کره‌شمالی خود را برای آزمایش سومین بمب هسته‌ای مهیا می‌کند.

همزمان در شورای امنیت سازمان ملل همه اعضا به دنبال راهی هستند که بتوانند رهبران پیونگ یانگ را متوقف کنند. قطار هسته‌ای در این کشور مجددا به راه افتاده است و به نظر نمی‌رسد که کیم‌جونگ ایل هم خیال متوقف کردن آن را در سر داشته باشد. ایالات متحده در رأس کشورهای حاضر در شورای امنیت و مذاکرات شش جانبه سرسختانه به دنبال راهکاری است برای تشدید تحریم‌ها. تاریخ نخستین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی به سال 2006 بازمی‌گردد. پس از آن بیست و پنجم ماه می‌سال جاری بود که دومین بمب هسته‌ای هم آزمایش شد. مایک هامر سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: مجبوریم انتظار داشته باشیم که کره‌ شمالی با بی‌ملاحظگی و خطرناک عمل کند‌ اما در حالی که جهان برای تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ متحد است، آشکار است که رفتار کره‌ شمالی فقط با منزوی کردن بیشتر تغییر می‌کند.

استفن بوسوورث، نماینده ویژه باراک اوباما در امور هسته‌ای کره‌ شمالی هم اعلام کرد که دولتش مصمم است که کره‌ شمالی را به خاطر تهدیدهای فزاینده موشکی و هسته‌ای با تحریم‌های بیشتر روبه‌‌رو کند. اوباما بارها اعلام کرده است که دولتش خواهان مذاکره با پیونگ‌یانگ است چه از طریق مذاکرات شش‌جانبه چه به طور مستقیم.

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که باید به تصویب اعضای شورا برسد، با هدف ممانعت از دستیابی و یا صادرات مواد و دانش تولید تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک به کره‌شمالی و نیز دستیابی این کشور به پول از طریق برنامه‌های مالی، تهیه شده است.

همزمان اما دولت کره‌شمالی هر گونه اعلام تحریم را اعلام جنگ عنوان کرده و گفته که با اقدامات دفاع از خود به آن پاسخ خواهد داد. این کشور حتی اعلام کرده است در صورت تحریکات بیشتر از تسلیحات هسته‌ای خود در حمله‌ای جدی استفاده خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =