مردی با ۳۴ پرنده فنچ در چمدانش، در فرودگاه دستگیر شد‍

هنگامی که از جایی به سمت کشورتان بازمی‌گردید، رد شدن از گمرک با چمدانی پر از شکلات‌های سوئیسی یا هر بار مشابه دیگری، مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. اما برای فرانسیس گوراهو (Francis Gurahoo)، کسی که 34 پرنده فنچ را در چمدانش پنهان کرده بود، بدون شک عبور از گمرک برایش پر استرس بوده است.

بنابر گفته فاکس نیوز، مسولان گمرک و مرزهای ایالات‌متحده در فرودگاه جان اف کندی(JFK) هنگام بازررسی مورد مشکوکی را در چمدان مردی 39 ساله‌ پیدا کردند. این مرد قصد قاچاق 34 سهره زنده از گایانا(Guyana) به نیویورک برای مسابقه آواز پرندگان را داشته است. او هر فنچ را داخل یک بیگودی بسته‌بندی کرده بود.

این مرد اظهار کرده است که تصمیم داشته هر پرنده را در نیویورک حدود 3000 دلار به فروش برساند که در نهایت 120 هزار دلار سود کند. مسابقات آواز پرندگان نیویورک در بخش‌هایی از این شهر مانند بروکلین و کویینز طرفداران زیادی دارد.

در این مسابقه، فنچ‌ها در یک فضای عمومی مانند پارک‌ها با یکدیگر برای بهترین صدای آواز به رقابت می‌پردازند. جالب اینجاست که با اینکه آمریکا هم فنچ دارد، اما فنچ‌های گایانا دارای صدای بهتری نسبت به هم‌تاهای نیویورکی خودشان هستند. به همین دلیل است که قاچاق فنچ به نیویورک بسیار زیاد است. هرکدام از پرندگان که صدای بهتری داشته باشد و قهرمان مسابقات شود، ارزشی معادل 5000 دلار خواهد داشت.

مهم‌ترین قاچاق پرنده که پیش از این مورد صورت گرفته بوده است، توسط فردی بود که قصد قاچاق 70 پرنده به کشور نیویورک در ماه دسامبر را داشته است. او و گوراهو بالاترین تعداد قاچاق فنچ به ایالات‌متحده را داشته اند. گوراهو در این مسافرت برای اینکه ماموران گمرک به او شک نکنند خودش هم هنگام پرواز از گایانا به سمت نیویورک از بیگودی استفاده کرده بود.

در ادامه ماجرا، گوراهو(Gurahoo) به اتهام قاچاق غیرقانونی حیات‌وحش در روز دوشنبه به دادگاه احضار شد و خانواده او مجبور شدند مبلغ 25000 دلار برای آزادی او بپردازند و این در حالی است که قاضی دادگاه دستور داد تا گذرنامه‌اش را ضبط کرده و سفر او به شهرهای نیویورک و کانتیکت ممنوع شود.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =