۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹

فارس: یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که عربستان سعودی و سوریه بزودی در حل بحران کنونی در لبنان به توافق دست خواهند یافت.

روزنامه السفیر لبنان نوشت که محافل رسمی در دمشق بر این اعتقاد هستند که "امیر عبدالعزیز بن عبدالله " بزودی به دمشق سفر خواهد کرد تا آخرین بررسی‌ها را در زمینه حل قریب‌الوقوع بحران دادگاه حریری و سایر بحران‌های سیاسی در لبنان انجام دهد.

بر اساس این گزارش، حل بحران عراق می‌تواند بر روی این کشور تاثیر مثبت داشته باشد، از سوی دیگر حزب‌الله لبنان در خطی جدید و جدی قرار گرفته است که شامل توافق ریاض و دمشق می شود، اما این موضوع تنها بعد از سخنرانی اخیر سید "حسن نصرالله " دبیرکل این حزب بود که در رسانه‌ها مطرح شد.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار نیز نوشت که "جفری فلتمن " معاون وزیر خارجه‌ آمریکا اخیرا در تماس با "فیصل المقداد " همتای سوری خود از سوریه خواسته است تا در روند تشکیل دولت عراق وارد عمل شود.

وی در حالی این درخواست را از سوریه اعلام می‌کند که سوریه تاکنون برای حل مسائل لبنان تلاش خود را به کار گرفته است چه آنکه بشار اسد سفر اخیر خود به لبنان را به همراه پادشاه عربستان انجام داد.

روز گذشته نیز ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که حفظ ثبات و تامین امنیت لبنان از اولویت‌های دولت سوریه است و این امر برای سوریه بسیار اهمیت دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108546

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =