۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳

با ورود طوفان مگی به تایوان مردم وحشت زده به مناطق امن پناه بردند.

اسوشیتدپرس گزارش داد بارشهای سیل اسا در تایاون شروع شده و در شهر ییلان فقط 110 میلیمتر باران باریده است. طوفان به سوی جنوب چین در حرکت بوده و مقامات هنگ کنگ نیز اعلام وضعیت اظطراری کرده اند. اداره ملی آتش نشانی تایوان ضمن اعلام این مطلب در وب سایت خود نوشت 2679 نفر از مردم در شمال شرق کشور برای در امن ماندن از طوفان خانه های خود را به سوی مناطق امن ترک کرده اند.

مقامات هنگ کنگ گفته اند شاید شدت باد در این کشور به اندازه سایر نقاط نباشد اما آنها احتیاط لازم را انجام می دهند. به همین خاطر بندر اصلی هنگ کنگ بسته شده است. در تازه ترین آمار مرگ دو نفر در تایوان و محبوس شدن 400 نفر در خودروهایشان گزارش شده است. شمار قربانیان طوفان مگی در فیلیپین نیز به 26نفر رسید و مردم طوفان زده در حال بازگشت به خانه های خود هستند که هفته گذشته اسیر طوفان شدند.بیش از 100 میلیون دلار خسارت به زیر ساختهای فیلیپین وارد آمد.55 هزار نفر نیز خانه هایشان تخریب شده است.

در تایوان همچنین گزارش شده بیش از 10 هزار خانه برق ندارند و خسارات کشاورزی تا کنون بالغ بر 300 هزار دلار گزارش شده است. مقامات هواشناسی وقوع آنرا از 250 کیلومتری جنوب و جنوب غرب جزایر پنگهو ثبت کرده اند که از ساعت 2 بعد اظهر جمعه به وقت محلی با سرعت 155 کیلومتر بر ساعت کشور را در بر گرفته است.

اواسط فردا طوفان مگی به جنوب چین و هنگ کنگ می رسد و از الان آنها آماده مقابله با آن شده اند. دهها هزار نفر از مردم چین از وحشت خانه های خود را به سوی مناطق امن ترک کرده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =