خواستگار قلابی که با جعل عنوان مأمور امنیتی، دختران پولدار را سرکیسه می‌کرد به دام افتاد.

روزنامه ایران در این باره نوشت:

چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به پایگاه یکم پلیس امنیت تهران، راز تبهکاری‌های خواستگار قلابی را فاش کرد و به مأموران گفت: مدتی قبل با مرد جوانی به نام «آرش» آشنا شدم که خود را مأمور یکی از دستگاه‌های امنیتی معرفی می‌کرد. او مدعی بود مدتی مرا به دقت تحت نظر داشته و پس از بررسی‌های لازم، تصمیم به ازدواج با من گرفته است. با این حال به خاطر این که به رفتارهایش مشکوک شده بودم، تصمیم گرفتم برای بررسی صحت ادعاهایش از پلیس کمک بگیرم.

پس از اعلام این گزارش، گروهی از مأموران تحقیقات نامحسوس خود را آغاز کرده و دریافتند متهم با مدارک جعلی خود را مأمور امنیتی معرفی کرده و قصد کلاهبرداری از دختر جوان را دارد. بنابراین مرد تبهکار پس از دستگیری، در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد.

سرگرد راستی - رئیس پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران - با اشاره به این خبر گفت: خواستگار قلابی برای جلب اعتماد طعمه‌هایش، درخواست آنها برای حل مشکلات اداری را قبول می‌کرد و با کارچاق‌کنی، اهدافش را پیش می‌برد. وی همچنین با جعل مدارکی، مدعی می‌شد که اعضای خانواده‌اش در سوریه تصادف کرده و همان جا دفن شده‌اند. تاکنون نیز چند دختر فریب خورده با مراجعه به پلیس، از این تبهکار شکایت کرده‌اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

سرگرد راستی همچنین به شهروندان توصیه کرد از اعتماد بیجا به افرادی که هویت‌شان محرز نشده، به شدت خودداری کنند و مأموران را با کارت شناسایی و حکم معتبر بشناسند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =