۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
شرکت آهک هیدراته لرستان در آستانه تعطیلی

مهر نوشت: شرکت آهک هیدراته لرستان به عنوان یکی از واحدهای تولیدی نمونه لرستان به دلیل وقوع سیلاب و خسارات ناشی از آن در آستانه تعطیلی است.

شرکت آهک هیدراته لرستان یکی از موفق ترین واحدهای تولیدی و صادراتی استان لرستان که در جنوب شهرستان پلدختر واقع شده است که به دلیل مشکلات متعدد از جمله خسارات ناشی از سیلاب اخیر، در سال رونق تولید در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

محمد حسین توفیقی مدیرعامل این شرکت، گفت: شرکت آهک هیدراته لرستان تنها شرکت دولتی واگذار شده به بخش خصوصی در لرستان بوده که در ۱۵ سال گذشته ضمن اشتغالزایی قابل توجه با فعالیت مستمر نقش مهمی در اقتصاد شهرستان پلدختر ایفا کرده است.

فعالیت مستمر همه ساله به عنوان واحد تولیدی نمونه و صادر کننده نمونه

وی گفت: در ابتدای دهه هفتاد بسیاری از شرکت‌های دولتی فعال و دایر واگذار شده‌اند که تقریباً آنها تعطیل و به ورشکستگی رسیده‌اند، اما شرکت آهک هیدراته لرستان به عنوان یک شرکت تعطیل و مشمول ماده ۱۴۱ توسط بخش خصوصی احیا و در طول ۱۵ سال گذشته با فعالیت مستمر همه ساله به عنوان واحد تولیدی نمونه و صادر کننده نمونه در خدمت اقتصاد لرستان بوده است.

مدیرعامل این شرکت، گفت: اما متأسفانه در ماه‌های اخیر و افزایش مشکلات ناشی از تحریم و متعاقب آن سیلاب اخیر باعث کاهش تولید، امکان عدم رقابت و فروش کافی و تهدید تعطیلی مواجه شده است و متأسفانه مسئولان هیچ توجهی به این واحد تولیدی نداشته و به جای حل مشکلات واحدهای موجود و حفظ اشتغال موجود به دنبال احداث واحدهای جدید هستند.

توفیقی در ادامه، گفت: با توجه به خسارات گسترده وارد شده ناشی از سیل، قطع گاز در آن مقطع زمانی و از بین رفتن کوره‌ها، کاهش تولید و همچنین افزایش هزینه‌های حمل ناشی از قطع راه‌های مواصلاتی این کارخانه تولیدی ضمن تعدیل و کاهش نیروی انسانی احتمالاً تا تابستان امسال به توقف کامل و تعطیلی خواهد رسید.

وی از شعارهای تو خالی مسئولین استان در زمینه حمایت و رونق تولید، کاهلی و کم کاری و بی توجهی نسبت به حفظ تولید و اشتغال موجود نیز انتقاد کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =