شما نظر بدهید/ چه جایگزینی را برای تغییر در طرح زوج و فرد پیشنهاد می‌کنید؟

به نظر شما کدام طرح می‌تواند برای جایگزینی طرح زوج و فرد مفیدتر باشد.

به گزارش خبرآنلاین، گزینه‌های نهایی روی میز شورای ترافیک تهران برای جایگزینی طرح زوج یا فرد مشخص شد و طبق تصمیم شورای ترافیک، مقرر شد میزان پذیرش اجتماعی دو طرح نهایی بررسی و در هفته جاری تعیین تکلیف شود. 

براساس یکی از گزینه‌ها، محدودیت تردد خودروها برحسب پلاک‌های زوج یا فرد برداشته می‌شود و به جای آن، هر خودرو ۵۰ روز در سال می‌تواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد سابق شود و برای بیش از آن باید عوارض بپردازد. 

گزینه دیگر پیشنهادی بدین ترتیب است که سیاست تردد نوبتی در محدوده دوم ادامه می‌یابد، با این تفاوت که خودروها بر حسب پلاک سمت راست خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند و هر دسته دو روز در هفته مجاز به ورود به محدوده دوم خواهند بود. در این روش، خودروهای با رقم سمت راست پلاک ۱ تا ۳ در روزهای شنبه و سه‌شنبه، پلاک‌های ۴ تا ۶ در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و پلاک‌های ۷ تا ۹ در روزهای دوشنبه و پنجشنبه مجاز به ورود به محدوده دوم هستند و در بقیه روزها اگر کسی نیاز به ورود به محدوده داشت، باید مجوز طرح ترافیک بخرد.

براین اساس به نظر شما کدام طرح می‌تواند برای جایگزینی طرح زوج و فرد مفیدتر باشد.

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید

۴۲۴۲

کد مطلب 1226370

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 90
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    43 2
    بنظر من مشکل از ساختار دولت و شهرداری و شورای شهر است
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      12 1
      افزایش بیشتر هزینه خدمات برای جلوگیری از مهاجرت به کلانروستا
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      16 1
      عيارانِ تيغ زن
    • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      22 0
      طرحی جالبیه.اول از همه طرح ترافیک گذاشتن 30 سال پیش به بهانه رفع ترافیک.بعد طرح رو فروختن! بعدش زوج و فرد رو موقتا گذاشتن به بهانه آلودگی هوا.بعد دائم شد و بازم فروختن.کلی پول به جیب زدن.بعد گفتن طرح رو روزی 2 ساعت اضافه کنیم جاش 5 شنبه طرح نباشه.6 ساعت 5 شنبه رو حذف کردن 10 ساعت طی هفته اضافه کردن کل شهر رو مختل کردن.حالاهم میخوان باز 5 شنبه رو طرح کنن و ما موندیم و 6 روز ممنوعیت و کل روز اجازه تردد نداشتن.ما موندیم ترافیک بیرون طرح به خاطر دور زدنش.ما موندیم و حجم ترافیک همت و چمران و امام علی.ما موندیم و جیبی که بازهم به روشی خالیش کردن.در حالی که هم بیمه رو کامل میدیم و ماشین رو 8 برابر میخریم.تردد با وسیله حمل و نقل عمومی هم که کلی هزینه داره.خلاصه همه چیزمون به هم میاد
    • ابراهیم IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      0 0
      اقا قربونتان برم خوب یک باره مبلغ را اعلام بفرمایید که قراره پرداخت کنیم واین که چند وقت روح وروان مارا بهم بریزید وبعد بفرمایید این مقدار پرداخت کنیم بخدا درست نیست بنده جانباز فقط چندین روز برای درمان باید برم به بیمارستان فجر چون اگر ماشین تهویه نداشته باشه از دم خانه هم نمیتوانم خارج بشم
  • محمد IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    41 1
    ماشین و بنزین رو با کیفیت خوب ارائه کنید خیلی از این طرح ها محدود کننده بهتره. کاسبی از طریق خیابونهای تهران جمع نشه این طرحهای رو هم بزارید موتور با کاربرات رو تو شهر زیاد میکنید و از این که هست بدتر میشه. کاری شده که وضع رو بهتر کنه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 34
    دنبال فرمولهای عجیب و غریب نباشید و نباشند. بهترین کار افزایش محدوده طرح ترافیک دائمی است. بهترین خطهای مرزی هم اتوبانها خواهند بود.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    32 5
    هیچکدام،همین طرح فعلی خوبه،شهرداری این وسط به فکر کاسبی خود هست
  • محسن IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    6 16
    50 روز درسال برای هر خودرو
  • معترض IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    71 2
    دیگر چیزی در جیب شهروندان نمانده! لطفا شهرداری دستانش را از جیبمان بیرون بکشد و وقتی هوس طرح جدید کند که حمل و نقل عمومی را سامان داده باشد.
  • روح الله احمدیها IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    6 20
    سلام به نظر من تهران در فصل سرد سال الان زوج فرد بشه یا در تمام فصول سال ماشینهای پلاک اطراف تهران اجازه ورود به داخل شهر تهران نشون درنتیجه از وسایل حما نقل عمومی استفاده میشود هم هوا آلوده نمیشود و ترافیک کم میشود
  • مصطفی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    54 1
    ورود خودروهای برقی بدون تعرفه به کلان شهرها
  • شیلا AZ ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    57 5
    چه لزومی داره که همین طرح فعلی تغییر کنه؟ البته مشخصه... پول بیشتر... اذیت و آزار بیشتر... حرص دادن هر چی بیشتر مردم... استرس و اضطراب بیشتر... محدودتر کردنشون...
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    24 3
    بریم بمیریم راحت شیم
    • معترض IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      15 0
      چرا ما بمیریم؟ ان شاءالله اونایی که دستشون را تا شانه کردن تو جیبمون بمیرن و همه را راحت کنن!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    35 0
    اعتراف کنید که اینکاره نیستید و استعفا دهید
  • ناشناس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    41 2
    کلا باید طرح زوج و فرد لغو شود و نیاز به هیچ جایگزین دیگه ای هم نیست چون هیچ تاثیری نداشته و صرفا دکانی شده برای کسب درآمد شهرداری... بخدا مردم خسته شدن از این بازی آقایونی که خودشون بهترین امکانات رو دارند و همش دنبال ایجاد محدودیت برای مردم هستن....
  • AE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    36 1
    هر دو طرح مسخره هستند طرح اول یعنی هر خودرو میانگین ۱/۱ بار در هفته میتونه بیاد تو طرح، در دومی هم که مشخصه، اونکه پنجشنبه بیافته عملا یک روز کاری رو میتونه بره تو طرح. طرح دوم که خرابتر از طرح کنونیه و عملا بازار خرید خودرو رو داغ میکنه، مانع ترافیک نمیشه. طرح اول هم خیلی محدوده، مسوولین یه مدت تز ندند لطفا. قرار بود طرح رو بردارن ها!
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    26 0
    هیچ کدام .اینا فقط برای پول درآوردن دولتهای و بس اگر به فکر آلودگی بودن طرح را نمیفروختن .کیسه دوختن برای پرکردن آن .هدف تجارت است هیچ فرقی نمیکنه چون چه مخالف چی موافق اجرا خواهد شد . وطنم دوست دارم
  • حمید IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    19 0
    با سلام .چنانچه هدف نهایی از اجرای طرح کاهش آلودگی شهر باشد پیشنهاد میگردد 1-ارتقا کیفیت سوخت ( تا حدود زیادی انجام شده ) ۲- ارتقا کیفیت خودرو ها .خصوصا سخت داخل ۳-افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ( مترو و.....) البته بنظر می‌رسد که آنچه که بیشتر مد نظر شورای شهر تهران هست افزایش منابع مالی شهرداری بوده و نه کاهش آلودگی .تا بتواند جایگزینی برای منابع کاسته شده از جمله فروش تراکم و.....بدست بیاورد .
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 3
    التدا بايستي وسايل نقيله عمومي افزايش بدهند و به طوري كه براي همه جاي تهران وسيله نقيله عمومي وجود داشته باشد و دوم اينكه در اتوبوس هاهمه اتوبوس ها نه فقط بي از تي ها از خطوط ويژه اتوبوس استفاده كنند. سوم در حتي اگر شده خيابان ها را يك طرفه كنند ولي براي اتوبوسها خط ويژه در تمام مسيرها ايجاد كنند چهارم خطوط مترو افزايش دهند كه اين براي برنامه دراز مدت است پنجم فرهنگ دوچرخه سواري در مسيرهاي نزديك يا دور تك سرنشين ايجاد كنند تك سرنشين ها به جاي استفاده از ماشين از دوچرخه استفاده كنندششم براي تمامي ماشين فيلتر هوا بگذارند البته اين براي الودگي هوا هست
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      0 7
      من کلی پولدام یک میلایرد دام ماشین حخریدن بعدش من از اتوبوس که همه جور ادمی سوار میشه دیرتر برسم
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    10 4
    هدف از طرح ترافیک و زوج و فرد بودن تردد کاهش آلودگی هواست. بنابر این هر طرحی که با پول بشود آن را خرید و وارد محدوده شد و به صرف پول دادن هوا را آلوده کرد به نفع پولدارهاست و خیانت به اکثریت مردمی که مجبورند آلودگی هوا را تحمل کنند. مسئولین اگر راست می گویند طرح عادلانه ای ارائه دهند که ضمن رعایت سلامتی شهروندان و عدالت برای مالکان خودرو ، به هیچ وجه قابل خرید با پول نباشد نه اینکه هر کس که پول داد با خرید طرح بتواندهوا را هم بیشتر آلوده کند.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    19 2
    کلی پول میدیم یه خودرو بی کیفیت می خریم. شما هم یه طرح بدید که کلا نشه از اون استفاده کنیم. برای سلامتی مون خیلی بهتره!
  • اسعد نقشبندی US ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 13
    50روز در سال روش بهتری است
  • خشایار ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    فرهنگ سازی،به جای پخش برنامه های به درد نخور تلویزیون و تبلیغات محصولات بی کیفیت به فرهنگ سازی بپردازیم حتی اشتغال زایی تو شهرستان ها و روستاها و فرهنگ سازی زندگی به بومیان هر شهر در شهر خودشون تا از تمرکز در تهران کاسته بشه خیلی سادست اصلا به طرح نیازی نداریم اگه فرهنگ استفاده داشته باشیم.
  • با گزینه دوم طرح ترافیک موافقم.‌ پول ضد هوای سالمه US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 11
    با گزینه دوم طرح ترافیک موافقم.‌ در گزینه اول پولدارها بر آلودگی هوا می افزایند.
  • roozbeh IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 15
    چرا پولی نشه ؟؟؟ بشه یه ذره این ماشین ها کم بشه خفه شدیم از بس ترافیک دیدیم فقط تورو‌به خدا از پول همون عوارض یه ذره خرج زیر ساخت شهر بشه ممنون
  • مانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 16
    مکان یابی و استقرار پارکینگ ها در کنار خیابانها و ایجاد ساختمان ها و مستحدثات جهت پارک خودرو در محدوده طرح ترافیک ( تعیین محدوده طرح با انجام مطالعت جدید و ایجاد خط محدوده جدید) بالا بردن هزینه های پارک خودرو ( حداقل 10 برابر قیمت های میانگین فعلی) نظارت مستمر بر عملکرد انها به نهوی که از ایجاد زد و بند در این خصوص اساسا جلوگیری شود و در نهایت اخذ هزینه های بالا از محل پارک خودرو ها در این محدوده ها ، عدم ارائه هیچ گونه تسهیلات در خصوص ساکنین مناطق و ملزم بودن آنها به داشتن پارکینگ در محل ساختمان مورد سکونت .
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    13 0
    قبل از دادن هر طرحی برای چگونه گرفتن پول از مردم ،باید طرحی اجرا کنند که اقبال عمومی به حمل ونقل عمومی زیاد بشه (حمل ونقل عمومی کارآمد و قابل استفاده باشه) .نگاه کاسبکارانه کافی است
  • مهدی حسنی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    6 1
    اگر بحث رفع مشکلات آلودگی باشد هیچ کدام اینها جواب نمی دهد. بهترین راه ممنوعیت کلیه وسایل نقلیه با سوخت پایه نفت و آزادی تردد برای خودرو برقی و برای کسانیکه در محدوده ترافیک زندگی میکنند تصحیلات خرید خودرو برقی فراهم بشود. اگر بحث ایجاد درامد برای شهرداری هست همه طرح های پیشنهادی خودشهرداری درامد زاس فرقی نمی کنه.
  • باقری IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 5
    به نظرم باید 100 روز از سال به دلخواه وارد طرح شود و برای بیشتر از ان پلکانی عوارض تعیین شود
  • سعید AE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    10 2
    نظرماها هیچ!،، چون فقط ذنبال پول گرفتن به هرنهوی هستید
  • محمد جواد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 1
    سلام لطفا دست از سر ملت بردارید کم مشکلات داریم هی مشکل روی مشکل اضافه کنید اصلا سود این طرح ها چیه فقط بدنبال کسب درامد از مردمید مردم نون شب ندارند یکم مردمی فکر کنید نه غیر مردمی
  • مهدی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    13 0
    خواهشمند است به جای زوج و فرد و یا هر طرح دیگری برای مدیریت کنترل ترافیک به فکر جایگزینی ماشین های فرسوده و بی کیفیت خودروسازی باشید تا با مصرف زیاد از حد سوخت و ناقص سوختن آنها فضای شهری کمتر آلوده شود تا نیاز به از این دست طرح ها نباشد.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    9 0
    اي كاش يه چالشي راه بيافته كه مسوولين ديگه راه حلهاي فضايي ندن لطفا.
  • ۹ IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 0
    پیشنهادم اینه مسولان دستشونو از جیب ملت دربیارن و دست از راهزنی بردارن.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    افزایش زیر ساخت حمل و نقل عمومی. این واضح ترین و بهترین پیش نهاد است چون مردم از درد شلوغی بیش از حد و کامل نبودن مترو و اتوبوس ها از ماشین شخصی استفاده می کنند.این موضوع که الان داریم بحث می کنیم سال 1996 تو لندن حل شده.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      1 1
      ی نگاه به مترو توکیو بنداز تا بفهمی شلوغی یعنی چی
  • NL ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    11 0
    یه جور باید پول رو داد....تونل نشد..زوج و فرد رو پولی میکنن... مسئولین خواهشا مخارج زندگیشونو کنترل کنن...ما دیگه نمیتونیم ساپورت کنیم مخارجتون رو
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    باید دید هدف واقعی و حرف دل مبدعان این طرحها چیه؟ بنظر من هدف واقعی پشت همه شیرین زبانی ها و سخنان نغز کسب درآمد است که این روزها به خاطر آن به هر دری می زنند.
  • رحمان پناهی DE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 8
    ورود کلیه خودروها با پلاک شهرستان از ساعت 6 صبح تا ساعت 10 شب به داخل محدوده شهر تهران را ممنوع و ساخت پارکینگ در ورودیهای شهر تهران و استفاده از وسایل نقلیه عمومی .
  • حسین اقایی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 5
    جلوگیری از ورود خودرو های زیر 3 سرنشین
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 1
    منصفانه ترین راه اینست که کیوسکهایی در مبادی ورودی طرح زوج و فرد در نظر گرفته شود و متقاضیان ورود به طرح 5 تاس را همزمان بیندازند و در صورت اوردن حداقل 4 تا شش به او مجوز ورود به طرح را به قیمت منصفانه (بستگی به خوشگلی و خوش تیپی شخص متقاضی ، میتواند بین 100 تا 500 هزار تومان متغیر باشد) را بفروشند... علاوه بر این میتوانید تعدادی پراید به قید قرعه در انتهای سال بین افرادی که هر 5 تاس را شش بیاورند در نظر گرفته شود....
  • ایمان IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    10 0
    به نظر من باید به جای طرح «زوج و فرد» طرح «فرد و زوج» اجرا بشه.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 0
    منصفانه ترین راه اینست که کیوسکهایی در مبادی ورودی طرح زوج و فرد در نظر گرفته شود و متقاضیان ورود به طرح 5 تاس را همزمان بیندازند و در صورت اوردن حداقل 4 تا شش به او مجوز ورود به طرح را به قیمت منصفانه (بستگی به خوشگلی و خوش تیپی شخص متقاضی ، میتواند بین 100 تا 500 هزار تومان متغیر باشد) را بفروشند... علاوه بر این میتوانید تعدادی پراید به قید قرعه در انتهای سال بین افرادی که هر 5 تاس را شش بیاورند در نظر گرفته شود.... دیروز از فروشگاه افق کوروش خ جهان ارا گوشت گرفتم ، متصدی فروشگاه میگفت باید کنارش مرغ هم ببری اجباری میخواست ما رو خوشبخت کنه برای بهتر شدن زندگی اگر همراه مجوز ورود به طرح ، مرغ هم دادید دادید...
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    8 0
    شهرداری از شهر فروشی وتراکم فروشی به باج گیری رو آورده ،این طرح وطرح های مشابه مثل اختصاص سهمیه بنزین روزانه به کارت ملی چیزی جز خیانت به کشور واستقلال ملی نیست ، دیگه بیشتر از این نمیتونم بنویسم ، تصور بر این است که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی خواب زده رو نه ، متاسفانه اصحاب رسانه مون هم خواب زده هستن.
  • محمدرضا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    10 0
    طرح جمع کردن و رفتن و دست از سر مردم برداشتن بهترین هستش.
  • کارشناس IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    تولید بی رویه وسودجویی بی رویه شرکتهای خودرو باید جمع شود و به جاش با یه همدلی مثل تموم دنیا دوچرخه ، حفظ محیط زیست ،تمیز نگه داشتن خیابونها، رسیدگی به شهرها و هزینه کردن براشون ،تولید داخلی ، جلوگیری از اختلاس و.....کنار بره همه چی درست میشه .همدلی همه ی مردم .....کشور ما خانه وخانواده ما وآموزش آن در خانواده ها و مدارس
  • راستين IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 3
    بهترين راه اينه كه محدوده هاي پر رفت و آمد فقط براي وسائط نقليه عمومي تخصيص داده و يه جريمه معقول براي ورود شخصي ها تعيين بشه كه اگه كسي براش خيلي ضروري بود رفتن در محدوده طرح ويژه با شرط پرداخت جريمه ممكن بشه.اينطوري هم درآمد زاست و هم كسي كه ضرورت بالايي داره وارد شدن در طرح كارش راه بيفته،طرح زوج فرد فقط براي فروشنده هاي خودرو خوبه كه هر خانواده دوتا ماشين بخره و يكي رو شماره زوج بگيره و ديگري رو شماره فرد باز آش همون آشه و كاسه هم همون كاسه
  • خواننده سابق FR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 0
    خبر آنلاین از صبح تا شب فقط خبر بیخود و بی خاصیت میگذاری و به اخبار اصلی ایران و دنیا توجه نداری.یک کلمه راجع به مادورو و ونزوئلا ننوشتی.البته که ما در اخبار نیازی به نوشتن شما نداریم و از همه جیز مطلعیم اما با این کارها اعتبار رسانه ای خود را خیلی وقت است از دست داده ای و شده ای دوقلوی کیهان.در این ستون نوشتم تا به چشمت بخورد و بخوانی.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    6 0
    چرا همیشه دنبال گرفتن عوارض و جریمه کردن بودید؟ برای یه بار هم که شده بیخیال عوارض بشید و مردم رو تشویق کنید. مثلا صاحب خودروهایی که در حد متعادل از خودروشون استفاده کردن اگه جریمه‌ای داشتن بخشیده بشه یا شبیه به چنین چیزی. ضمن اینکه با عوارضی هم که گرفته میشه اگه واقعا خرج رفع آلودگی و مشکلات مربوط به آن بشه باز هم با این شرایط بودجه کسری خواهد داشت. همچنین حمل و نقل درون شهری رو هم بهبود بدهند. چیه این اتوبوس‌های آلاینده؟ آقا برید ببینید غرب یا کشورهای شرق آسیا چی‌کار می‌کنن همونو اینجا پیاده کنید.
  • عباس طالعی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    سلام طرح زوج و فرد صرفا در مواقع اضطراری آلودگی مجوز قانونی دارد و برای روز های غیر آلوده غیر قانونی است مردم رو از دست قانون شکنان نجات بدهید
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    چرا از کشورای خارجی الگو نمیگیرن.یعنی تو همه ی کارها و امور باید همیشه باید یک چیز خودساخته داشته باشیم؟آخه کجای دنیا اینجوری هست؟اینجوری پیش بره واسه نفس کشیدن هم عوارض تعیین میکنن.چرا حتی یک نفر کیفیت بنزین و خودروها رو پیگیری نمیکنه؟؟چرا اجازه واردات ماشین های به روز و کم مصرف و هیبریدی که در توان خرید اکثر مردم هم هست نمیدن؟مثل تویوتا یاریس یا تویوتا کرولا.به همه مقدسات قسم اگه این تیپ ماشینا وارد کشور بشه و به جای ارابه های مرگ به اسم پراید و ۴۰۵ در اختیار مردم باشه هم هوا پاک میشه هم آمار مرگ و میر کم میشه...
  • NL ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    دوبرابر کردن ناوگان عمومی و سرعت بخشیدن به آن. البته ناوگان بدون آلودگی. وکلا ممنوع کردن تردد در مناطق شلوغ. و توقف فروش قانون. اگه ورود به طرح ممنوعه و قانونه این قانون رو نفروشید.
  • پرویز IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    به نظر من الان شیپور از سر گشادش دمیده میشود قاعدتا باید بنزین بشود ۵۰۰۰ تومان واردات خودرو با تعرفه حد اکثر ۲۰ درصدی ازاد شود از در امد بنزین حمل و نقل عمومی توسعه یابد مشکلات خود به خود حل میشود
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    مشکل اصلی اینجاس که لشگر شیر که یک گاو فرماندشون بشه هیچ وقت پیروز نمیشه... متاسفانه افراد بی کفایت و احمق دارن به ما حکومت میکنن افرادی که هیچ دانشی رو مسائل شهرنشینی ندارن.فقط یاد گرفتن عوارض و جریمه تعیین کنن.انگار شهر ارث باباشونه.تا وقتی تهران زیرساخت درست نداره و تمرکز مرکز دولتی و خدمات رسانی نیس و یک اداره این کله شهره و اون وزراتخونه اون کله شهر تعیین این عوارض و جریمه ها ظلم و ستم به مردمه.
  • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 1
    هدف اصلی فعلا دو چیز هست: 1- تحقق سیاست هاشمی مبنی بر گران کردن هزینه زندگی در تهران و وادار به کوچ کردن افرادی که تمکن مالی ندارند. 2- کسب سود بیشتر. نظر مردم هم که اصلا مهم نیست! شب میخوابند صبح بیدار میشوند و یک طرح میدهند! اقایون کار بلد نیستید ما راضی به زحمت نیستیم، تشریف ببرید. این شهرداری پر مدعای تهران این سالها چه کار کرده؟ منطقه پنج یک منطقه نو ساز بوده بیاید ببینید چه ریختی ساختمان سازی کردند و باعث افزایش دما، الودگی، شلوغی و ... شدند. از همه چیز بدتر شلختگی محض شهری هست که کامل تو ذوق میزنه. اینها بر چه مبنا و ملاکی غیر از اینکه در زمان انقلاب چند روز زندان بودند و چندتا بیانیه پخش کردند مدیر شدند؟! ایا اینها کافی است؟ یک انقلابی واقعی کسی است که اجازه نمیدهد مردم نسبت به انقلاب و عملکرد نظام بدبین و بی اعتماد شوند و اول تخصص کسب میکند و بعد واردعمل میشود. کسی است که خدا و پیامبر رو ناظر بر اعمال خودش میداند. اینهایی که ما دیدیدم طی این سالها فقط فکر پول بودند. کسی هم ازشون هیچ گاه پرسشی نکرده مثلا اقای قالیباف این ایستگاه های دو چرخه سواری با کدام منطق تاسیس شدند؟
  • ساکن محدوده زوج و فرد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    فکری هم به حال ساکنین این محدوده بکنن، گناه نکردیم که خونمون توی محدوده زوج و فرده!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 2
    بهترین راه حل اینه که بریم یکسری مدیر خارجی مثلا از ژاپن یا کره بیاریم یا چنر نفر ادم درست حسابی بفرستیم برن اینجاها مدیریت شهری یاد بگیرن و خلاصه تقلید کنیم
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    7 0
    مردم بیچاره به هوای آب و برق مجانی انقلاب کردن.دیگه نمیدونستن کار به جایی میکشه که واسه رفت و امد و پارک ماشینشون کنار خیابون هم پول بدن... اگه این عوارض هست پس عوارض سالیانه خودرو که موقع خرید و فروش ماشین میگیرن دیگه چیه.اگه خواجه عبدالله انصاری الان تو این مملکت بود میگفت در هر نفسی باید پول و عوارض بدی
  • علی عسگری IT ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    2 0
    فقط به فکر پول هستند .تصمیمات عجیب میگیرند به سود خودشان .
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    ساختن پارکینگاهای طبقاتی مجهز به ایستگاههای اتوبوس برقی و تراموا ومترو بدین دست ژاپنیها یکماهه براتون میسازن
  • FR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 0
    با همین روال پیش بریم سئوال چند سال دیگه خبر آنلاین به شرح زیر میشود ۱_با زوج و فرد کردن خوردن غذا موافقید؟ ۲_با زوج و فرد کردن نفس کشیدن روزها موافقید؟
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      0 1
      تو مثل غرب زده ها تصمیمات مسئولین را مسخرع میکنی
  • حمیدرضا عزیزی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید . نظر من در مورد این موضوع به این صورت هست که منطقه طرح ترافیک هم به منطقه زوج و فرد اضافه شود وما یک طرح بنام زوج و فرد داشته باشیم .وخودروها فقط به یکبار ورود و یکبار خروج از منطقه مشخص شده داشته باشند. و در صورت ورود یا خروج بعدی جریمه سنگینی داشته باشند و از طرفی دیگر به خاطر محدود کردن در این منطقه وسایل عمومی بیشتر در این منطقه قرار دهیم که باعث شود مردم رو به وسایل نقلیه عمومی بیشتر هم اورند
    • ارزو IN ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      2 0
      به نظر من هیچ دلیلی نداره که زوج و فرد برداشته بشه چون هم تو عبور مرور بی بندوباری میشه و هم الایندگی افزایش پیدا میکنه .. هرچند نظر مردم اصلا برا کسی مهم نیس .. مردم چه نظر بدن چه ندن تصمیم گرفته میشه
    • بابک US ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      0 0
      منم با آرزو موافقم ، دیگه نظر دیگه ای نداره که من باهاش موافق باشم ؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    سلام کلا طرح زوج وفرد به نفع ساکنان محدوه طرح نمیباشد همه دارند از محدوده مهاجرت میکنند و محله ها از افراد بومی و اصیل خالی شده. وسایل برقی مثل موتور و دوچرخه برقی حتی برای خانمها عمومی بشود. برای پیاده روندگان طرح تشویقی شارژ کارت بدهید.
  • مجید IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    بنزین رو بکنید لیتری 10 هزار تومن تعرفه واردات رو بکنید 10 درصد دولت لطف کنه و ایران خودرو و سایپا رو هم بفروشه به بخش خصوصی یا هر کی دیگه مردم ماشین خوب سوار بشن با بنزین با کیفیت آهان راستی شرکت نفت هم اجازه بده شرکتهای خصوصی با قیمت رقابتی بنزین ارائه کنند فرایند دوچرخه سواری در شهر تسهیل بشه موتورسیکلت بنرینی هم کلا ممنوع بشه موتورسیکلت برقی هم فقط در بخشهایی از شهر مثل بازار تهران که نیازه استفاده بشه تا این کارا نشه حل نمیشه
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    علت تردد خودرو به این محدوده ریشه یابی بشه و این علتها به خارج محدوده و در سطح شهر پراکنده شود.
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 3
    همانند تمامی کشور های دنیا وضع مالیات بر دارندگان خودرو خودرو های با پلاک شهرهایی غیر از تهران . لزومی ندارد همه مردم دارای خودرو باشند .
  • حسین IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    1 0
    چرا تنها راهکار شهرداری برای ترافیک، محدود کردن بیشتر مردم است. چرا با توسعه حمل و نقل عمومی و خطوط مترو مشکل ترافیک و آلودگی کنترل نمیشود؟ گسترش طرح ترافیک باعث تخلیه مناطق مسکونی مرکز شهر از جمعیت و مشکلات و معضلات دیگری خواهد شد. همان اتفاقی که در منطقه 12 افتاد. به نظر من همین طرح زوج و فرد فعلی بایستی ادامه یابد و با توسعه مترو مشکل ترافیک حل شود.
  • GB ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 0
    طرح فرد و زوج به نظرم بهتر از زوج و فرده
  • هدیه NL ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    هیچ‌کدام از این طرح‌ها.
  • الناز NL ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    همان طرح زوج و فرد مناسب است.
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    بعضی از کشور ها وسایل نقلیه عمومی رو رایگان کرده اند ایا امکان دار در تهران اجرا بشه؟
  • ساموئل IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    حذف همه طرحها
  • رمضانی NL ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    لطفا اینقدر طرح های چرت ندهید که فقط فشار روی مردم باشد مردم نیاز دارند به تردد فقط تنها راهکار افزایش وسایل حمل و نقل عمومی است,من صبح یک زن تنها ساعت ۶ میرم سر کار وقتی ماشین نبرم باید ۴ تا ماشین عوض کنم و کلی پیاده و کلی هزینه بدهم برای همین ماشین می برم ,فقط راه نجات از ترافیک افزایش وسایل عمومی است,این طرح ها فقط بیشتر مردم را عصبانی تر می کند
  • یکی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    من اصلا ایده های طلائیم رو به هیچ قیمتی به هیچ کس ارائه نمیدم ولی چون میبینم که سخت در مانده شدید میگم " راه حل استفاده مجدد از چهار پایان است"
  • کشاورز IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    ممنوعیت ورود هر گونه خودرو غیر از تاکسی به محدوده و ارائه تاکسی با قیمت ارزان
  • عادل راغبی شندی US ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام گزینه اول مفیدتره
  • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    به نظر من هر دو طرح مردود است. در این صورت تکلیف کسانی که در این دو محدوده زندگی می کنند چیست؟همین الان هم با مشکل مواجه هستند مخصوصا در مواقع ضروری که نیاز به خارج یا داخل شدن به طرح را دارند مستلزم پرداخت جریمه می شوند.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    کلا بگن غیر از ماشینهای امدادی ،تمامی ماشینها از جمله ادارات سازمانها،مسئولین و خانوادشون هیچکس حق استفاده از اتومبیل ندارد
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    فروختن طرح معنی نداره. بدون فروختن طرح. 50 روز سال هم باید بین تابستان و زمستان تقسیم بشه.
  • محمدامین GB ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    تنها جایگزین توسعه ناوگان عمومی با برنامه‌ریزی صحیح است
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    واردات خودروهای برقی و هیبریدی بدون هرگونه عوارض و با وام کم بهره! افزایش قیمت بنزین! در صورتی که زوج و فرد شود باید عوارض و حق بیمه هم کاهش پیدا کند که نمیکند!
  • مقیمی AE ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    دولت محترم بودجه بگیرهای بی خاصیت را جمع کنه نیازی نیست دنبال کسب درآمد باشه
  • اشکان CA ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    ممنوع کردن تردد اتومبیل های شخصی درتهران در ساعات پیک ترافیک و استفاده از خطوط ریلی
  • محسن IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    اکثر بزرگراهای غرب و شمال تهران ترافیک سنگین دارد.خیابانهای شمال تهران قفل هستند.بعد اومدن گیر دادن به یه تکه از تهران.برای رفع ترافیک و الودگی هوا بهتره از کل خودرو های شخصی در تمام نقاط تهران عوارض بگیرند و در عوض اتوبوس و مترو و تاکسی خطی رو رایگان کنند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین