قیمت دلاری کوییک اعلام شد/ سایپا: سهم کوییک در بازار ایران ۲۰ درصد است

سایپا اعلام کرد: باوجود محدودیت‌های قیمت‌گذاری اعمال شده توسط شورای رقابت، خودرو کوییک با توجه به تیپ‌های مختلف، با قیمتی در بازه ۴۸۰۰ تا ۸۱۰۰ دلار در بازار ایران به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درج گزارشی در خبرگزاری خبرآنلاین با عنوان چینی‌ها به جای کوییک این خودرو را سوار می‌شوند در تاریخ پنجم شهریورماه ۱۴۰۲، اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا در جوابیه‌ای اعلام کرد:

در جوابیه سایپا آمده است:

۱-برند BYD یک گروه خودروساز چینی است که تمرکز آن بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی است لذا به صورت منطقی، مقایسه یک گروه خودروسازی با یک مدل خودرو (کوییک) قیاس نادرستی است.

۲- با توجه به این که کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است، تیراژ تولید خودروی برقی در این کشور زیاد است. همچنین اکثر محصولات شرکت BYD، برقی و هیبریدی است و پرفروش ترین محصول آن در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳، خودروی Song (Plus) DM است؛ این خودرو به لحاظ ابعادی در رده خودروهای شاسی بلند متوسط است و به لحاظ فنی یک خودرو پلاگین هیبرید (امکان شارژ آن از طریق برق خانگی) است. با توجه به تحریم‌های ظالمانه و به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، امکان تولید خودروی مشابه این خودرو در ایران وجود ندارد. لذا در شرایط موجود، مقایسه برند BYD با خودروی کوییک، غیرمنصفانه است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است گروه خودروسازی سایپا در آینده نزدیک، خودروهای برقی و هیبریدی خود را با کمک مهندسان کشور تولید و به بازار عرضه کند.

۳- در استفاده از عنوان "محبوبیت" برای برند BYD در قیاس اشتباه با محصول کوییک، باید عنوان کرد که سهم بازار سالیانه خودروی Song (Plus) DM از کل بازار چین (با فرض تیراژ تولید ۱۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳)، حدود ۲درصد از کل بازار است، در حالی‌که این سهم برای خودروی کوییک در بازار ایران حدود ۲۰ درصد است.

۴- باوجود محدودیت‌های قیمت‌گذاری اعمال شده توسط شورای رقابت، خودرو کوییک با توجه به تیپ‌های مختلف، با قیمتی در بازه ۴۸۰۰ تا ۸۱۰۰ دلار در بازار ایران به فروش می‌رسد. قابل توضیح است که تیپ پایه کوییک معمولی حدود ۲۰۱ میلیون تومان و تیپ فول کوییک R اتوماتیک حدود ۳۳۸ میلیون تومان و نرخ تبدیل دلار ۴۲۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. در این میان تیپ‌های مختلف خودرو Song (Plus) DM در بازه قیمتی ۲۱۲۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

۵- اگر مشابهت ابعادی و فنی با خودروی کوییک در نظر گرفته شود، خودرو Dolphin خودروی مناسبی جهت مقایسه است؛ ابعاد آن کمی کوچک‌تر از کوییک و به لحاظ فنی مشابه خودرو کوییک است. این خودرو تقریبا ۱.۵ درصد از تیراژ تولید خودرو در بازار چین را در اختیار دارد و تیپ‌های مختلف آن در بازار چین در بازه ۱۰۱۰۰ دلار تا ۱۲۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد. بنابراین، خودرو کوییک در حالی از محبوبیت بالاتری برخوردار است که با قیمت بسیار پایین تری عرضه می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1807907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    در عمل خریدارواقعی مثل من مجبور است پول خیلی بیشتری پرداخت کند منظورم سهم خوش شانس برنده لاتاری است.
  • ابراهیم IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    هر چیزی رو به گردن تحریم نندازیم چیزی که چینی ها رو متمایز کرده انصاف وانسانیت و نوع د‌وستی است که در ایران وجود ندارد اگر هم هست در حد حرف است