برندگان مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس ۲۰۱۸ مشخص شدند

عکاسی از دنیای زیر آب کار ساده‌ای نیست اما عکاسان بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. امسال نیز برای هفتمین سال متوالی رقابتی برپا شد تا عکاسان بتوانند تصاویری که از زیر اقیانوس‌ها به ثبت رساندند را با دیگران به اشتراک بگذارند. از میان تمامی عکس‌هایی که در این رقابت شرکت داده شدند، ۱۶ تصویر برتر منتشر شدند که ما چند مورد از آنها را با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم. پیش از این که به تماشای تصاویر بنشینیم، بد نیست بدانید که عکاسی به نام دانکن مورل Duncan Murrell به عنوان برترین عکاس این دوره از مسابقات انتخاب شد.

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۱- نام عکس بالا، گرفتگی است. عکاس تصویرش را در حالی به ثبت رسانده که اشعه‌های نور خورشید راه خود را از لابه‌لای موانع باز می‌کردند تا به زوایای تاریک آب‌های اقیانوس برسند. عکاس این عکس، چند هفته برای به ثبت رساندن این تصویر تلاش کرد و از یک زیست شناس کمک خواست. او چند بار برای گرفتن عکس پیش‌رو در میان آب‌های اقیانوس غواصی کرد و صبر زیادی به خرج داد. او درباره این تصویر گفت: «وقتی این صحنه را دیدم، شوکه شدم و چند ثانیه فراموش کردم که دوربین در دستان من است.»

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۲- عشق یک پدر، اسمی است که برای این عکس انتخاب کردند. در اینجا می‌توانید قدرت و صلابت یک پدر را مشاهده کنید، کسی که با باله‌هایش مراقب تخم‌هاست. عکاس این تصویر در رابطه با این اثرش چنین گفت: زمانی که این صحنه را دیدم و توانستم از آن عکس بگیرم فقط بخت با من یار بود. ثبت این عکس کار سختی بود زیرا آنجا عمق زیادی نداشت اما با کمی تمرکز توانستم این چشمان دلقک‌گون زیبا را ثبت کنم.

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۳- هزاران امید یک کشتی غرق شده، اسم این عکس است. زاویه‌ی گسترده‌ی این عکس و وضوح تصویر، این اثر را خاص و دوست داشتنی کرده است. گویا این کشتی بزرگترین کشتی غرق شده‌ی موجود در سراسر دریای سرخ است. عکاس این تصویر، در رابطه با زمان ثبت این اثر چنین گفت: «این کشتی به طرز غیر قابل باوری عظیم است و من اکسیژن زیادی نداشتم و زمان کمی در اختیارم بود. از ابتدا می‌خواستم یک غواص در کنار کشتی قرار داشته باشد تا بزرگی آن مشخص باشد و می‌خواستم هرکسی بتواند این بزرگی را لمس کند.» مکان دقیق این عکس دریای سرخ، در بخش مصر است.

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۴- این عکس در واقع در سال ۲۰۱۲ گرفته شده است و عکاس به خاطر ثبت این تصویر حدود ۱۰ متر به زیر کمربندی جلبکی در نروژ رفته است. تصویری که می‌بینید یک آبزی زیبا و جالب را نشان می‌دهد که Polycera quadrilineata نام دارد. توجه داشته باشید که این جاندار در حالت بالغ تنها ۳ تا ۴ سانتی‌متر قد دارد.

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۵- باله‌های شیطانی، اسمی است که برای این عکس انتخاب کردند. در اینجا یک سفره ماهی ماده و دو سفره ماهی نر را می‌بینید که به صورت زیبایی گردهم می‌چرخند.

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۶- این تصویر، غروب را به شکلی تکان‌دهنده نشان می‌دهد، عکاس هنرمند این عکس توانسته هنرش را طوری به نمایش بگذارد که هرکسی را تحت تاثیر قرار بدهد. او مدت زیادی به دنبال منظره‌ای ناب گشت که بتواند دنیای زیر اقیانوس و غروب را در یک قاب تصویر بگنجاند.

مسابقه عکاسی از زیر آب اقیانوس

۷- هدف عکاسانی که از زیر دریا و اقیانوس‌ها عکس می‌گیرند این است که بتوانند دنیای زیر آب را طوری به تصویر بکشند که همه چیزش عالی باشد و بتوانند موانع موجود را از سر راه بردارند. عکاس خوش ذوق این عکس به جای جستجو برای پیدا کردن یک منظره‌ی زیبا از عمق اقیانوس، یک موجود دریایی کوچک را سوژه‌ی عکس خود قرار داده است.

نظر شما درباره‌ی عکاسی از زیر اقیانوس‌ها چیست؟ آیا تا به حال قدم به دنیای زیر آب گذاشته‌اید؟

لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =