شرکت سیسکو با ارایه گزارش اعلام کرد وضعیت بد بازار آی‌تی به افزایش جرایم رایانه‌ای منجر شده است

مجید جویا: شرکت سیسکو سیستمز در گزارش امنیتی نیم سالانه خود که دیروز منتشر شد، اخطار داد که بازار کار بسیار بد ممکن است به این منجر شود که کارگرانی که کار خود را از دست داده‌اند، خصوصا کسانی که در زمینه کامپیوتر نیز مهارت دارند، برای تامین نیازهای خود دست به کلاه‌برداری و سرقت اینترنتی بزنند.

به گزارش رویترز، کارگران ناراضی ممکن است که کارفرمایان سابق خود را هدف بگیرند، و سیسکو هشدار داده که نفوذی‌ها «برای هر شرکتی می‌توانند خطرناک باشند، چرا که آنها نقاط ضعف سیستمی را که با آن کار می‌کنند، به خوبی می‌دانند».

اردیبهشت‌ماه گذشته، یکی از تحلیل‌گران سابق فناوری اطلاعات در بانک مرکزی نیویورک به همراه برادرش دستگیر شد؛ جرم آنها گرفتن وام با هویت‌های جعلی بود. در این گزارش آمده بود که کاراگاهان اف.بی.آی در یک حافظه فلش که به کامپیوتر این کارمند بانک وصل بود، تقاضاهایی برای 73 هزار دلار وام با هویت‌های سرقت شده و یا جعلی یافتند.

سیسکو به شرکت‌هایی که از پیمانکاران کوتاه‌مدت آی‌تی استفاده می‌کنند یا آنها که کارهایی از این دست را برون‌سپاری می‌کنند، هشدار داد که «کاملا در مورد سطح و جزئیات دسترسی این افراد به اطلاعات حساس خود هشیار باشند».

این گزارش شامل جزئیاتی از گفتگو با یکی از هکرهایی است که از راه دور کنترل کامپیوترها را بر عهده می‌گیرند، و این امکان دسترسی را به فرستندگان هرزنامه‌ها می‌فروشند. به این گروه از هکرها باتمستر نیز گفته می‌شود.

این هکر از اعتراف به این‌که چقدر درآمد کسب کرده است، خودداری کرد؛ ولی گفت که «فردی را می‌شناسم که می‌تواند در هر هفته بین 5 تا 10 هزار دلار با سرقت اطلاعات بانکی به دست بیاورد». فیشینگ در حقیقت تمرین متقاعد کردن افراد برای لو دادن اطلاعات با ارزش خود (مانند رمز عبور حساب بانکی) است. بعد از آن، به راحتی می‌توان آن حساب را تخلیه کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =