۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
پایتخت کاتالونیا از زاویه‌ای دیگر

عکاس مجارستانی به نام مارتون مگوریوسی (Márton Mogyorósy) از شهر باسلونا عکس‌های عجیب و غریبی گرفته است که با دیدن آن‌ها یک سفر هوایی به این شهر خواهید داشت. عکس‌ها جوری گرفته شده است که گویی شهر را از زاویه‌ی نگاه یک پرنده تماشا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا این منطقه را از زاویه‌ای تماشا کنیم که ممکن است هیچوقت دیگر فرصتش پیش نیاید! همراه لست‌سکند باشید.

 مارتون بر روی تقارن منحصر به فردی از چشم‌انداز شهری تمرکز کرده است. او ترکیب بی‌نظیری از مکعب‌های سیمانی در داخل دریا با مستطیل‌ها و حتی بلوک‌های ساختمانی ساخته است و از شکل‌های تکراری به بهترین نحو در عکس‌هاش استفاده کرده است.

تعدادی از این عکس‌ها از بالای آپارتمان Walden 7 که در خارج از بارسلونا در Sant Just Desvern قرار دارد، گرفته شده است. طراحی این ساختمان توسط معمار اسپانیایی به نام ریکاردو بوفیل (Ricardo Bofill) صورت گرفته است. این معمار به خاطر تبدیل کردن یک کارخانه‌ی متروکه به خانه‌ی خود شهرت یافته است.

مارتون با عکس‌های خود ثابت کرد که چگونه با هواپیمای بدون سرنشین می‌توان عکس‌های فوق‌العاده گرفت. استفاده از این وسیله به سرعت در حال رشد است. چشم اندازی که این نوع عکاسی ایجاد می‌کند، منحصر به فرد است. در اینجا تصاویر ثبت شده به این روش را از پایتخت کاتالونیا مشاهده می‌کنیم که به لطف کار مارتون تمامی جزییات به شایستگی ارائه شده است.

 

آیا شما هم طرفدار این نوع از عکاسی هستید؟ تا به حال شده که در سفرهایتان از این نوع عکاسی یا فیلمبرداری استفاده کنید؟ 

لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمد رضا بوشهری IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    1 0
    اثرات تبدیل شدن خلبان های شناسایی آر اف ۴ به کمک دست معماران است.
  • وطن خواه IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    2 0
    ایالت کاتولونیا واقعا زیباست.چیزی که ب چشم میخوره نظم و پاکیزگیست