بخشی از مسابقه‌ جهانی و جذاب عکاسی ۲۰۱۹ سونی

همه ساله مسابقه‌ای با عنوان رقابت عکاسی سونی برگزار می‌شود که در آن عکاسان از سراسر دنیا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در سال ۲۰۱۹ نیز این رقابت برگزار شد و با کمال تعجب شاهد بودیم که این دوره از رقابت‌ها از نظر تعداد شرکت کننده رکورد سالهای پیش را شکست. در مسابقه‌ی عکاسی سونی امسال ۳۲۶۰۰۰ عکس برای شرکت در این رقابت ارسال شد که عکاسان آنها را از ۱۹۵ کشور مختلف فرستاده بودند.

نتایج رقابت جهانی عکاسی سونی امسال تا ماه آوریل اعلام نخواهد شد اما سازمان عکاسی جهانی فهرست کوتاهی از برخی از تصاویر ارسالی به این مسابقه را منتشر کرده است که در ادامه برخی از آنها را در اختیارتان قرار داده‌ایم. تنوع تصاویر نشان از آن دارند که دست عکاس‌ها باز بوده و آنها می‌توانستند عکس‌هایشان را با مضامین مختلف ارسال کنند. خلاقیت، طراوت و کیفیت بالای عکس‌ها بسیار خیره کننده است. با وجود این که از هنرمندان کشورهای انگلیس، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا انتظار می‌رفت بیشترین تصاویر را ارسال کنند اما بیشترین تعداد ورودی ها از مکزیک، کره و هند بود که این موضوع نشان می‌دهد رقابت تا چه اندازه برای تمامی عکاسان در سطح بین‌المللی اهمیت دارد.

از عکاسان جوانی که سنشان بین ۱۲ تا ۱۹ سال است، خواسته شد تا خلاقیت خود را در عکسها به رخ دیگران بکشند و آنها می‌توانستند در زمینه‌های مختلفی چون طبیعت و مد عکاسی کنند. بد نیست بدانید که مسابقه‌ی عکاسی سونی جوایز نفیسی هم دارد، برای مثال برنده می‌تواند در خانه سامرست لندن یک نمایشگاه برگزار کند و دستاوردهایش را به نمایش بگذارد. خانه سامرست یک کاخ بزرگ است که زمانی متعلق به خاندان تودور بود و بعدها به مرکزی برای پیشرفت و نمایش هنرهای تجسمی بدل شد.

با ما باشید تا برخی از تصاویر منتشر شده از شرکت‌کنندگان این مسابقه‌ی مهم را با هم تماشا کنیم.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

عکس بالا برای شرکت در بخش معماری ارسال شده که عکاس در آن ساختمان سفارت ایالات متحده در لندن را به تصویر کشیده است. این تصویر از آفریقای جنوبی ارسال شده است.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

تصویر پیش روی شما برای بخش طبیعت و حیات وحش ارسال شده و به خوبی سرما، برف و زندگی جانوران را در قطب جنوب به تصویر کشیده است. در این عکس پنگوئن‌های کوچک منتظر هستند تا پدر و مادرشان برای آنها غذا بیاورند.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

این ماهی‌های جنگجوی سیامی با رنگ و طرحشان به خوبی در این عکس خودنمایی کرده‌اند. آرامش در عین وجود رنگهای مختلف در عکس بسیار خیره‌کننده است.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

جنگلی از لامپ‌ها اسم مناسبی برای تصویر روبه روی شماست. این عکس در شهر توکیو در کشور ژاپن گرفته شده و حس جالبی را به بیننده القا می‌کند.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

اسم این عکس "روز ملی پلیس" است. عکاس سوژه‌ی خود را طی یک مانور انتخاب کرد و به سرعت در قاب خود جای داد.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

تصویر بالا در کشور مالزی گرفته شده است و هماهنگی، همکاری و کار تیمی را به خوبی نشان می‌دهد و مخاطب را به فکر فرو می‌برد که این مضامین تا چه اندازه ضروری هستند زیرا نبودشان همه چیز را دچار هرج و مرج می‌کند.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

عکس بالا در کنار دروازه‌ی کاخی به نام گایونگ‌بوک در سئول گرفته شده است. این ساختمان کهن با چند مغازه در اطرافش احاطه شده که فروشنگان آنها به بازدیدکنندگان لباس و اجناسی از این قبیل می‌فروشند.  نکته‌ی جالب در رابطه با کاخ گایونگ‌بوک این است که هرکسی که لباس‌های محلی به تن داشته باشد از او هیچ هزینه‌ای بابت ورودی گرفته نمی‌شود. عکاس این تصویر در یک عکس سنت و مدرنیته را در یک شهر به طور همزمان نشان داده است.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

این عکس را با اسم فیس تو فیس به معنای تقریبی نگاه در نگاه می‌شناسند. تصویری که می‌بینید برای بخش حیات وحش مسابقه ارسال شده و در ایرلند آن را به ثبت رسانده‌اند.

بخشی از مسابقه‌ ی جهانی عکاسی 2019 سونی

عکاس این تصویر، زمانی که در هتلی در استکهلم اقامت داشت، هرروز صبح صبحانه‌ی خود را با این چشم‌انداز میل می‌کرد و یک روز تصمیم گرفت تا چشم‌انداز هتل را در هنگام صرف صبحانه‌اش با دیگران به اشتراک بگذارد که حاصل عکاسی او تصویری شد که حالا می‌بینید.

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =