وقتی احتکارکنندگان با انتشار شایعات به سرمایه‌های میلیاردی می‌رسند

یک استاد ارتباطات می‌گوید: «بخش زیادی از فیک‌نیوزها را صاحبان خدمات و کالاها پخش می‌کنند تا شایعه بالارفتن قیمت را مطرح کنند و سودشان را ببرند.»

به گزارش خبرآنلاین، عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال «خبرآنلاین» مبنی بر اینکه رسانه‌های رسمی چطور می‌توانند در فضای فیک‌نیوزها وارد نشوند، گفته است: «در حال حاضر صاحبان خدمات و کالا در این فضا بسیار سودجویی می‌کنند؛ زیرا در فضایی قرار داریم که عرضه و تقاضا بسیار گنگ است و اخبار متفاوت و نادرستی منتشر می‌شود که فضا را برای سودجویان فراهم می‌کند. مانند داستان گران‌شدن ماکارانی یا برنج که احتکارکنندگان شایعه بالارفتن قیمت را مطرح می‌کنند تا مردم برای خرید هجوم بیاورند و سودشان را ببرند. این وضعیت باید به سرعت پیگیری شود. چه کسی پیگیری کرد که اخبار مربوط به سهمیه‌بندی بنزین از کجا درز کرده است؟»

محمدرضا رسولی در ادامه با اشاره به شاخص اعتماد عمومی مردم گفته است: «در مطالعات رسمی شاخص اعتماد عمومی مردم به زیر ۲۰ درصد رسیده است. اگر توجه کنید می‌بینید که هنوز صف‌های بنزین هست؛ دلیلش چیست؟ همان بی‌اعتمادی مردم. مردم فکر می‌کنند هر لحظه ممکن است بنزین گران شود و متاسفانه عملکرد بد رسانه‌ها هم در دادن این آگاهی‌ها در اینکه چطور مردم را با شرایط سازگار کنند، ضعیف است. به‌عبارتی دیگر رسانه‌ها خیلی اوقات از مردم عقب می‌مانند.»

گزارش کامل را می‌توانید اینجا بخوانید

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =