دریاچه دالامپر ارومیه، افسانه‌ای که رمز بهشت است

در جنوب غربی ارومیه و شمال غربی اشنویه و در نزدیکی شهر کوچک دیزج، درست نزدیک مرز کشورهای ایران و عراق و ترکیه، کوهستان دالامپر قرار گرفته. تصور اینکه در انتهای بهار و اوایل تابستان بتوانید به منطقه‌ای سفر کنید که هنوز برف داشته، پر از گیاهان سبز بوده و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد، بی‌نظیر است. در این منطقه یک دریاچه که رمز عبور به بهشت را در دل خود دارد نیز قرار گرفته است: دریاچه دالامپر! دریاچه ای که بر روی کوهی بلند قرار گرفته و بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. 

برای رسیدن به دریاچه دالامپر در جاده ارومیه به اشنویه حرکت کنید و از سه راهی آغ بلاق به سمت روستای دیزج حرکت نمایید. اگر دلتان می خواهد خودتان به این منطقه بروید، یادتان باشد این دریاچه در ارتفاع بالای کوهستان قرار دارد و حتما به یک خودروی آفرود (کوهستانی و خارج شهری) نیاز خواهید داشت. همانطور که گفته شد، این دریاچه بر روی دامنه‌های کوه دالامپر جای دارد، کوهی که در ۴۵ کیلومتری ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار گرفته. در این کوه، یخچال‌های طبیعی چند هزار ساله و چند دریاچه‌ی طبیعی را خواهید دید که یکی از مهمترین دریاچه‌های آن، دریاچه دالامپر است که بی شک زیبایی منحصر بفردی را در خود جایی داده است.

در مسیر به دریاچه، هر طرف را که نگاه کنید سبزه و جوی آب می‌بینید و کوه‌هایی که هنوز برف بر روی آن‌ها خودنمایی می‌کند. اینجا پر از مراتعی است که در روزهای مشخصی از سال به دشت‌هایی از گل‌های رنگارنگ تبدیل می‌شوند. آسمان آبی و پاک که گاهی با لکه‌های سفید پوشیده شده است. در ادامه، تصاویری از این دریاچه‌ی بی‌نظیر را می‌بینیم. امیدواریم اگر تا به حال این منطقه را از نزدیک ندیده‌اید، با رعایت اصول گردشگری سالم، بساط سفر کوتاهی را به این منطقه بچینید و از آن لذت برده و سفرنامه‌هایتان را هم برای ما بنویسید تا دیگران بتوانند از تجربه‌ی دلنشین شما استفاده کنند.

 منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =