فضانوردی که غروب خورشید را از زاویه‌ای فرازمینی ثبت کرده است

هشتگ غروب خورشید را در اینستاگرام جست و جو کنید و بیش از ۲۰۰ میلیون عکس در این باره از سراسر جهان پیدا خواهید کرد. اما در حالی که همه ما، اینجا، بر روی زمین، سعی می‌کنیم بهترین عکس‌های ممکن را از غروب خورشید بگیریم، فضانوردِ ESA، یعنی الکساندر گِرست، نما و منظره‌ای را ثبت کرده که تنها تعداد انگشت شماری از انسان‌ها، آن را از نزدیک دیده‌اند. گرست، نسبت به تمام فضانوردان فعالِ اروپایی در آژانس‌های مختلف، مدت زمان بیشتری را در فضا سپری کرده است. همچنین او را می‌توان یک عکاس مشتاق و پاره وقت هم نامید، که چند نمونه از منحصر به فردترین عکس‌های غروبی که تا به حال دیده‌ایم را گرفته است.

حالا دیگر گِرست، به زمین برگشته و بعضی از عکس‌های غروبش را که در فضا گرفته، در صفحات مجازی منتشر کرده است. این عکس‌های خیره کننده و شگفت انگیز، در سال ۲۰۱۸ و زمانی گرفته شده‌اند که او فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی بود؛ عکس‌ها، طیف‌هایی از رنگ‌های گرم را نشان می‌دهند که به صورت لایه لایه، حول بخشی از کره زمین را گرفته‌اند. یک طرف سیاره، در تاریکی فرو رفته و سمت دیگر آن، در روشنایی درخشان نور خورشید، غوطه ور است. عکس‌های گرست واقعا نشان می‌دهد که غروب خورشید چگونه مرز تقسیم کننده میان روشنایی و تاریکی است.

این اولین باری نیست که گرست، عکس‌های فوق العاده و منحصر به فردش از دنیا را با عموم مردم به اشتراک می‌گذارد. عکس‌های او از  Super Typhoon Trami، تصویری فراموش نشدنی از قدرت این توفان، آن هم از نگاه شخص گرست، از ایستگاه بین المللی فضایی را فراهم می‌آورد؛ نگاهی که باعث شکل گیری نگرشی ویژه در او نسبت به این نوع توفان‌ها می‌شود. گرست، با سابقه‌ی ۳۶۲ روز ماندن در فضا، بهترین راهنمایی است که می‌تواند نشان بدهد زمین، از دید و تجربه یک فضا نورد چگونه است. حساب کاربری فلیکرِ او، پر است از تصاویری که زندگی روزمره یک فضانورد، نگاهی به پشت صحنه روابط او با همکارانش و دید پرنده او از فضای خارج ِ سفینه را نشان می‌دهد.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =