چینی ها استارت برنامه ساخت ایستگاه فضایی با سرنشین را زدند.

سخنگوی سازمان فضایی چین ضمن اعلام این مطلب افزود تا سال 2016 لابراتوار فضایی برای مطالعه و طراحی ابزار اصلی ارسال ایستگاه فضایی سرنشین دار طراحی خواهد شد تا محققان فضایی و فضانوردان بتوانند پروژه های خود را قبل از ورود به مرحله اصلی آزمایش نمایند.

ماژولهای ساخته شده در لابراتوار بتدریج ساخته شده و تا سال 2020 آماده شده و هسته اصلی ایستگاه فضایی در این سال پرتاب و در فضا نصب خواهد شد. این ایستگاه سرنشین دار بوده و مستقیما توسط انسان و فضانوردانی که در آن جای می گیرند، مدیریت و کنترل خواهد شد.

اولین محوطه ایستگاهی بعناون اولین مرحله ساخت ایستگاه در سال آینده میلادی ساخته خواهد شد و به دو ماژول بدون سرنشین دار بنام های تیانگونگ و شنزو ملحق خواهد شد. بدنبال ساخت محوطه ایستگاهی ماژول بعدی بنام تیانگونگ دو یا ساختمان بزرگ در آزمایشگاه ساخته و به سایر ماژولها اضافه خواهد شد.

اگر ساخت تمام ماژولها طبق نقشه پیش رود، ماژولهای شنزوی IX  و شنزوی x  که فضای مورد نظر برای دو یا سه فضانورد است، به ایستگاه اضافه خواهند شد.

سخنگوی فضایی چین گفت با این طرح پرستیژ و قدرت چین به دنیا نشان داده خواهد شد. پانگ ژیاهو سردبیر مجله ماهانه بین المللی فضا می گوید ایستگاه فضایی سرنشین دار چیزی فراتر از تصور ما است، چرا که با این ایستگاه می توان طوری برنامه ریزی کرد که سفر به ماه یا کره مریخ مهیا گردد.

وی می گوید اگر چین موفق به اجرای پروژه خود شود، سومین کشوری خواهد بود که به این فناوری دست می یابد. چین در حال حاضر سومین کشوری است که راه پیمایی فضایی را تجربه کرده است و در این زمینه موفق شده است. در حال حاضر فقط امریکا و روسیه هستند که به صورت مستقل توانایی راه اندازی و نصب ایستگاه فضایی سرنشین دار را در اختیار دارند هر چند 16 کشور دیگر عضو نیز از جمله کشورهای اروپایی و ژاپن و برزیل در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی آی.آی.اس بعنوان دستیار محسوب می شوند. چین عضو آی.آی.اس نیست و قصد دارد به تنهایی این پروژه را جلو برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =