۷ نفر
۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
اینترنت ماهواره‌ای چین کلید خورد

چین اولین ماهواره‌ اینترنت‌دار خود را در مدار نزدیک زمین/ LEO مستقر کرد تا یک گام به هدف اولیه خود یعنی اینترنت‌دار کردن کاربران در نقاط دوردست این کشور دست یابد.

به گزارش خبرآنلاین، ماهواره موسوم به Hongyun-1 روز یکشنبه 22 دسامبر از مرکز پرتاب «جیو کوآن» به هوا پرتاب شد و این ماهواره که به زبان چینی به معنای «ابر رنگین‌کمان» است یکی از 156 ماهواره‌اینترنت‌دار است که توسط تشکیلات چینی سازنده فضاپیما / CASIC ساخته‌شده و با موشک Long March 11 به فضا پرتاب شد.{لینک}

طبق برنامه تا سال 2020 باید تمام ماهواره‌های تعریف‌شده در مدار LEO قرار گیرند تا نه‌تنها دسترسی چینی‌ها در نقاط دور به اینترنت فراهم شود، بلکه چین در نظر دارد سایر کاربران دنیا را نیز تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای خود قرار دهد.

این ماهواره‌ها در ارتفاع 1000 کیلومتری از سطح زمین به ارائه خدمات اینترنتی خواهند پرداخت.

چین در نظر دارد تا زیرساخت‌های دیجیتال خود را در فضا وسعت بخشد و با توسعه Beidou system قصد دارد تا با سیستم GPS آمریکایی رقابت کند.

در آن‌سوی دنیا کمپانی اسپیس ایکس تحت پروژه Starlink قصد دارد 12 هزار ماهواره‌اینترنت‌دار را در ارتفاع 335 تا 346 کیلومتری قرار دهد. مارس امسال مجوز نصب 4425 ماهواره از سوی FCC صادر و دو ماهواره آزمایشی در مدار قرار گرفت و طبق برنامه باید تا 2020 سرویس اینترنت ماهواره‌ای راه‌اندازی شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =