شما نظر بدهید/ با ثابت ماندن نرخ سود بانکی موافق هستید؟

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است افزایش نرخ سود بانکی در سال جاری منتفی است.

 به گزارش خبرآنلاین، نرخ سود بانکی در حال حاضر طبق مصوبه شورای پول و اعتبار برای سپرده‌های کوتاه مدت ۱۰ درصد و برای سپرده‌های بلند مدت ۱۵ درصد تعیین شده است. سئوال اینجاست، در شرایط فعلی نظر شما در خصوص عدم تغییر نرخ سود بانکی در سال جاری چیست؟

عبدالناصر همتی

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1249650

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد صمدی لرگانی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    319 2
    نظر ما چه اهمیتی داره اخه
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      226 3
      هیچی؛ فقط نظر شما باعث "شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان" خواهد شد.
    • RO ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      الان این سوخته های دهه 60 ای میریزن اینجا و میگن کار نیست و پولمون هم نمیتونیم بدیم دست کسی و امیدمون همین سود چندرغاز بانکه و هنوز با سی و خورده ای سال زن نگرفتیم یا شوهر نکردیم و یه قوطی کبریتو میدن خدا میلیون و از این قصه ها. صبحام تا لنگ ظهر خوابن و اکثرشون معتقدن با ایده هایی که تو کله شون هست میشه ایرانو در عرض 2 هفته رسوند به سطح ژاپن یا سوئد ولی کسی قدرشونو نمیدونه
    • RO ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      43 35
      من کارگر ساده ی یه کارخونه ی رب سازی هستم و ماهی 1 و 200 حقوق میگیرم و یه پس انداز خیلی کمی دارم و اونو تو بانک گذاشتم با اینکه خیلی سخت بهم میگذره ولی امیدوارم تو بانک برنده شم و همه ی ستاره مربع ها رو هم میگیرم و مطمئنم یه روزی مازراتی میبرم و تنها دلخوشیمم اینه که تیم محبوبم پرسپولیس اختلاف امتیازش داره زیاد میشه و بقیه رو خدا درست میکنه و هو الرزاق
    • همیلتون IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      53 1
      من که دیگه با هیچی موافق نیستم
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      25 9
      سود سپرده های بانکی بلندمدت و تسهیلات موقعی باید کاهش شدید نزدیک به 1 تا 0 درصد همچون کشور صنعتی و پیشرفته ژاپن که دارای مردمانی با فرهنگ غنی پشتکار و مصرف بهینه می باشد پیدا نماید که نقدینگی مردم نزد بانکها به سمت رونق تولید روان شود و در حال حاضر که بازار دلالی و سوداگری در کشور ما به جای تولید داخلی رونق دارد تنها چاره کار دولت اینست که به سپرده های بلند مدت مردم مانند سپرده های 1 تا 5 ساله به ترتیب از 21 تا 25 درصد سود بپردازد تا بازار متلاطم مسکن ، ارز ، طلا و خودرو فروکش نموده و آرام گیرد .
    • صدرا IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      1 18
      اگه منطق رو الویت انتخاب قرار بدیم این کار دولت به شدت مفید هست و اگر بخواهم ساده تر بگم مثل بارش ها برای زمین های دیمی هست . دوستان اولین گام برای از بین بردن هیجان های بازار سرمایه ثابت کردن نرخ سود بانک هست که سال های سال بود که اردیبهشت ماه همه بازار سرمایه چشمشون به خروجی شورای پول و اعتبار بود تا بفهمن تا اخر سال کف و سقف در امدشون در بازار های مختلف به چه شکل خواهد بود این کار بیشتر از این که به نفع دولت باشه به ضررش هست چرا که بازار های موازیه بانک ها رو پر رونق می کنه اما می شه فهمید که اگه ملت یک مقدار هم بستگی داشته باشند و به سمت تولید قدم بردارن سال های اتی به شدت تاثیر مثبت بر میانگین در امد ایرانی ها میزاره .
    • سیا IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      0 0
      اتفاقا نظر مردم بسیار مهمه.باید بدونن نظر مردم چیه که بتونن کاری انجام بدن که بانظر ما کاملا مغایر باشه
  • مستاجر IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    249 3
    سلام. نرخ سود بانکی از موقعی که پایین آورده شد، صاحبخانه ها اجاره خانه را گرانتر کردند. بخدا ما مستاجرها بدبخت می شویم وگرنه نه دولت و نه صاحبخانه هیچکدام ضرر نمی کنند و فقط ما بدبخت ها هستیم که تاوان سود بانکی را باید بدهیم.
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      54 0
      پایین بودن سود بانکی به نفع بساز بفروش ها و دلالان ارز هست گویا دولت به فکر ان هاست
  • اتنتان IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    57 1
    خیر
  • عرشیا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    160 4
    خدا میدونه که دیگه حتی رمقی برای موافقت یا مخالفت با تصمیمات باقی نمونده ،پس خواهشا هر کاری دلشون میخواهد بگذارید انجام دهند فقط بینی و بین الله وضع را از این که هست فاجعه بار تر نکنند ،با تشکر......
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    دقت کرده اید از زمانیکه نرخ سود کم شد، چه هااا که نشد؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    پایین بیاد خیلی پایین بیاد بشه 2 یا 3 درصد
    • محسن IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      2 1
      اصلا بهتره منفی بشه یعنی به ازای پولی که تو بانک میزاری مقداری هم کم کنند.
  • علیرضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    108 3
    اقتصادی دیگه وجود نداره در ضمن الان تا جایی من اطلاع دارم سودی که بانک ها پرداخت میکنند بیشتر از 15 درصد هست.
  • احمدی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    76 2
    چند بار دستوری با درصد پرداختی سود سپرده ها برخورد کردند جواب بر عکس بود اجازه دهید بانکها با توجه به توان وعملکرد خودشان درصد سود را تعیین کننند
  • قربانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    114 3
    افزایش نرخ سود
  • سعیدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    74 0
    به نظر من اصلا مناسب نیست.اگر مطابق با نرخ تورم و حتی نصفش بود باعث میشد این سرمایه های سرگردان سمت طلا و ارز کمتر برود.
  • پارسا IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    85 2
    سلام هر موقع دولت اصرار به پایین آوردن سود بانکی داشته این سرمایه های سرگردان به یک طرف سوق پیدا کرده و موجب تورم شدید شده . بهتره سود بانکی افزایش پیدا بکنه تا مردم از سرمایه گذاری در بخش طلا و ارز و خودرو ... دست بکشند
  • زهره IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    71 4
    نه موافق نیستم چی قیمتش ثابت مانده تو این مملکت که نرخ سود بانکی ثابت بمانه یه سری بزنید برای اجاره خانه همه اجاره می خوان اونم دو سه میلیون یه ادمی که دو میلیون حقوق میگیره چه جوری باید زندگی کنه چادر بزنه همه حقوقش را بده برای اجاره مالک ها میگن بانک ها که سود نمیدند اجاره باید بدید اونم مبالغ بالا همه جای تهران هم که خدا را شکر قیمت ها رفته بالا
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    86 5
    چندرغاز پول گذاشتیم و دوران بیکاری با سودش زندگی می کنیم. با این گرونیها سود 15 درصد مسخره است.
  • مستاجر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    91 2
    سود رو ببرن بالا یکم این صاحبخونه ها که قبلا سود بگیر بانکها بودن دلشون به رحم بیاد اینقدر اجاره نگیرن.گرانی کالاهای اساسی کم گرون اجاره خونه هم شده قوز بالا قوز
  • تقی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    6 42
    طبق نرخ عرف بین المللی رفتار کنید
  • ی بنده خدا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    70 3
    به نظرم باتوجه به تورم وحشتناک باید سود بانکی بره بالاترخیلی ها هستند زندگی باسودبانکی میچرخونن
  • محمود IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    59 1
    بنده با افزایش نرخ سود موافقم.به هر حال اثر تورمی نرخ سود بالای بانکی به دلیل تحت کنترل بودن بسیار کمتر از نقدینگی افسار گسیخته و ایجاد دلال بازیهای کلان در سطح جامعه خواهد بود. نرخ سود بالاتر تاوانی است که دولت میبایست برای جذب نقدینگی پرداخت کند.
  • کبا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    68 0
    باتوجه به وضعیت کنونی اقتصاد و افزایش نرخ دلار و طلا ، سود بانکی بهترست بیشتر شود تا راهی باشد برای جذب سرمایه مردم ، با اینکار سرمایه گذاری در طلا و دلار و... پایین میاد.حتی اجاره بها هم کمتر میشه و میل به رهن مسکن بیشتر میشه. با توجه به وضع کنونی اقتصاد کشورمان، بزرگترین راه برای کنترل قیمت ارز و طلا و مسکن و... همین بالا بردن سود بانکی‌ی. با اینکار هم نقدینگی در جامعه کمتر میشه و دولت میتونه با سرمایه‌های جذب شده توسط بانکها، تولید رو رونق ببخشه و با سود تولیدات، سود سپرده‌ها رو پرداخت کنه. حذف یا کم کردن سود بانکی برای کشور در این برهه، اشتباهه.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    81 4
    بايستي زياد بشه تا پول سمت سكه و دلار نره
    • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      13 4
      اشتباه منفی دادم
  • بدبخت RO ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    67 1
    تنها راه جلوگیری از تورم، مسکن، ماشین، ارز فقط افزایش سود بانکی هست. اقتصاد ایران هیچ وقت سامان نمیگیره فقط اگر بتونن جلوی بدتر شدنشو بگیرن البته احتمال اینم خیلی کمه.
  • ولید IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    50 0
    ثابت موندن نرخ سود منوط به ثابت موندن ارزش پول و خدماته،تا وقتی که هر روز قیمتها بالا میره حرف از ثابت موندن شبیه جوکه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    46 3
    در شرایط فعلی، سود بانکی بیشتر، باعث تجمیع سرمایه های سرگردان و در نتیجه کاهش نقدینگی، به شرطی که مابه التفاوت تسهیلات تولید را دولت متقبل شود، باعث کاهش تورم، جلوگیری از سفته بازی و چندین نفع دیگر... خواهد شد
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      8 0
      سلام این نظر کاملا اقتصادی است و می تواند هم باعث رونق تولید شود و هم تورم را کنترل نماید
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    61 0
    فکری به حال مستاجران بکنند بچه‌ها ی اونا هم دلشون میخواد یه زندگی مناسبی داشته باشند
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    41 1
    خیربا ثابت ماندن سودبانکی موافق نیستم.سود بانکی باید متناسب با تورم افزایش پیداکند
  • فرزاد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    38 0
    با کاهش نرخ سود هیچ رشدی در تولید نخواهیم داشت . وقتی قیمت ارزو هزینه های تولید اینقدر بالاست کاهش نرخ سود هیچگونه رشدی ایجاد نخواهد کرد و چه بسا باعث افزایش قیمت ارز هم خواهد شد . بانکها هم اگر جلوی اختلاسها رو بگیرند کمبودی نخواهند داشت . زیان بانکها و دولت به دلایل مختلف نباید از جیب مردم برداشته شود . نظر شخص من ارایه پلکان جهت ارایه سودها می باشد و جهت مبالغ پایین با ماندگاری بالا ، سود بالای 20% پرداخت شود
  • علی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    46 0
    نرخ سود بانکی باید با توجه به تورم افزایش پیدا کند چون مردم پول خود را از بانک بیرون می اورند و باعث بیشتر شدن تورم و همچنین ضرر بانک ها خواهد شد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    10 12
    الان برای کم کردن مناسب نیست.باید طی ۵ سال کم کم کاهش بدن
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    22 0
    با این همه گرانی وچند برابر شدن کالا سود بانکی باید افزایش پیدا کند تا مردم قدرت خرید داشته باشند امسال اعضای خانواده خودم یک جفت جوراب هم نتوانستیم بخریم فقط مواد غذای خرید کردم حتی آجیل هم نخریدیم وقتی قدرت خرید کم مشود وپول در کردش نباشد خیلی از کاسبها هم ور شکست میشوند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    16 0
    نرخ تورم به خاطر حجم پول نیست دولت واقعا این را نمی داند؟
  • هدیه US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    25 1
    اشتباه است و باید سود بیشتر شود.
  • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    21 0
    به نظر من هم باید افزایش پیدا کنه و هم یه ارامش و ثباتی در آن بوجود بیاد تا مردم در این اقتصاد آشفته هر روز موجودی خود را به یه سمتی سوق ندهند تا در آن بخش فاجعه رخ بده و مصرف کننده ها هم بیچاره نشوند
  • فرشاد CA ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    22 0
    اگر تورم سالانه را به 3 درصد رساندید آن زمان سود بانکی را کم. کنید در این شرایط تحریم بهترین راه کنترل تورم افزایش سود بانکی است کاهش سود فقط و فقط به نفع دلالان مسکن و طلا و دلار است اگر کاهش قیمت ها مقدور نیست لااقل این حداقل درآمد مردم را کم نکنید. در شرایط تحریم بهترین روش برای کنترل تورم افزایش سود بانکی است.
  • خاکستر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    34 2
    اگه نظر مردم مهم بود که برنامه 90 رو تعطیل نمیکردن.
  • DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    33 0
    سود بانکی افتضاح شده در این تورم و گرانی های کمر شکن
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    5 25
    در شرایط کنونی شما کدام کسب و کار قانونی و حلال را سراغ دارید که با آن بتوان پس از پرداخت هزینه ها و مالیات و کسر سهم بانک به عنوان عامل سرمایه گذاری باز هم 20 درصد سود به سرمایه گذار پرداخت کرد؟ اگر سراغ دارید به بنده نیز معرفی کنید. خودمان را گول نزنیم. سود بانکی بالاتر در این شرایط مساوی با چاپ پول بدون پشتوانه و گرانی ارز و تورم کمر شکن است. اگر اعتقاد هم دارید که مساوی ربا و جنگ با خداست.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      2 10
      بله پول رو ببر تو بورس سودهای خیلی بیش تر از بیست درصد می کنی
  • حسینعلی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    17 2
    سلام خیلی ها الان بیکارن وبااندوخته کمی که دربانک دارن امرارمعاش میکنن باسودکمی که بانکها الان پرداحت میکن وباتوجه به تورم لجام گسیخته این سودهادردی دوا ممکن وخیلی ها چاره ایی ندارن اگرمیشددرجایی دیگر سرمایه گذاری میکردن.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    13 1
    خیر. سود بانکی باید با نرخ تورم توازن داشته باشه. دکتر روحانی در دور قبلی گفتن که تورم بالا بود و نرخ سود بانکی پایین و این دزدی از جیب مردم است. یعنی نظر ایشان امروز تغییر کرده؟
  • پرویز همرنگ IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    23 1
    سلام بنظر من درشرایط کنونی بایدنرخ سود بانکی افزایش پیدا کند تاپول ازبانک خارج نشده ودربازار سکه دلارومسکن فاجعه بوجود نیاره من یک فعال اقتصادی هستم واین رالمس کردم کاهش نرخ سود بانکی مساوی است با تورم بیچاره کننده مردم
  • حسن IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    یعنی چی
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    16 1
    باید نرخ سود افزایش یابد وگرنه در صورت کاهش دوباره نقدینگی وارد بازا ر طلا وماشین میشه وقیمت بالا میره ودیگر اینکه یه تعدادی واقعا به این پول سود نیاز دارن توانشو ندارن کار کنن اونا هم درمونده میشن
  • جواد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    18 0
    نرخ سود بانکی باید با تورم افزایش پیداکند و همچنین روزشمار باشد اگر در کشورهای اروپایی درصد سود پایین هست تورم هم پایین هست
  • سود باید برود بالا IN ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    22 0
    نظر اکثر کاربران شما را خواندم ، دیدم که اکثریت قاطع به بالا رفتن سود بانکی اعتقاد داشتند. ۱۰۰ درصد هم درسته. کاش آقای همتی و تیمش نظرات مردم را بخوانند و عمل کنند. تمام گرانی ها و بهم ریختن بازار از زمانی که سود بانکی کم شد ، اتفاق افتاد.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    15 1
    حسابهای پنج ساله بانکی با نرخ سود روزشمار پلکانی بنحویکه از کاهش سرعت ارزش ریال مردم بکاهد باید مانند هفت هشت سال قبل مجددا احیا شود
  • سعید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    20 0
    آقای همتی وقتی رئیس بیمه مرکزی بود و نرخ سود 15 درصد بود، برای سپرده های بیمه مرکزی ازقبیل صندوق تامین خسارات بدنی سود بالای 20 درصد از بانک ملی میگرفت ، حالا که شده رئیس بانک مرکزی میگوید نرخ سود باید کم شود. همچنین وقتی مدیر عامل بانک ملی بود مخالف افزایش وام ازدواج به یکصد میلیون ریال بود و میگفت منابع قرض الحسنه کافی نیست ولی حالا که رئیس بانک مرکزی شده منابع کافی برای وام قرض الحسنه سیصد میلیون ریال و ششصد میلیون از کجا تامین کرده معلوم نیست. ظاهرا ایشان در هر مسندی نظرات مختلفی دارند.
  • سیمین IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    16 1
    با درنظر گرفتن تورم نرخ سود بانکی باید افزایشی باشد چون قدرت خرید خیلی پایین آمده واین خود باعث ورشکستگی خیلی از تولیدی ها مانند لباس و گردشگری میشود
  • معتمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    26 2
    ترکیه با افزایش سود سپرده به ۲۶ درصد ارزش پول ملی خودش را توانست خوب حفظ کنه و اعتماد به سرمایه گذاری را احیا کند، آقایان بانک مرکزی نمیخواهد دنبال اختراع راه حل باشند، دیگران مثل برزیل و ترکیه حتی آمریکا از ابزار افزایش سود سپرده بخوبی استفاده کرده اند. بانک مرکزی فقط خوب تقلید کن
  • مهدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    23 1
    تو این شرایط باید نرخ سود افزایش پیدا کنه تا کاهش چون اگر بیاد پایین پول ها از بانک خارج میشود و دوباره تورم میشود مثل سال 96 و97
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 1
    نههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • احمد IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    8 6
    بهتره تغییر نکنه ولی همین مقادیر هم از جانب همه بانک‌ها رعایت بشه. در این فضای روانی، هر تغییری منجر به تورم افسارگسیخته می‌شه.
  • حامد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    4 26
    افزایش سود بانکی در کوتاه مدت خوبه، ولی اگه مردم میخوان قیمت ارز و تورم کمتر افزایش پیدا کنه، باید نرخ سود بانکی رو کاهش بدن. من با کاهش نرخ سود موافقم. نظر همه دوستان هم محترمه.
    • GB ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      0 0
      قیمت ارز و کنترل تورم مسئولیت دولت است که توان اجرای آن را ندارد.
  • جواد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    24 1
    خیلی از خانوادها تنها راه گذران زندگیشان مبلغ سودی است که از سپرده خود دریافت می کنند وتنزل مبلغ سود باعث افزایش بدبختها به بدبختهای دیگر است .
  • مرجان IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    26 1
    وقتي ارزش پول ملي كمتر از يك سوم شده است چرا بايد موافق ثابت ماندن نرخ سود باشيم؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 15
    این چه مدل نظر سنجی است ؟ ایا باید در مورد بالا یا پائین بودن سود بانکی مردم نظر بدهند ؟ اینجوری هرکس براساس منافع خود چیزی خواهد نوشت . وام گیرنده دوست دارد سود پائین باشد وسپرده گذار دنبال سود بالاست . یک نظر سنجی هم بگذارید که قلب انسان در دقیقه چند بار باید بزند ؟ بعد اگر بیشتر مردم گفتند 200بار اعلام کنید قلبها از این به بعد 200بار بتپند .
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    24 1
    الان در ترکیه بانکها ۲۷ درصد سود میدن و تورم هم خیلی کمتر از ایران است بانکها باید نرخ سود را بالا ببرند تا مردم دست از خرید و فروش دلار سکه و مسکن دست بردارند و منابع بانکی را در تولید ؛و پروژه‌ای زیر بنایی استفاده کنند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 12
    به نظر خودتون تو شرایطی که امسال باید رونق ملی اتفاق بیفته بالا بردن سود بانکی باعث نمیشه رونق ملی متوقف به و کسی زحمت بردن سرمایه را در صنعت و تولید به لقایش ببخشه و بشینه خونه و سودشو بخوره؟ سود باید تا حد ممکن پایین بیاد تا تنبلی کم بشه و راه بفتند جوانان سود بانکی بالا در کشور ما = فساد .بیکاری جوانان .عادت به کار نکردن و سود گرفتن .ایجاد روحیه اینکه اصلا نباید کاری کرد و باید لذت برد و تفریح کرد .و..خیلی موارد منفی دیگه
  • omid240 IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 26
    با تورم افزایش پیدا کنه که چی؟ باز به جای تولید و سرمایه گذاری پول بیاد تو بانکها؟ اونها هم ملک بخرند؟ بعد املاک گرون بشه و تورم بیاد تو جامعه؟ عادت به مسکن کردید؟ سود باید بشه 2 درصد و تورم هم کنترل بشه
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      0 0
      هیچکسی نگفت که بانک ها دوباره بنگاه داری کنند بلکه فقط باید وام بدهند. شاید یک راه حل برای کسانی که از سودهای بانکی ارتزاق می کنند تعیین سقف برای سپرده هایی که سود بالاتر به آنها تعلق می گیرد و طول مدت سپرده گذاری باشد. می شه روش های بازدارنده را در نرخ سود جاگذاری کرد که منجر به تنبلی نشود اما کسانی هم که پول کمتری در سپرده ها دارند متضرر نشوند.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    3 19
    مشکل کشور ما این هستش که مباحث کاملا تخصصی رو به نظرسنجی عمومی میذارن. نرخ بهره بانکی یک امر کاملا تخصصی هستش مثل انرژی هسته ای مثل FATF مثل صورت یا عدم ضرورت ساخت سد. متاسفانه مسائل علمی یا تخصصی توی ایران شدند ابزاری برای یک عده خاص و براشون نظرسنجی میذارن. ممکنه روزی برسه یک نظر سنجی هم برای تعداد الکترون‌های مولکول آب بذارین
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 24
    سود را کم کنید تو رو خدا یکسری دوایر دولتی به علت سود پول پیمانکاران و .. را نمی دهند تا پول بلوکه شده به زاد و سودش را تقسیم کنند و بعد پول مردم بد بخت را پس بدهند
  • خیبری CA ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    3 2
    واقعا اینجا دیگه نظر مردم را پرسیدن عجیب است !!! اولا باید مشخص کنید دقیقا منظورتون کدام نرخ سود است سود سپرده یا سود وام ثانیا اگر قرار به تغییر سود سپرده است چه بر سر سود وام می اید ثالثا سود بانکی مثل مطالبات معوق یک شاخص اقتصادی است نه یک شاخص مردمی پس بیخود نظر مردم را نپرسید
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    22 1
    صد در صد مخالفم همه جای دنیا برای حفظ ارزش پول ملی نرخ سود بانکی بانرخ تورم منطبق است اثابت ماندن ویا کم شدن نرخ سود بانکی یعنی کم شدن قدرت خرید مردم وکم شدن قدرت خرید مردم یعنی رکود وبیکاری خیلی از تولیدی ها چه خوراکی چه گردشگری وچه پوشاک ولوازم خانگی ...
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      0 0
      اولا اقتصاد گشور ما مثل هیچ کشور دیگری نیست وتمام مشکلات که ذکر فرمودید ما الان هم دچارش هستیم
    • نامجو IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      0 0
      کاملا درسته حفظ ارزش پول ملی مساوی با آرامش بازار، مهار تورم و اعتماد سازی به سرمایه گذاری که باعث هدایت سرمایه به فعالیت مولد و اشتغال و امنیت اجتماعی میشود، این را هر سال اولی اقتصاد میدونه ولی جرا بانک مرکزی اینقدر اصرار در وقت کشی و کشوندن بازی به وقت اضافی داره. وقت کشی، وقت کشی و وقت کشی
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 0
    ماکه به حرف مسئولین اعتمادکردیم وپول توبانک سپرده گذاری کردیم سرمایه مون ارزشش یکچهارم شدبایدمیبردیم توبازارهای دیگه
  • س ا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 0
    اگر سود بانکی را افزایش دهند قدرت خرید بالا میره ومردم بیشتر خرید میکنند در نتیجه کار تولید کننده ها هم بهتر میشه وبجای بیکاری تازه اشتغال هم بهتر میشه اگر سود ثابت باشه هر روز شاهد بسته شدن بیشتر کارگاه ها مشه و تعداد بیکار ها بیشتر میشه
  • همایون NL ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    سود بانکی باید متناسب با وضعیت تورم باشه. درحال حاضر نگه داشتن پول نقد به صرفه نیست و مردم سرمایه هاشون رو وارد بازارهایی مثل ارز، طلا، مسکن و غیره میکنن... سود سپرده های بلند مدت بانکی باید حداقل به 30 درصد برسه. اگرچه چنین اتفاقی کمر وام گیرندگان رو خورد میکنه.
  • با نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    من نمیتونم کی قرارهای این عادت غلط رو‌کنار بذاریم! اونجایی که لازمه به رای مردم رجوع بشه یا انتخاب مردم رو محدود میکنیم یا رومون و میکنیم اونور و اونجایی که بحث تخصصی و علمیه نظر مردم رو می‌پرسیم! منی که هیچ اطلاع و اشرافی به عام اقتصاد و مبانی پولی و بانکی ندارم چرا باید در مورد سود بانکی نظر بدم؟! نظر دادن اشکالی ندارد ولی چرا باید نظر من مهم باشه؟! از مردم برای انتخاب سیاستگذاران حوزه های پولی و بانکی سوال بپرسید و اجازه بدید بی پرده نظرشون رو اعلام بکنن. قطعا خروجیش بهتر از وضع موجود میشه.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    از کدام سود حرف میزنید منظور پولی که بابت سپرده های مردم داده میشه ، یا از زیانی که مردم بابت سیاستهای دولت با کاهش ارزش ۷۵ درصدی سپرده هاشون متحمل شدند؟بانک مرکزی با ناتوانی و ناکارآمدی سعی میکنه بار مشکلات رو به مردم منتقل کنه.نرخ سود واقعی رقمی است که به سپرده گذار پس از کسر نرخ تورم و کاهش ارزش پول تعلق میگیره که در حال حاضر منفی هست یعنی سپرده گذار در واقع زیان میکنه .با توجه به چند برابر شدن قیمتها و افزایش نرخ تورم نرخ سود باید افزایش پیدا کنه
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    اقتصاد معیوب ایران با این چیزها درست نمیشه. من فقط میدونم در اقتصادی که بانک سود بالا پرداخت میکند امیدی به تغییر خوب وجود ندارد. در سود بالا هم بانک ها ضرر میدن چون حاضر نیستن از هزینه های خودشون کم کنند و در آخر ضرر بانک ها را دولت از جیب مردم میده. در کل سود پایین که باعث رونق تولید بشه خوب هست ولی در ایران این اتفاق نخواهد افتاد
  • س ا IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    بازنشسته ای که ۱۲۰۰ حقوق میگیره وبااندک پس اندازی که سپرده کرده وزندگیش رو میچرخونه با این تورم چه جوری پولش رو به طرف تولید ببره وظیفه بانکها ست که این پول ها رو به طرف تولید ببرند نه اینکه خودشون بنگاه دار بشن کی خدای دلار وسکه ومسکن خرید خود بانکها بودن که باعث تورم وگرونی شدن الانم هم می خوان سود روثابت نگه دارن خب این جوری قدرت خرید مردم پایین میاد در نتیجه رکود میشه وتولیدی کارخونه های بیشتری تعطیل میشه
  • بازنشسته IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    شماکه هرکاری دلتون خواسته کردین چرانظرمردم رومیخواین
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    به فکر مستاجرها باشید کاهش نرخ سود سپرده مساوی با افزایش شدید کرایه خانه
  • parhiz1326@gmail.com US ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    سه سال پیش برای کمک به معاش منزلم را فروختم 130 میلیون. و در سپرده یکساله .با اجاره منزلی با کرایه کمتر.دراین سه سال 65 میلیون سود گرفتم. منزلم حالا شده 550 ملیون و من باز نشسته ماندم 250 میلیون ضرر سقوط ارزش پول.قطعا ضروریست بهره بانک ها تغییر کند.
  • عباس IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    سود بانکی اگر همپای تورم پیش بره تازه سپرده گذارن یر به یر میشن ، نه اینکه از تورم عقب تر باشه !!
  • نوید IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    من اقتصاد دان نیستم
  • صنوبر IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    باید بالا برود تا سرمایه ها به سمت مسکن وطلا نرود
  • سعید IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    سود بانکی اگر تک رقمی هم شود چون تورم بالاست ، اکثر وام گیرندگان تسهیلات را به جای تولید صرف سوداگری میکنند. بنگاه های زود بازده چه نتیجه ای داشت.
  • حسين IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    بايد با توجه به بالا بودن نرخ تورم و كاهش اوزش پول سودهاي بانكي افزايش يابد
  • فرهنگ فراروئی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    به نظر من سود بانکی نباید دستوری باشد.وظیفه دولتها در سراسر دنیا کنترل نرخ تورم است و سود بانکی باید تابعی از نرخ توم باشد.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    نرخ واقعی پول در بازار چقدر است ، نرخ سود باید دو و سه درصد بالاتر باشد . این حق سپرده گذار است در غیر اینصورت بانک ها به حق سپرده گذار ظلم کرده اند
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 1
    سود بانکی باید کم بشه تا سرمایه بیاد از بانک‌ها تو بازار و چرخه تولید
  • علیرضا حیدری IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 1
    آگر نظر ما مردم مهم است سود بانکی معنی ندارد با این کار تعداد مفت خوران و نزول خوران زیاد می شود و کسی دنبال فعالیت مولد نمی رود باید کاری کنیم که مردم سرمایه شونه ببرن توی کسب کار و تولید سود بانکی زیاد بانک ها رو بدهکار کرده و کلی کسری دارند هنوز هم بگم ؛ تورو خدا شعار ندید و این سیستم مخرب اقتصادی را درست کنید سود بانکی اصلا معنی ندارد ؛
  • محمدرضا IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    بالا بودنش یه ضررها و سودهایی داره و پایین بودنش ه همونطور.در کل تاثیر چندانی تو اقتصاد کشور نداره.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    لطفا درصد سود را زیاد کنین من هم کارگر هستم کار میکنم هم که مادرم فوت کرده و چند ساله پدر و مادرم ازهم جدابودند و بعد مادرم فوت کرد و من پیش پدر بزدگ و مادر بزرگمم و یه زمین به من رسید که کل دارایی من هست و سرمایه من..که فروختم و زیاد نیس ولی خیلی کمکم میکنه درکنار پول کارگریم..ودربانک سپرده گذاری کردم کم هست واقعا درصد سود وباید زیاد کنن سود سپرده رو چ کوتاه مدت چ بلند..وروز شمار بکنن درصد رو..واول ماه پرداخت کنن سود سپرده هارو ن وسط ماه به خدا هم کمک پدرم میکنم هم باسود وپول کارم کم کم میخوام خونه بسازم و ازدواج کنم روی سپرده گذاریم دربانک حساب کردم که این کار کردم و نمیخوام پولم رو از دست بدم چون هیچ پشتوانه جز این برام نیست به قران راست میگم..لطفا درصد رو زیاد کنیین ..وب نظرم من باپول سپرده گذاران درهربخشی میتونید کار کنید وسود سپرده مالی رو بادرصد بالاتر وروزشمار بدید..ونیاز نیست درصد کم کنید تا سپرده گذاران مجبور بشن پولشونو دربیارن..
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    دولت خیال داره از ارز صندوق توسعه ملی برا سیل زده ها استفاده کنه و میدونه با افزایش عرضه اون در بازار قیمت ارز پایین میاد و لذا میخواد با کاهش سود بانکی قیمت ارز رو بالا ببره تا ریال بیشتری به جیب بزنه.
  • DE ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    در کشوری که زمینه و بستر تولید فراهم نیست ، سود بانکی باید به موازات تورم بالا برود تا قیمت ارز فروکش کند .منتها بانک مرکزی و دولت دقیقا دارند بر عکس عمل می کنند . در واقع بانک مرکزی با مردم ، در حال جنگ اقتصادیست و بازنده هم مردمند .
  • saeed IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    عامل تشدید تورم بانک ها هستند.کاهش میزان سود بانکی و خروج پول توسط مردم از بانک ها وضعیت اسفناک سال 1397 را در حوزه مسکن، دلار و سکه و... باعث شد! چرا در عرض دو سال سود بانکی توسط شورای پول و اعتبار بالا و پائین می شود!؟ بنظر میرسد بانک ها سود خود را از شرایط سال 97 برده اند و حالا می خواهند با افزایش سود بانکی پول های مردم را به سمت بانک ها سوق بدهند!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    سود بانکی اومده پایین، اجاره ها رفته بالا این اقتصاد مریضه. تا زمانی که وعده ی دولت در زمینه کار و تولید واشتغال و مهار تورم محقق نشه همین آش است و همین کاسه... نمی دونم عمر این دولت کفاف این کارها رو میده یا دولت بعدی و ۴ سال و ۸سال بعدی وبازوعده های جدیدو....
  • علی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    1 0
    شما بیشتر این ظلم درحق کسانی کردید که پولشان را نزد شما سپرده کردند و ارزش پولشان سیصد درصد کم شد پانزده درصد سود گرفتند و این کمال بی انصافی است و شما به نفع دلالان سکه دلار کار می کنید
  • یلی نجات - کیو IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    وقتی دولت قادر به کنترل تورم نیست افزایش سود بانکی لازم است - درغیر این صورت مردم برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پولشان بسمت بازارهای طلا ویا ارز وغیرو میروند وسعی مکنند پولشان را از بانکها بیرون بکشند -البته در کشوری مانند کشورما که با یک اقتصاد آشفته وبا آینده مبهم ونامعلوم هیج چیز قابل پیش بینی نیست .
  • بي نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    جائي كه تورم متوسط 40 درصد و نقطه اي 46 در صد هست سود بانكي چقدر باشه تا انگيزه بخش بشه!؟ 50 درصد سود يعني 4 درصد انگيزه سرمايه گذاري! از 40 درصد هرچي كم تر باشه كاسبي توي ضرر محسوب ميشه يعني پول كسب از تورم عقب تره و خرج مكنيش به نفعته همون مصرف زدگي كه داشتيم و الان كالاش نيست. دليل تورم ايران اتكاي به ارز سنگين مثل دلار و يورو هست كه از نفت مي اد و سياست كاسبي دولت از مردم كه با كنترل قطره چكاني واردات كالا ها انجام مي شه. يا بايد درب كشور مثل عربستان باز باشه و بپذيريم مصرف كننده ايم تا با رقابت توليد كننده هاي بين المللي قيمت كم بشه و يا بايد در چاه نفت رو ببنديم و با توليد ارزش زندگي كنيم كه خب اهلش نيستيم و خداييش سخته. شديم پولدار نسيه خور. عقل معاش هم كه نداريم.
  • FR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 1
    سود بانکی باید با سایر بازار ها مطابقت داشته باشد پیشنهاد می شود با افزایش میزان سپرده از سود کاسته شود تا کسانی که سپرده کم برای تامین معاش دارند سودی بیشتری دریافت کنند
  • علی NL ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    1 0
    سلام و رحمت الله ، نه ،،، عده ای این سود بانکی کمک خرجشان است ،اگر کم شود یکی از راه های گدایی، دزدی ، فروش مواد مخدر و امثال ان راباید امتحان کنن ، عذر خواهی میکنم
  • Ara DE ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    0 1
    موافق نیستم . بالا بردن سود بانکی و بلوکه کردن پول های خرد و کلان مردم در بانکها باعث رکود شدید اقتصادی می شود . و ادامه رویه دوره قبل روحانی خواهد بود.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    1 0
    سلام درصد سود بانکی باید زیاد بشه باین کرونی بیس درصد کمه..این همه ادم سپرده گذاری کردن خیلیا تموم داشتشون رو سپرده کردن که باهاش زندگیشون بگذرونن من خودم کارگرم تنهاداشتم رو سپرده کردم و زندگی خودم و پدرم رو یه جوری میگذرونیم پدرمم کارگر بوده وبیمه نبوده هرچی جم کرده گذاشته سپرده که باهاش زندگیشو بکنه وپاش پلاتین ودیگه توان کار نداره..شغلمون ازاد..کارگر بنایی..لطفا این همه ادم سپرده گذاری کرده درصد سود رو زیاد کنید وروزشمار کنید..وباپول سپرده نیتونید کارکنید و درصد مارو بدید..ولی کم نکنید..وبه سپرده گذار احترام بگذارید واگه درصد کم بشه خیلیا پولشون درمیارن و سکه وطلا..و یاهرچیز دیگه واین هم به ضرر شما وبانک و..هم ضرر من کامثال من..پس خواهشن به همچی فکر کنید و..بدتصمیم بگیرید..ودرصد سود رو زیاد کنید..وروزشمار

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین