۵ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

دره عشق، طبیعت وحشی بی مثال چهار محال و بختیاری

دره‌ وحشتی، که عشق آن را فراگرفته است! +تصاویر
دره عشق، طبیعت وحشی بی مثال چهار محال و بختیاری

وقتی وارد جاده شهرکرد به ایذه می شوید یکی از منحصربفردترین، زیباترین و در عین حال پرپیچ و خم‌ترین جاده‌های ایران را نظاره خواهید کرد. با ادامه دادن به مسیر، درختان سر به فلک کشیده در دامنه های زاگرس خودنمایی می‌کنند. با پشت سر گذاشتن این مسیر، راه‌های فرعی شما را به کوه هزار دره و شاخه‌ای از رودخانه کارون می رساند. با عبور از پل، پشت سر گذاشتن روستای جوزستان و روستای پوراز را خواهید دید و جشمتان به جمال این همه زیبایی روشن خواهد شد. و اما در ادامه‌ی مسیر چه عجایبی انتظارتان را می‌کشند؟

پس از گذر از این دو روستا به سوی روستای دروک بروید، این روستا به باغ‌های انارش معروف است. به هر جای این روستا که نگاه بیاندازید درختان انار را خواهید  دید که به همین دلیل به این روستا دورک اناری می گویند. 

 وقتی اسم دره را می شنویم هرگز تصور زیبایی و نرمی را از آن نخواهیم داشت اما در این دره جلوه‌های زیبای طبیعت همانند آبشار و رودخانه وجود دارد تا روح خشن و پر از استرس دره را به زیبایی عشق تبدیل کند. جالب است که بدانید آب و هوای این دره در نقاط مختلف با همدیگر بسیار متفاوت است و برای مثال در یک جای آن ممکن است هوا سرد باشد در حالی که در جای دیگر دره هوای گرم را احساس خواهید کرد .این اختلاف دما باعث شده تا دیواره‌ها و جنس سنگ‌ها با هم متفاوت باشد و شما را شیفته‌ی این منطقه کند.

یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی دره‌ عشق آبشار زیبایی است که در واقع به اصلی‌ترین جاذبه‌ی این منطقه تبدیل شده است .آبشار دره عشق، دارای بلندایی بیش از ۱۰۰ متر است و سرعت تراوش در این آبشار بسیار زیاد است که از عمق کوه به بیرون نشر پیدا می‌کند. می‌توان راه رسیدن به آبشار دره‌ی عشق را از زیباترین و تماشایی‌ترین مسیرهای موجود در طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ی استان چهارمحال و بختیاری و کشور در نظر گرفت.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =