هزینه تجهیزات سفر برای یک نفر در نوروز ۹۸ چقدر تمام می‌شود؟

اگر یک نفر بخواهد در نوروز امسال با خرید تجهیزات حداقلی به سفر برود چقدر باید برای آغاز سفرش هزینه کند. در این گزارش حداقل و حداکثر هزینه‌های تجهیزات یک سفر معمولی را می‌توانید ببینید.

 برای یک سفر معمولی و غیرطبیعت گردی با وجود آنکه گردشگران در محلی سرپوشیده‌ اقامت دارند اما باز هم وسایلی برای سفر نیاز است، این وسایل می‌تواند از لوازم بهداشتی گرفته تا ساک و چمدان باشد.

البته میزان تجهیزات لازم برای سفر کاملا به نوع اقامتگاه مربوط است، بی‌شک کسانی که در هتل اقامت‌ می‌کنند تا کسانی که خانه – مسافرها را برای اقامت انتخاب می‌کنند وسایل مختلفی نیاز دارند.

حتی کسانی که در هتل اقامت می‌کنند هم متناسب با ستاره‌های هتل به لوازم مختلفی نیاز دارند. برای نمونه کسانی که در هتل‌ها ۴ یا ۵ ستاره اقامت دارند نیاز به حوله یا دمپایی ندارند اما همراه داشتن این دو به کسانی که در دیگر هتل یا اقامتگاه‌ها می‌مانند توصیه می‌شود.

در این گزارش سعی شده به قیمت وسایلی که اعضای یک خانواده برای سفر نیازمند هستند اشاره کنیم. سعی کرده‌ایم در این لیست وسایلی را که معمولا افراد در خانه دارند و برای سفر با خود می‌برند، مانند ملحفه (ملافه) نیاوریم و به وسایلی بپردازیم که گردشگران باید برای سفر به طور خاص تهیه کنند.

بر اساس این فهرست کم‌ترین هزینه تجهیزات سفر غیر طبیعت‌گردی برای یک نفر که با ساک سفر می‌رود و فقط یک حوله کوچک، مسواک و خمیر دندان همراه خود دارد حدود ۶۳ هزار تومان و بیشترین هزینه تجهیزات سفر برای یک نفر حدود  ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

 تجهیزات سفر ارزانترین(تومان) گرانترین(تومان)
چمدان

۱۴۰ هزار
۶۶ لیتر – برزنتی

۳ میلیون
۳۷ لیتر، پلی‌پروپیلن

ساک

۳۳ هزار
۳۵ لیتر

یک میلیون و ۹۰۰ هزار
۱۰ لیتر

پتو مسافرتی ۳۱ هزار ۱۴۰ هزار
مسواک و خمیردندان مسافرتی ۱۰ هزار ۳۷ هزار
کاور چمدان ۴۰ هزار ۱۰۰ هزار
دمپایی ۹ هزار در موارد استثنایی تا ۷۰۰ هزار اما به طور عمومی ۱۰۰ هزار
ست قاشق، چنگال و چاقوی مسافرتی ۱۸ هزار ۳۸ هزار
حوله مسافرتی ۲۰هزار ۲۸۰هزار
دستمال مرطوب ۳هزار و ۵۰۰ (۱۰ عددی) ۸۵ هزار (۴ عددی)
ژل  ضدعفونی کننده دست ۳ هزار ۵۰۰ (۶۰ گرم) ۳۰۰ هزار (۷۰ میلی لیتر)
اجاق گاز مسافرتی ۵۰ هزار ۳۰۰ هزار
کرم ضد آفتاب ۶ هزار و ۷۰۰ ۴۲۰ هزار

منبع: چمدان

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =