پروژه ۲۲۷ میلیاردی پست برق نیروگاه ارومیه را وزیر فرهنگ افتتاح کرد

پروژه پست برق نیروگاه ارومیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار آذربایجان‌غربی با اعتباری بالغ بر ۲۲۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر، گفت: در آستانه آغاز چهل‌وششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و یاد و خاطر شهدای انقلاب را گرامی می داریم و امروز فرصتی مهیا شد تا خدمت مردم عزیز استان آذربایجان‌غربی باشیم؛ اتفاقات مهمی در دو سال اخیر در این استان رخ داده و در حوزه اشتغال، اقتصاد، عمران، فرهنگ و هنر توسعه متوازنی در این استان رقم خورده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: گزارش‌های رسیده از استان نشان از موفقیت زیاد دولت مردمی با تلاشپ‌های آقای استاندار و همکارانشان در بخش‌های مختلف است؛ البته باید توجه داشت این ادعا براساس اعداد، ارقام و کارنامه مطرح می شود.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: امروز دو مجموعه مهم در حوزه بهداشتی درمانی و تامین برق افتتاح شد؛ مجموعه درمانی در آذربایجان غربی با افزایش ظرفیت همراه بوده است؛ در همین راستا ۱۵۰ طرح درمانی در استان درحال ساخت است که انشاالله اتفاق مهمی را در ماه های آینده رقم خواهد زد و استان آذربایجان‌غربی را از استانی که شاخص‌های زیرساختی‌ پایینی در حوزه درمان داشت به یکی از استان های پیش‌رو در این حوزه تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاح نیروگاه در ارومیه افزود: استان آذربایجان‌غربی جزء استان‌های سبز محسوب می شود، در سفری که اخیرا همراه با رئیس جمهور به کشور ترکیه داشتیم توافق شد تا تبادل انرژی و برق بین استان های همجوار دو کشور را به واسطه ظرفیت های خوب این آذربایجان‌غربی داشته باشیم و این مجموعه که امروز افتتاح شد نیز به تحقق این هدف کمک می کند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت بزرگ فرهنگی است ولی به تامین زیر ساخت ها نیازمند است، گفت: با جذب سرمایه برای این استان، ساخت طرح های بزرگ فرهنگی، هنری و زیر ساختی را در آن شروع خواهیم کرد.

بهره برداری از بخش‌های جدید بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از برنامه‌های خود، بخش‌های جدید بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه را افتتاح کرد.

پروژه ۲۲۷ میلیاردی پست برق نیروگاه ارومیه را وزیر فرهنگ افتتاح کرد

بخش GICU با ۳۴ تخت در زیربنای ۹۷۹ متر مربع، بخش جراحی فک و صورت با ۷ تخت و زیربنای ۲۴۰ متر مربع، دستگاه سی تی آنژیو ۱۲۸ اسلایس و دستگاه MRI یک و نیم تسلا، این بخش ها را شامل می شود.

با بهره برداری از این طرحها، بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه برای نخستین بار دارای بخش جراحی فک و صورت شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =