۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
نقش مردم وفادار ایران در شکست جنگ روانی آمریکا

مردم حق شناس و وفادار ایران اسلامی بار دیگر حماسه‌ای ماندگار و خیره‌کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برپا کرده و جلوه‌هایی با شکوه از همبستگی، همدلی، بالندگی و پویایی یک ملت را به نمایش گذاشتند.

مشکلات طاقت فرسای اقتصادی و گرانی‌های بی‌رویه به همراه دعواهای خسته کننده سیاسی و جناحی، سیاه‌نمایی خودی‌ها، جنگ روانی دشمن، برف و باران و هوای سرد هیچکدام باعث نشد تا ایرانیان ۲۲ بهمن متفاوت و معناداری را رقم نزنند.

معنادار از آن جهت که دشمنان کینه‌توز انقلاب همزمان با تشدید فشارهای اقتصادی و تحریم‌های فلج کننده، دست به یک جنگ روانی گسترده جهت دلسرد و ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب زده بودند. در این میان رفتارهای برخی جریان‌های تند و بعضاً وابسته که همواره در زمین دشمن بازی می‌کنند، مزید بر علت شده بود تا دشمنان به راحتی وانمود کنند که در این جنگ روانی برنده شده‌اند، ولی مردم کاری کردند کارستان تا دنیا به خوبی بفهمد که آمریکا در جنگ روانی هم شکست خورده است تا جایی که خبرگزاری رویترز در گزارش از راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: تجمع بزرگ ایرانیان در بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلابشان که با سردادن شعار مرگ بر آمریکا همراه بود، درحالی برگزار شد که مردم با افزایش شدید قیمت‌ها و تورم مواجه بودند.

راهپیمایی امسال از این جهت متفاوت هم بود که چند سالی می‌شد بسیاری از شعارهای راهپیمایی ۲۲ بهمن به سمت و سوی تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی کشیده شده بود و راهپیمایی که قرار بود مظهر وحدت ملی شود، داشت به محلی برای جدایی و تفرقه بدل می‌شد. برخی از مردم که دلشان برای نظام و انقلاب می‌تپد و از طرف دیگر رفتارهای تفرقه افکنانه را نقشه دشمن برای تضعیف و شکست انقلاب می‌دانستند با حضور در راهپیمایی به جای اینکه خوشحال شوند یا ناراحت و مغبون به راهپیمایی ادامه می‌دادند و یا از همان میانه راه به خانه‌های خود باز می‌گشتند.

ولی امسال با تمهید مقام معظم رهبری که فرمودند، راهپیمایی ۲۲ بهمن محل تسویه حساب‌های سیاسی علیه مسئولان نیست، راهپمایی ۲۲ بهمن با حضور جریان‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی با حال و هوای وحدت بخش، دشمن‌شکن و صمیمانه‌تری برگزار شد. هرچند برخی عناصر ناراحت در قم، کرج و برخی حواشی که از یک مرکز تحریک می‌شوند، دنبال آن بودندکه شاید امسال هم از این نمد کلاهی برای خود ببافند که با بی‌توجهی و رویگردانی مردم دست از پا درازتر به خانه‌هایشان برگشتند.

* سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره شنبه ۲۳ بهمن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =