کواکبیان:  دست اصولگرایان را هم می‌بوسم/وکیلی: می گفتند نمایندگان تهران فانتزی و لاکچری هستند

ایرنا نوشت: دبیرکل حزب مردم سالاری، گفت: کار سیاسی و حاکم شدن دموکراسی نیاز به صبوری دارد و باید تحمل کرد، همیشه نباید منتظر پیروزی‌های بزرگ بود باید تحمل کرد؛ قطعاً در چارچوب تشکیلات، سازمان دهی و عملکرد خوب پیروزی به دست خواهد آمد.

«مصطفی کواکبیان» روز جمعه در همایش «شورایاری‌ها مظهر مردم سالاری» که به میزبانی حزب مردم سالاری برگزار شد، افزود: نهادهای مدنی دنیا موفق بودند چون با خرد جمعی این کارها را پیش بردند و نهادهای مدنی مشروعیت کامل‌تری نسبت به نهادهای اجرایی دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها حمایت کرد و وزیر کشور گفت؛ شورایاری‌ها در ۴ دوره قبلی برگزار شده و این دوره هم باید برگزار شود.

وی افزود: من اعتقاد ندارم که شورایاری‌ها سیاسی شوند، دست اصولگرایان را هم می‌بوسم و از آنها دعوت می‌کنیم در این پروسه دخالت و ورود کنند، تفاوتی نمی‌کند شورایار اصلاح طلب باشند یا اصولگرا، فقط باید به مردم کمک کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: ما چاره‌ای نداریم و باید همه مشکلات کشور را از طریق صندوق رأی و انتخابات حل کنیم، البته انتخابات باید آزاد، سالم و عادلانه باشد. مردم در امر اداره کشور دخیل هستند به همین دلیل باید در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: حزب اخوان مسلمین مصر ۷۰ سال در سایه بود ولی فعالیت می‌کرد و نهایتاً هم در اولین فرصت قدرت را در دست گرفت، بنابراین کار سیاسی و دموکراسی نیاز به صبوری دارد و باید تحمل کرد نباید زود منتظر پیروزی‌های بزرگ بود باید تحمل کرد و در چارچوب تشکیلات عملکرد پس از پیروزی به دست خواهد آمد.

وکیلی: می گفتند نمایندگان تهران فانتزی و لاکچری هستند

همچنین «محمدعلی وکیلی» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از کسانی که می‌گفتند نمایندگان تهران فانتزی و لاکچری هستند و به امور ملی نمی‌پردازند الان ایراد می‌گیرند که این نمایندگان، محلی شده اند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه برای بالا رفتن از قدرت باید به شکل سیاسی بالا رفت و نه پارتیزانی، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نردبانی است که پله نخست آن شورا یاری‌ها است.

وکیلی ادامه داد: یکی از آسیب‌های حکمرانی این است که وظایف می‌نویسیم و اختیارات نمی‌دهیم ما با قدرت بازی می‌کنیم. بی توازنی میان وظایف و اختیار فقط مخصوص شورایاری‌ها نیست.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =