامه تبدیل شده باشد محترم است و اگر تبدیل به قانون شد همه مکلف و موظفند. قانون را نعل به نعل اجرا کنند و هیچ فردی حق ندارد خلاف قانون عمل کند؛ حتی اگر رئیس جمهور باشد و اطاعت از قانون و همه‌ی موارد آن نه بخشی که دوست داریم یک اصل است.
• وقتی قانون را درست اجرا کنیم می‌توانیم به تفاهم برسیم و در کنارهم برای آبادانی کشور قرار می‌گیریم، اما وقتی قانون را به خوشایند خود بخواهیم اجرا کنیم قطعا اختلافات دامن زده خواهد شد و مشکلات بدتر خواهد شد و ما هم در کمیسیون بهداشت و درمان هیچ چیزی جز عمل درست و کامل به قانون هدفمندی یارانه‌ها نمی‌خواهیم.
• اگر ما قرار است با یکدیگر متحد باشیم باید صحبت‌های هم را گوش دهیم و این که ما بعد از صحبت خود مجلس را ترک کنیم و بعد مدعی شویم که باید با هم متحد شویم و دست به دست هم دهیم یک تناقض است و هر کسی از این اتفاق درمی‌یابد که این مجلس و دولت ممکن است با هم مشکل داشته باشند؛ چرا که رفتار این گونه نشان می‌دهد و نمی‌شود گفت در زبان متحد باشیم اما در عمل حرف مردم را گوش نکنیم.
• چه چیزی مهمتر از این است که دولت و مجلس با هم همپیمان شوند و با تلاش و کوشش مشکلات مردم را حل کنند؟ هیچ چیز مهمتر از این نیست و قانون است که ما را با هم متحد می‌کند و من سوال می‌کنم چطور ما خود قانون را زیر پا می‌گذاریم و مدعی می‌شویم طرفدار قانون هستیم؟ و باید بدانیم که مشکل مملکت ما تنها و تنها با انصاف و عمل به قانون حل می‌شود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    27 0
    امده بودند حرفهايشان را بزنند نه اينكه حرفي گوش كنند و ثابت هم كرده اند كه شنونده خوبي نيستند