۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
پیش‌دیابتی‌ها بخوانند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد اولویت برای فعالیت‌های شبانه، دیررفتن به رختخواب و خواب ناکافی در افزایش وزن مبتلایان به پیش‌دیابت مؤثر است.

 

به گزارش خبرآنلاین، در حالت پیش دیابت قند خون بالاتر از حد نرمال است اما در حدی نیست که نام آن را دیابت نوع 2 بنامیم. وضعیت دیابت نوع 2 وضعیت خطرناکی است که ممکن است منجر به ناراحتی قلبی یا حمله قلبی شود.{لینک}

گفتنی است خواب ناکافی و یا الگوی نامنظم خواب می‌تواند منجر به افزایش وزن و دیابت شود. مطالعات قبلی حکایت از این دارد که بیدارماندن تا پاسی از شب و فعالیت شبانه و دیررفتن به رختخواب خطر افزایش وزن را به دنبال داشته و دیابت نوع 2 و مرگ تدریجی سلول‌های بدن را به دنبال دارد.

اخیراً دکتر «سیریمون ریوتراکول» از دانشگاه ایلینوی در شیکاگو تحقیق را انجام داده و تأثیر بیدار ماندن در شب را روی BMI (شاخص توده بدنی) بدن 2133 نفر بالای 64 سال مطالعه کرده و در مجله Frontiers in Endocrinology منتشر کرده است.{لینک}

بر اساس این تحقیق میان سطح بالای فعالیت موسوم به Jetlag )تفاوت زمان خواب در طول روزهای هفته و آخر هفته/ خواب ناکافی) و بالارفتن BMI رابطه مستقیمی وجود دارد.

اما درمجموع توصیه می‌شود که خواب منظم و خواب کافی می‌تواند مانع از بالارفتن شاخص توده بدنی و ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =