استاندار چهارمحال‌وبختیاری: دولت اقدامات خوبی در جهت رونق اقتصادی انجام داده است

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : با وجود اینکه در راستای رونق اقتصادی از سوی دولت اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و برنامه هایی نیز در حال انجام و پیگیری است اما بسیاری از مشکلات و موانع تنها با کمک بخش خصوصی قابل رفع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی استانداری اقبال عباسی در دیدار با اعضای هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: مقابله با تحریم ها و تبلیغات منفی استکبار برای اختلال در اقتصاد و معیشت مردم مستلزم اتخاذ راهکارها و تدابیر اساسی با تعامل و همفکری دولت و بخش خصوصی است.

وی، بررسی مشکلات و موانع اقتصادی استان و ارائه راه حل های پیشنهادی از سوی اتاق بازرگانی را خواستار شد و تصریح کرد: در گام بعدی لازم است موانع پیش روی فعالان اقتصادی در سازمان های مختلف با مسئولان امر مطرح شده و اقدامات لازم برای رفع این موانع انجام شود.

عباسی، توجه به استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و همچنین اشاعه فرهنگ واگذاری امور به بخش خصوصی را در رفع موانع رونق تولید و اقتصاد استان بسیار مهم دانست.

وی گفت: تبیین نقش دستگاه های مختلف دولتی و همچنین اتاق بازرگانی برای بهبود این شاخص ها و همراهی و همگامی ارگان های مربوطه و پیگیری مسائل و مشکلات موجود به منظور ارائه راهکارهای مناسب در جلسات شورای گفت وگو، تاثیر بسزایی در رفع مشکلات دارد.

عباسی، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را تجلی گاه تعامل دولت و پارلمان بخش خصوصی دانست و بر تلاش برای بهبود شاخص های فضای کسب و کار با استفاده از پتانسیل های موجود در این شورا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور فعالتری از بخش خصوصی مورد انتظار است، افزود: جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به مدیران اقتصادی استان در خصوص لزوم هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی هشدار داد و گفت: بدنبال برگزاری جلسات تشریفاتی برای رفع تکلیف نیستیم، چراکه این شورا بویژه در شرایط کنونی کشور باید مصوباتی با قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

وی گفت: مقابله با تحریم ها و تبلیغات منفی استکبار برای اختلال در اقتصاد و معیشت مردم مستلزم اتخاذ راهکارها و تدابیر اساسی با تعامل و همفکری دولت و بخش خصوصی است.

عباسی با تحلیلی از شرایط اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند که عرصه را برای ملت ایران تنگ تر کنند ولی با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی طبق راهبردها و منویات مقام معظم رهبری می توان جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی یافت.

گفتنی است ، اعضا جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار دیدگاه های خود را در خصوص مسائل مختلف و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و خدماتی ارائه کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =