کشاورزان چاراویماقی تمایلی به بیمه محصولاتشان ندارند

ایرنا نوشت: فرماندار چاراویماق از کاهش ۳۵ درصدی بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان خبرداد و گفت: کشاورزان تمایلی به بیمه محصولاتشان ندارند.

صابر تقویمی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: این در حالیست که اوایل سالجاری و به دلیل سرمازدگی، بیشتر محصولات کشاورزی در این شهرستان خسارت دید.

وی افزود: باید علت اینکه کشاورزان تمایلی به بیمه محصولاتشان ندارد بررسی شود و بیمه‌ها با ارائه تسهیلات و همچنین انجام تعهدات، کشاورزان را نسبت به بیمه محصولات متقاعد کنند.

فرماندار چاراویماق همچنین از عدم توجه برخی مسئولان استانی به این شهرستان انتقاد کرد و گفت: همین امر موجب اختصاص اندک اعتبار به شهرستان و در نتیجه کمبود امکانات و مهاجرت از شهرستان شده است.

تقویمی همچنین خواستار اختصاص حقابه از سد آیدوغموش به این شهرستان شد و افزود: تخصیص حقابه به رونق و توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند.

فرماندار چاراویماق همچنین از نحوه اختصاص اعتبار نسبت به جمعیت شهرستان اظهار نارضایتی کرد و افزود: بر اساس سرشماری جمعیت چاراویماق ۳۱۰۰۰ نفر است اما در فاصله ماه‌های اردیبهشت تا مهر جمعیت شهرستان به ۸۵۰۰۰ نفر می‌رسد از این رو نحوه اختصاص اعتبار باید تغییر یابد.

تقویمی گفت: وسعت شهرستان چاراویماق چهار برابر برخی شهرستان‌های آذربایجان شرقی است اما میانگین امکانات و زیرساخت‌های شهرستان کمتر از یک هشتم آنهاست.

فرماندار چاراویماق همچنین از نحوه استمهال وام‌های کشاورزی در شهرستان در سال گذشته انتقاد کرد و افزود: این شیوه اجحاف در حق مشتریان خوش حساب است.

واحدی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از خسارت ۱۱۷ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شهرستان چاراویماق خبر داد و گفت: عدم اجرای تعهدات از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی موجب بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات شده اما با این حال هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت خسارات از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پذیرفته نیست.

چاراویماق با سه هزار و ۷۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای ۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کند.
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
این شهرستان از مهم ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می رود.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای ۲ بخش به نام های مرکزی شامل دهستان های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قوری چای شرقی و شادیان شامل دهستان های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی، یک نقطه شهری به نام قره آغاج و ۲۴۸ آبادی است.
این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =