جشن گل‌ریزان آزادسازی زندنیان جرائم غیرعمد در قم برگزار شد

سومین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان قم، یکشنبه شب با حضور بهرام سرمست استاندار و جمعی از مسئولان و خیرین در تالار وتوس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، استاندار قم دراین مراسم با اشاره به لزوم اشتغال و حمایت از زندانیان آزاد شده اظهار داشت: بازگشت زندانیان به کانون گرم خانواده، سبب افزایش نشاط فردی و اجتماعی در جامعه می شود و این یک اقدام بسیار ارزشمند و فرهنگی است. 

بهرام سرمست با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از آنها برای بازگشت به محیط اجتماع مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: گسترش این امور خیر و حسنه در جامعه، آثار و برکات بسیار ارزشمندی به دنبال دارد. 

مدیرکل زندان های قم نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان حضور دارند که امیدواریم با کمک مسئولان و خیرین هرچه زودتر از زندان آزاد شوند، تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۳۳۷ میلیون تومان کمک های خیرین جمع آوری شد که حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی زندانیان پرداخت گردید.

حجت الاسلام سید علی تهامی با بیان اینکه بدهی زندانیان توسط خانواده آنها، ستاد دیه، خیرین و گذشت شاکیان تأمین و پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیرین جمع آوری شد که توانستیم حدود ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان را پرداخت کنیم. 

در این مراسم همچنین استاد و خطیب حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه بسیار ارزشمند احسان و انفاق به دیگران در مکتب والای اسلام، گفت: در قرآن کریم در رابطه با نماز که ستون دین است، کمتر از ۱۰۰ آیه وجود دارد، اما درباره انفاق، احسان، قرض الحسنه و کار خیر بیش از ۵۰۰ آیه وجود دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد با بیان اینکه لذت های دنیوی همگی زودگذر هستند، جز لذت انجام کارهای خیر که پایدار و ماندگار است، تصریح کرد: هنگام کمک به دیگران و کارهای خیر، شیطان دل و جان انسان را وسوسه کرده و از آن بازمی دارد، اما انسان باید ایمان و اعتقاد خود را راسخ و مستحکم بسازد. 

وی در پایان بر ضرورت برخورد نیکو و برطرف کردن دغدغه های خیرین و نیکوکاران از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: کمک به آزادسازی زندانیان، هم آنها و خانواده هایشان را شاد و خوشحال کرده و هم هزینه های دولت را در این بخش کاهش می دهد، از این رو همه مردم باید در این عرصه حضور و مشارکت جدی داشته باشند. 

در جشن گلریزان جمعی از مسئولان ، نمایندگان اصناف و خیرین مبالغ زیادی را در جهت انجام این کار حسنه اختصاص دادند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =