۶ نفر
۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
ناصر هوشمند وزیری درگذشت

ناصر هوشمندوزیری، مجسمه‌ساز و مدیر باغ موزه وزیری روز گذشته در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر هوشمندوزیری زاده شهر همدان بود. او نخستین مجسمه‌ساز ایرانی بود که در سال ۱۳۴۵ از طرف یک مهندس ایتالیایی - ایرانی با فایبرگلاس آشنا شد و مجسمه‌های بسیاری با فایبرگلاس ساخت.

از وی بیش از ۳۰۰ مجسمه به جا مانده که ۵۰ مجسمه آن در پارک جمشیدیه تهران برپا شده ‌است.

از مجسمه های ناصر هوشمند وزیری می توان به مجسمه سفالگر در لالجین همدان، مجسمه سردار جنگل در اهواز و مجسمه بوعلی سینا در ماهشهر اشاره کرد. مجسمه‌های هوشمند وزیری در پارک ساعی، پارک باراجین قزوین، قلعه فلک الافلاک و موزه رختشوی خانه زنجان نیز دیده می‌شوند.

هوشمندوزیری به همت خود در منطقه لواسانات موزه‌ای را ایجاد کرد. این باغ‌موزه در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این موزه اولین غار موزه خصوصی در ایران است. آثار طراحی شده در این باغ موزه از داستان‌های شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران و فرهنگ اصیل و سنتی ایرانی برگرفته شده است.

مرحوم هوشمندوزیری با استفاده از وسایل دورریختنی و با نمایش آثار و مجسمه‌های خود این موزه را ساخته بود.

علت فوت این هنرمند سکته قلبی عنوان شده است.

۲۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کسائیان IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    6 0
    خدا رحمتش کنه واقعا" مرد خاکی و مردمی بود خیلی حیف شد
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      1 0
      قسمت شد نوروز امسال خودش و موزه جالبش رو از نزدیک دیدم واقعا انسان دوست داشتنی بود. خدا رحمتش کنه امیدوارم موزه اش بعد از درگذشت او کماکان برقرار باشه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    2 0
    خدا روحتو شاد کنه استاد.اگر هرجای دنیا بودی روی 10 هزار نفر حداقل از موزتون بازدید میکردند. یک همچین خلاقیتی حیف شد که زود رفت. حیف که ما ایرانیها قدرتونو ندونستیم. مردم بیشتر به کباب خوردن در لواسون علاقه دارن تا موزه بینظیر شما
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    روح شون شاد، بسیار زحمت کش و خاکی و مهربان بودند و من خوشحالم که افتخار دیدن ایشون و آثارشون رو در لواسان داشتم. امیدوارم موزه ایشون حفظ بشه و کماکان جایی باشه برای بازدید هنرمندان و هنردوستان.