لزوم گذار از رویکردهای سنتی به نوین اقتصادی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: عصر کنونی، عصر گذار از رویکردهای سنتی اقتصادی به رویکردهای نوین است؛ اقتصاد موفق و پویا، اقتصادی است که با بهره‌گیری از علوم جدید، روش‌های نوین مالی و سرمایه‌ای را دنبال کند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسین حسامی در گفتگویی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد مقدس، اظهارکرد: یکی از چشم‌اندازهای مورد توجه در این لایحه پیشنهادی، موضوع «اقتصاد شهری» است.

وی در ادامه گفت: یکی از مولفه‌های مورد توجه ذیل این رویکرد و چشم‌انداز، اعتمادآفرینی با اقتصاد پایدار، مشارکت‌پذیر و رقابتی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است.

حسامی با بیان اینکه یکی از پیش‌شرط‌های اصلی برای تحقق برخورداری از یک اقتصاد پویا و زنده در مدیریت شهری، تقویت اعتماد بین سرمایه‌گذاران و مدیریت شهری است، افزود: هرچقدر در این مسیر گام برداریم، به رشد فراگیر و تمام‌ساحتی شهر کمک شایانی کرده‌ایم چراکه یکی از مولفه‌های اثرگذار بر توسعه شهری، توسعه سرمایه‌گذاری است.

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که شهرداری باید به دنبال جلب مشارکت حداکثری سرمایه‌گذاران و حتی جذب سرمایه‌های خُرد با بهره‌گیری از راهکارهای نوین و روش‌های جدید اقتصادی باشد.

حسامی گفت: عصر کنونی، عصر گذار از رویکردهای سنتی اقتصادی به رویکردهای نوین است؛ اقتصاد موفق و پویا، اقتصادی است که با بهره‌گیری از علوم جدید، روش‌های نوین مالی و سرمایه‌ای را دنبال کند.

وی افزود: مشهدالرضا(ع) قطب ملی و بین‌المللی صنایع خلاق، نوآور، دانش‌بنیان و مولد است؛ همین بستر، خود یک فرصت ارزشمند برای گام برداشتن در مسیر روش‌های نوین اقتصاد شهری است و سرلوحه فعالیت‌های شهرداری باید قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =