بهره مندی ۳۶ روستا و ۱جایگاه CNG  از گاز طبیعی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

مهندس فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان در جلسه هماهنگی افتتاحیه پروژه های دهه فجر اعلام کرد: در ایام الله دهه فجر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵ هزار و ۵۳۰ خانوار روستایی از ۳۶ روستا و ۱ جایگاه CNG با هزینه ای بالغ بر ۴۰میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، مهندس فلاح ضمن اعلام این خبر آماری کلی از روند گازرسانی به شهرها و روستاهای استان ارائه و افزود از ۷۱شهر استان کرمان، هم اکنون ۵۳ شهر تحت پوشش گاز هستند، از ۱۸ هر فاقد گاز، ۱۵ شهر در حال حاضر پیمانکار اجرایی برای آنها انتخاب و عملیات اجرایی در آن ها آغاز شده است،۲شهرپیمانکار آنها به زودی انتخاب و ۱ شهر نیز در دست  طراحی برای شروع عملیات گازرسانی می باشد. 

وی افزود از ۳۰۱۱ روستایی که در استان کرمان  قابلیت گازرسانی به آن ها وجود دارد ۱۰۶۱روستای آن تحت پوشش گاز هستند ضمن آنکه پیمانکار ۲۲۱ روستا در حال فعالیت، ۱۰۸ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مابقی در حال طراحی می باشند .

فلاح به دستاوردهای بسیار ارزنده و مهم شرکت گاز کرمان در سال های بعد از انقلاب اشاره و تصریح نمود: تاکنون ۱۹۵۰کیلومتر خط انتقال ، ۱۵۷۰۰کیلومتر خطوط شبکه، تغذیه و توزیع در استان اجرا شده است و در حال حال حاضر ۶۱۵۰۰۰ مشترک خانگی و تجاری ، ۷۶۲ مشترک صنعتی و عمده  به شبکه سراسری گاز  متصل و از این نعمت خدادای بهره مند می باشند. این در حالی است که این آمار قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صفر بوده است .

وی در خاتمه از برخوردار بودن ۷۳ درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی خبر دادند و ابراز امیدواری نمودند در سالهای آتی با حمایتهای دولت و شرکت ملی گاز ایران تمامی شهرها و روستاهای استان که قابلیت گازرسانی به آن ها وجود دارد از این نعمت ارزنده و خدادادی بهره مند و زمینه رونق اقتصادی و پیشرفت خصوصاً در مناطق جنوبی و محروم  استان بیش از پیش فراهم گردد. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =