به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی:

طبق پیش‌بینی کارشناسان گردشگری، ناآرامی‌های اخیر در تونس و مصر سیل توریست‌های اروپایی منطقه مدیترانه را تابستان امسال روانه ترکیه می کند. کاهش قیمت هتل‌های از جمله تمهیدات ترکیه برای جذب گردشگران مدیترانه است.

در پی بروز نا آرامی های اخیر در برخی کشورهای منطقه مدیترانه همانند مصر و تونس پیش بینی می شود که بخش بسیار بزرگی از
توریست های اروپایی عازم مدیترانه تابستان امسال کشور ترکیه را به عنوان مقصد جایگزین انتخاب کنند.

به گزارش حریت با توجه به سواحل آفتابی و کاهش قیمت ها در ترکیه و در شرایط ادامه بحران در برخی کشورهای عرب مدیترانه انتظار می رود که توریست های اروپایی به مقصد این دو کشور تابستان امسال روانه ترکیه شوند.

مدیر شورای تجارت توریسم ترکیه و اروپا با اشاره به این نکته افزود:«اساسا جنگ داخلی و تروریسم بزرگ ترین تهدیدها علیه صنعت توریسم در هر کشور محسوب میشوند و در جریان حوادث اخیر روسای توریسم کشورهای ترکیه و اتحادیه اروپا توافق کرده اند که با توجه به بی ثباتی بالقوه که تونس و مصر را همچنان تهدید می کند، ترکیه به عنوان بزرگ ترین رقیب توریسم این دو کشور در منطقه مدیترانه می تواند توریست های فرانسوی ، انگلیسی و آلمانی را وادار کند با تغییر مقصد خود به سوی سواحل جنوبی ترکیه ، به این کشور روانه شوند.

بنا به همین گزارش به نقل از مقامات و محققان صنعت سفر و توریسم ترکیه تغییر مقصد و برنامه مسافرت توریست های اروپایی از تونس و مصر به ترکیه و اثر مستقیم آن بر وضعیت کشورهای خاورمیانه،نرخ اشعال هتل ها در ترکیه نیز مستقیما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش سازمان توریسم جهانی در باره وضعیت توریسم وتعداد توریست ها در حوزه مدییترانه، کشور اسپانیا با 58 میلیون توریست در ردیف اول و ایتالیا با 43 میلیون در ردیف دوم وسپس ترکیه با 29 میلیون در ردیف سوم قرار دارند. کشورهای مصر با 16 میلیون و تونس با 10 میلیون توریست در سال 2010 درردیف های چهارم و پنجم جدول قرار دارند.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذر رحیمی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    1 5
    با سلام خواهش می کنم اطلاعاتی در مورد توریست های کشورهای اسلامی و تسهیلات کشور ترکیه برای آنها را به من بدهید. با تشکر