راه‌های روستایی غرب اصفهان را آب برد/ اسکان اضطراری سیل‌زدگان

صدا و سیما نوشت: بارش های رگباری برای ساکنان غرب و جنوب استان اصفهان دردسر ساز شد .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش های شب گذشته در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه در شهرستانهای سمیرم و فریدونشهر طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر را به همراه داشت .

منصور شیشه فروش افزود : بر اثر شدت این بارش ها رودخانه روستای کهنگان و دهبزرگ پادنای  علیا سمیرم به دو پل آسیب زده است .

وی با بیان اینکه بر اثر آبگرفتگی جاده بیده این شهرستان اهالی منطقه اسکان اضطراری داده شدند افزود:  نیروهای امدادرسان علاوه بر تخلیه آبگرفتگی برخی از منازل مسکونی این شهرستان اقدام به توزیع اقلام امدادی به مردم روستاهای  این شهرستان  نیز کرده اند.

وی افزود: در این مدت  پنج  راه روستایی در پشتکوه فریدونشهر نیز مسدود و به حدود ۲۰۰ نفر نیز در این شهرستان امداد رسانی شد .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امداد رسانی  به ۲۷۰ نفر در منطقه پشتکوه فریدونشهر به علت بارش باران خبر داد و گفت: این افراد در روستاهای اسلام آباد، موگویی، دستگرد، بهرام آباد و دهنو ساکن بودند که آب برخی از منازل این ساکنان تخلیه و اقلام امدادی همراه با بسته های غذایی بین این افراد توزیع شد .

وی به امدادرسانی ۸۰ نفر در چنارود چادگان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در اختیار این افراد نایلون، پتو و چراغ گذاشته شده است .

شیشه فروش، آبگرفتگی در ۲۰ روستای شهرستان خوانسار و همچنین در برخی روستاهای فریدن را از دیگر حوادث شب گذشته در منطقه غرب استان برشمرد و ادامه بیان کرد: به علت بارش شدید باران ارتباط مخابراتی ۲۰ روستا و برق ۲ روستا در پشتکوه شهرستان فریدونشهر قطع شده است.

شیشه فروش با اشاره به ادامه بارش ها تا عصر امروز در استان به ویژه مناطق غرب و جنوبی استان گفت: هم اکنون بیش از سه هزار نیروی امدادی در استان آماده باش کامل هستند .

در روزهای پنجم و ششم فروردین به  دلیل فعالیت سامانه پرفشار و شدت بارش ها در استان به چهار هزار و ۹۲۵ واحد مسکونی،۲۱۰ کیلومتر راه، ۲۰ دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان، ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است .  

۶۴۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =