۶ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

ارسباران را از ارتفاع ۲ هزار متری در قلعه بابک ببینید

ارسباران؛ تجربه توامان جنگل و چشمه‌های آبگرم
ارسباران را از ارتفاع ۲ هزار متری در قلعه بابک ببینید

ارسباران در شمال غرب ایران از جمله مناطق مهم طبیعت گردی در ایران به حساب می‌آید که علاوه بر طبیعی بی‌نظیر از جاذبه‌های تاریخی نیز برخوردار است.

چمدان: ارسباران منطقه‌ای است شامل کوه‌ها، دره‌ها، قسمت‌های جنگلی و بخش‌های مرتعی که در جنوب رود مرزی ارس در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌ است.

ارسباران بیش از هر چیز به خاطر طبیعت غنی این منطقه شهرت دارد، جنگل‌های بی‌نظیر، چشمه‌های آبگرم و رودهایی که در نهایت به ارس می‌ریزند از محبوب‌ترین بخش‌های ارسباران برای گردشگران به حساب می‌آیند. همچنین برای دوستداران حیات وحش و طبیعت‌گردان تخصصی و حرفه‌ای تماشای گونه‌های جانوری این منطقه از جمله سیاهگوش، پلنگ، خرس قهوه ای و … و همچنین  مرال‌هایی که از جنگل گلستان به منطقه حفاظت شده ارسباران آورده‌ شده‌اند فرصتی استثنایی است.

ارسباران به عنوان ذخیرگاه زیست کره به ثبت رسیده‌ است.

ارسباران

ارسباران

ارسباران

ارسباران

در ارسباران علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی نیز وجود دارد، قلعه بابک در این منطقه واقع شده‌ است که برای رسیدن به آن باید از مسیر دالانی سنگی و باریک عبور کرد. این قلعه در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری برفراز جنگل‌های سرسبز و زیبای ارسباران قرار دارد.

قدمت قلعه بابک به دوره ساسانیان باز می‌گردد و برخی نام آن را برگرفته از نام اردشیر بابکان موسس سلسله ساسانیان می‌دانند. اما براساس روایات جدیدتری، این نام برآمده از بابک بابک پور مرداس یا بابک خرمدین، سردار ایرانی جنبش خرمدینان آذربایجان در قرن هشتم میلادی در دوره خلافت عباسیان است که در این قلعه استقرار داشته است.

 قلعه بابک

 قلعه بابک

 قلعه بابک

همچنین عمارت آینالو و آرامگاه‌های تاریخی و چنار کهنسال کوانق از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه ارسباران است.

ارسباران چندین روستای ییلاقی و زیبا دارد که گردشگران برای اقامت در شب می‌توانند به این روستاها بروند و در هتل و هتل آپارتمان‌های احداث شده‌ یا اقامتگاه‌های بومگردی اقامت کنند.

برای سفر به ارسباران می‌توانید با قطار به جلفا بروید و از آنجا با ماشین خود را به ارسباران برسانید، برای سفر با هواپیما نیز می‌توانید به تبریز بروید و از آنجه به ارسباران سفر کنید

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    2 1
    همیشه اباد باشی سرزمین پدری ام . خاک ابادت را می بوسم.