فارس: شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی آمریکا را برای دادن امتیازات هنگفت مقابل توقف سه ماهه شهرک‌سازی قبول کرده است.

به گزارش شبکه بی‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه در دولت اسرائیل اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو موافقت اعضای دولت ائتلافی این رژیم برای پذیرش طرح آمریکا را جلب کرده است.

شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی درباره پیشنهاد آمریکا به رژیم صهیونیستی برای توقف سه ماهه شهرک‌سازی‌ها در مقابل باج سیاسی و نظامی آمریکا، افزود که کابینه اسرائیل در نشست هفتگی خود در شب گذشته ابعاد پیشنهاد آمریکا برای توقف سه ماهه شهرک سازی را مورد قبول قرار داد.

این شبکه در ادامه این گزارش با اشاره به اختلاف بین اعضای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی درباره این طرح تاکید کرد که شب گذشته کابینه اسرائیل شاهد درگیری شدیدی درباره طرح توقف سه ماهه شهرک سازی‌های بود.

بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیشب در نشست کابینه امنیتی از پیشنهاد آمریکا برای توقف سه ماهه شهرک‌سازی در کرانه باختری به استثنای قدس شرقی خبر داد و گفت که واشنگتن گفته است که در مقابل تعلیق 90 روزه شهرک‌سازی امتیازات امنیتی به اسرائیل می‌دهد از جمله اینکه به منظور حفظ برتری نظامی ارتش اسرائیل در منطقه از کنگره می‌خواهد که با تجهیز اسرائیل به 20 فروند جنگنده پیشرفته "اف 35 " موافقت کند و هر گونه قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل را وتو کند.

این شبکه با اشاره به مخالفت احزاب راست‌گرا در کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حزب شاس به شدت با این طرح مخالفت کرده است.

بی‌بی‌سی با اشاره به اختلاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی درباره این طرح تصریح کرد که برخی از اعضای حزب لیکود و حزب کارگر خواستار پذیرش این طرح هستند.

پیش از این نیز اعضای حزب کارگر که در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی حضور دارند تهدید کردند در صورت عدم پذیرش این طرح توسط بنیامین نتانیاهو از کابینه خارج خواهند شد.

همچنین حزب "اویگدور لیبرمن " وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به شدت و به شکل علنی با این طرح مخالفت کرده است.
بر اساس پیشنهاد باج‌گونه آمریکا به رژیم صهیونیستی، واشنگتن در مقابل توقف سه‌ماهه شهرک‌سازی که البته قدس از آن استثنا است، امتیازهایی بزرگ (مانند امضا قرارداد امنیتی-سیاسی، تحویل 20 فروند جنگنده اف.35 و حمایت از سیاست ابهام اتمی تل‌آویو)، به این رژیم خواهد داد.

در همین خصوص برخی کارشناسان معتقدند که کابینه رژیم صهیونیستی از این پیشنهادها بسیار استقبال کرده است ولی برای ظاهرسازی و بالا بردن سقف امتیازها، خود را دچار اختلاف نشان می‌داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =