چرا ابی و مهناز افشار به خاطر استاد جمشید مشایخی، مردم را شماتت می‌کنند؟

اساسا احساسی هستیم ما ملت. یکباره جو می‌گیردمان و احساسی می‌شویم. تقریبا همه‌مان هم عین هم هستیم. مثلا حالا که استاد مشایخی فوت کردند، مدام هم را شماتت می‌کنیم برای همین انفاقات دو سه هفته اخیر. بی تردید جمشید مشایخی بخشی فراموش نشدنی از خاطره تصویری همه ماست. کسی که روی صحنه نقش‌های ماندگاری داشته و قاب تصویرش تا همیشه در یادهای‌مان ماندگار می‌ماند. اما آیا به دلیل فوتش باید همدیگر را شماتت کنیم که مثل چرا به ازای حرف قابل نقدش ، او را تقد کرده‌ایم؟

پیرمرد دوست‌داشتنی بود و شریف و ساده دل. از این سادگی‌اش مثلا دوست مجری‌مان استفاده کرد. استاد هم همان‌جا از تختی گفت. خاطره‌ای که درست ایراد اتهام به شهلا توکلی بود. شهلایی که او هم دو سه سالی است عمرش به دنیا نیست.

بابک پسر تختی در دفاع از مادرش و پدرش سخن گفت و حالا از ابی خواننده در آن سوی آب‌ها تا مهناز افشار همین طرف می‌گویند وای از ما ملت...

استاد دوست داشت منادی آشتی باشد. از فرهنگ بگوید و مهربانی تزریق کند اما گاه متر گفته‌هایش با متر جامعه همخوانی نداشت و حاصلش می‌شد همین شوخی‌ها و گاه انتقادها.

او این اواخر ناخوشی و بیماری زیاد تحمل کرد . شاید خانواده و مدیر برنامه‌هایش با کمی مدیریت می‌توانستند از بروز انتقادهای دامنه‌دار  جلوگیری کنند. شاید نیازی نبود او با این حالش مدام روبروی دوربین‌های زنده ناچار به گفتن باشد تا اینچنین حاشیه‌ها شکل بگیرند. 

باید بپذیریم با همه احترام کسوت، بزرگی و جایگاه هنری استاد و استادها و قدیس‌ها و افسانه‌ها، هر کنشی، واکنشی دارد.

از کیمیایی و مهرجویی تا بالاترین مسئولین کشوری  حتی.

باید فقدان یکی مثل جمشید مشایخی را به سوگ نشست و حتی افسوس خورد برای آنچه در این دو سه سال برایش رخ داد و گاه دلش را شکست اما گاه همه گناه را گردن مردم انداختن ساده‌ترین کار ممکن است. اگر دل پیرمرد دوست داشتنی جایی شکسته که تمامش تقصیر مردم یا منتقدان نیست. 

بی تردید نقش آنهایی که از سادگی و بدحالی عزیز دوست داشتنی مردم استفاده ابزاری کردند، کم نیست.

این همان نگاه اشتباهی است که این روزها گروهی برای تبلیغ فیلم جهان پهلوان تختی در پیش گرفته‌اند و فکر می‌کنند با توهین به مردم برای ندیدن این فیلم فروشش را بالا می‌برند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن خواه IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    2 1
    هرچی آدمها را بیشتر میشناسی بیشتر فاصله میگیری.استاد را از حرف های تند و بی ادبانه اش علیه عزت اله انتظامی شناختمم
  • یه دلسوز FR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    2 2
    بابا بس کنید مرده پرستی رو! اگه مرد بودید تا زنده بود بهش خدمت میکردید . خستمون کردید ! چقدر نوش دارو پس از مرگ سهراب ! اه !
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    1 4
    کاملا درست میگویید آقای مشایخی این اواخر در هربرنامه ای که دعوت میشد میآمدن ومتاسفانه گاهی صحبتهایی میکردن که درشان سن وسال وهنرایشان نبود، تختی همیشه تختی هست وماندگار خواهد ماند. متاسفانه ماایرانی ها در خیلی مسایل رعایت خیلی موارد را نمیکنیم، بزرگ بودن فقط جلوی دوربین رفتن نیست.
  • DE ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    4 4
    مشایخی از روزی که گفت اگر روحانی رای نیاورد از ایران میروم و بعد از آن توهین علنی بی شرمانه به انتظامی ، برای خیلی ها مرد . شما هم از پیرمردی که آگاهانه حرفهائی میزد و بعد با زیرکی و ژست فریب خورده آنها را انکار میکرد اسطوره نسازید ! صدا و سیما کسی را بازور جلوی دوربین نمی برد ( بجز برای اعترافات اجباری ) ! ، مهمانان هر برنامه ای به تناسب اهمیتشان ، پول می گیرند ، اوهم پول گرفت و حرفهایش را انکار کرد . آخر عمری با چاپلوسی های حقیرانه از این و آن خودش را به لجن کشید .
  • SG ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    1 2
    به نظربعیداست که بپذیریم آن طور که نویسنده محترم نوشته است استادمشایخی این اواخر هوش وحواس درستی نداشته که خانواده باید مراقب اومی بودند! ازآن طرف ،اظهارنظر نمودن راجع به مرحوم تختی بیشتر مربوط به خانواده آن مرحوم است که آن رامصداق افتراء بدانند یاخیروالاازاین حرف ها زیاداست
  • بنده خدا IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    4 1
    دیدگاه شما اشتباه است که فکر می کنید هنرمندی مثل استاد مشایخی نباید زیاد جلوی هر دوربینی ظاهر شود و وقتی هم که آمد، چیزی را بگوید که به دل مردم خوش بیاید! اگر هم حرفی زد به ساره دلی ودیا کسالت متهمش می کنید. این تفکر اغلب هنرمندان ماست که از ترس بایکوت شدن، دیده نشدن فیلمشان ، کاهش تعداد فالور ها و .. حرفهای عامه پسند می زنند. استاد مشایخی اینگونه نبود، هنرمند باید جسارت داشته باشد و نظرش را برای روشن شدن ذهن مردم و ثبت در تاریخ بزند ولو اینکه همه فحشش بدهند. استاد آن روز که جمله رضا عطاران را هم نپسندید، حرفش را زد. خانم مهناز افشار هم مانند تعداد بسیار کمی از هنرمندان ما آزاده است و جسارت دارد، فحش می شنود و فشار تحمل می کند، اما آن چیز که فکر کند صحیح است می گوید نه آنچه مردم دلشان بخواهد. یک بار باراک اوباما در یک بر نامه تلویزیونی صمیمی در آمریکا شرکت کرد و در جواب مجری گفت: "وقتی رییس جمهور می شوی، اولین چیزی که باید بدانی این است که مردم ( همیشه) سرت فریاد می زنند. " هنرمند ما هم باید این را بداند. اگر توان تحمل ندارد گمنام بودن را انتخاب کند، نه حزب باد بودن را.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    2 0
    استاد عشوندی از وقتی کیروش رفته بد جور کفگیرش به ته دیگ خورده مجبوره پست های اینستاگرام ابی رو نقد کنه
  • MD ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    4 1
    خدابیامرز هرچه ازتختی گفت را من قبلا خوانده بودم مشکل اززن تختی بوده وبنده خداخودکشی کرده
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    3 0
    همین متن، و نیز تکرار مکرر "پیرمرد دوست داشتنی" توهین به شان استاد بزرگواری است که سالها در قله رفیع هنر بازیگری بود. طوری نوشته‌اید که انگار ایشان را سر کوچه خودتان در حال بازی با نوه هایش کشف کرده‌اید.
  • DE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    0 0
    خبر آنلاین ، مشایخی شخصییت سیاسی نیست که نظرها را درباره او سانسور می کنید !!!
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    1 2
    من خیلی تمایل داشتم که این فیلم را تماشا کنم ولی وقتی مصاحبه مجری اختیاریه با جمشید مشایخی پخش شد متوجه شدم در طول این سالها با پهلوانی روبرو بودم که نتوانست مشکلات خانواده خودش را درست کند به خاطر همین از دیدن این فیلم منصرف شدم. حالا فکر میکنم پوریای ولی هم یک نماد کاغذی است مارا گول زدند