سعد حریری تأکید کرد که در حال حاضر آنچه از تقسیم پست‌ها مهم‌تر است تعیین سرنوشت لبنان در این شرایط حساس است

سعد حریری رهبر اکثریت پارلمان لبنان که حالا اندک‌اندک خود را برای بر تن کردن جامه نخست‌وزیری مهیا می‌کند، در نخستین روزهای پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی وعده همکاری با تمامی گروه‌های سیاسی را داد. پسر نخست‌وزیر فقید لبنان رفیق حریری که بخش اعظمی از موفقیت‌های سیاسی خود را مرهون ترور پدر است متعهد شد تا دولت وحدت ملی لبنان را با حضور احزاب و گروه‌های اصلی پارلمان تشکیل دهد.

حریری پس از آنکه به صورت رسمی و درپی جلب نظر موافق اکثر نمایندگان پارلمان این کشور از سوی میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان، مأمور تشکیل دولت جدید این کشور شد، تاکید کرد که در راستای تشکیل دولتی تلاش می‌کند که بتواند علاوه بر همکاری با رئیس‌جمهور و حفظ وحدت و اتحاد، در مسیر شکوفایی اقتصادی و افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان لبنانی و رویارویی با تهدیدهای اسرائیل نیز تلاش کند.

سعد حریری که حزبش پیش از این روزهای پرتنشی را با حزب‌الله لبنان به رهبری سیدحسن نصرالله تجربه کرده است تأکید کرد که در حال حاضر آنچه از تقسیم پست‌ها مهم‌تر است تعیین سرنوشت لبنان در این شرایط حساس است.

سعد حریری که از سوی بسیاری از وطن‌پرستان لبنانی به نزدیکی بیش از اندازه به ایالات متحده متهم می‌شود، تأکید کرد که دولتش در برابر زیاده‌خواهی‌های اسرائیل ایستادگی خواهد کرد. وی در ادامه سخنانش بر حق فلسطینی‌ها برای برخورداری از کشوری مستقل تأکید کرده و اعلام کرد اسرائیل باید حق بازگشت آوارگان فلسطینی را محفوظ نگاه دارد.

سعد حریری پس از دریافت حکم رسمی نخست‌وزیری، به همراه فواد سنیوره، نخست‌وزیر سابق لبنان و اعضای فراکسیون المستقبل در پارلمان این کشور به مزار پدرش رفیق حریری رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 11618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =