معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید و عرضه بالغ بر ۴۲ هزار و ۳۵۶ تن انواع گوشت سفید در این استان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: تولیدات این استان علاوه بر تامین نیاز داخلی به استان های همجوار و کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ نوبخت اژدری گفت: این میزان تولید شامل طیور بومی مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار و مرغ مادر گوشتی، بوقلمون صنعتی و کبک صنعتی و بلدرچین سنتی بوده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۷ هزار و ۷۹۲ تن تولیدات مرغ گوشتی بود، ادامه داد:تولیدات این استان علاوه بر تامین نیاز داخلی به استان های همجوار و کشورهای همسایه نیز صادر شده است.

گوشت سفید

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولیدات اردبیل در زمینه تخم مرغ نطفه دار یادآور شد : طی تیرماه امسال میزان تولید تخم مرغ نطفه دار در مزارع مرغ مادر گوشتی استان ۱۱ میلیون و ۵۲۳ هزار عدد بوده است.

به گفته وی در این مدت هشت میلیون و ۳۶۳ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی نیز در این استان تولید و عرضه شده است.

اژدری با اشاره به صادرات بخشی از تولیدات جوجه یک روزه بیان داشت: در تیرماه امسال ۹۳۹ هزار قطعه جوجه یک روزه به کشورهای افغانستان و ارمنستان صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =