راهنمای گردشگری و سفر به مارماریس، بهشت گردشگران ترکیه

مارماریس یکی از محبوب ترین و خارق العاده ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است که در جنوب غربی این کشور، در مجاورت دریای مدیترانه و کوههای پوشیده از درختان سبز قرار گرفته است. مارماریس یک مقصد بکر گردشگری ، بخصوص در فصل تابستان، به شمار می رود که علاوه بر سواحل زیبا دارای فرهنگ و اماکن تاریخی نیز است بنابراین در مارماریس هم می توانید ماجراجویی کنید هم به تفریح و لذت بردن از دریا بپردازید. از سواحلی با شن های سفید و تلائلوی آفتاب در آبهای دریا گرفته تا خرابه های باستانی ، مارماریس اصلا شبیه به دیگر شهرهای ترکیه نیست.

قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه را به خود جذب می‌کند. گیاهان گرمسیری، نوار ساحلی با صخره‌هایی بزرگ، غارهای زیبا و آب زلال و فیروزه‌ای از دلایل جذب گردشگران به این مقصد می‌باشند.این شهر یکی از مهمترین مراکز تجمع کشتی‌ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای مسابقات اتومبیل‌رانی است.

با  ما همراه باشید تا ببینید چه چیزی در مارماریس انتظار شما را می کشد.

بندر مارماریس

چه بخواهید اوقات خود را به تماشای قایق ها در بندر بگذرانید چه به خرید بپردازید ، بندر مارماریس محل مناسبی برای پرسه زدن و لذت بردن از فضا است. معمولا در کنار دریا می توانید موزیسین ها را ببینید که به نواختن می پرازند و فضا را لذتبخش تر می سازند. همچنین رستوران های متنوعی نیز در کنار بندرگاه وجود دارد که غذاهای با کیفیتی سرو می کند ، علاقه مندان به خرید نیز می توانند انواع لباس و وسایل تزیینی ترک را در این محوطه خریداری کنند.

فواره های رقصان ( The Dancing Fountans )

افرادی که دوست دارند شبهای مارماریس را بگردند می توانند نیم ساعت از وقت خود را به تماشای فواره های رقصان بگذرانند. این فواره ها که با موزیک و رنگهای متنوعی حرکت می کنند بسیار تماشایی هستند و شما می توانید به صورت رایگان این نمایش زیبا را تماشا کنید. این فواره در طول روز به صورت معمولی کار می کند و فقط شبها نمایشی خارق العاده ایفا می کند.

کوههای مارماریس

کوههای مارماریس نه تنها زیبا هستند بلکه چشم اندازی زیبا از شهر را نیز برایتان به ارمغان می آورد. معمولا تورهایی برای کوهنوردی در این منطقه برگزار می شود که اگر علاقه مند به ماجراجویی و فعالیت های اینچنینی باشید برایتان لذتبخش خواهد بود.

مقبره های صخره ای کاریان ( Carian Rock Tombs )

مقبره های صخره ای کاریان که به نام مقبره های پادشاهان نیز شناخته شده است شامل مقبره هایی تاریخی می شود که به زیبایی در دل صخره ها حکاکی شده اند. به منظور حفاظت از این منطقه تاریخی ، گردشگران فقط می توانند با قایق و از دور آنها را تماشا کنند. معمولا راهنماهایی همراهتان خواهند بود که اطلاعات کاملی درباره این منطقه به شما می دهند. اگر علاقه مند به آثار باستانی و داستان های تاریخی هستید ، بازدید از این مقبره ها را از دست ندهید.

دالیان (Dalyan)

دالیان منطقه ایست که با فاصله یکساعت از شهر مارماریس قرار گرفته است و می تواند تجربه ای متفاوت برای گردشگران باشد. معمولا افرادی که می خواهن به قایق سواری روی رودخانه بپردازند یا سازه های تاریخی را ببینند به دالیان می روند. برای تماشای مقبره های صخره ای نیز باید به دالیان بروید و از اینجا با قایق به روی رودخانه رفته و دو تفریح – قایق سواری و تماشای آثار باستانی – را همزمان انجام دهید.

جزیره کلئوپاترا ( Cleopatra Island )

جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر نیز شناخته شده است یک جزیره کوچک در خلیج گوکوا ( Gokova ) در جنوب شرقی دریای اژه و در نزدیکی سواحل اولا ( Ula ) است که با فاصله ۱۸ کیلومتری شمال مارماریس قرار گرفته است. این جزیره بخاطر ساحلی که از صدف های دریایی پر شده است شهرت دارد و گفته می شود شن های اورگانیک موجود در این ساحل به صورت اختصاصی از دریای سرخ برای کلئوپاترا آورده شده است. به همین دلیل این ساحل بسیار تحت نظر است تا شن های آن را کسی با خود نبرد. گفته می شود ماسه های این ساحل فقط در مصر یافت می شود.

ساحل ایچملر ( Icmeler Beach )

این ساحل دارای آبهای زلال و کم عمق است و شن های نرم و بی نظیری دارد. ساحل ایچملر از معروف ترین سواحل مارماریس است که برای خانواده ها نیز مناسب می باشد. چشم انداز کوهستانی اطراف این ساحل نیز بسیار تماشایی است. علاوه بر اینها ، این ساحل محل مناسبی برای تماشای غروب خورشید و لذت بردن از آفتاب است.

موزه و قلعه مارماریس

اینجا مکان مناسبی برای اشخاصیست که به تاریخ علاقه مند هستند. اگر بخواهید قلعه تاریخی مارماریس و موزه آن را به طور کامل ببینید شاید دو یا سه ساعت از وقتتان را بگیرد. قلعه مارماریس یک قلعه قدیمی است که در  دوره سلطان سلیمان و به منظور دفاع از شهر در برابر رودس ، بازسازی شده و گسترش یافت.  گفته می شود اولین بار این دیوارهای دفاعی در سال ۳۰۰۰ پیس از میلاد ساخته شده اند. در موزه این قلعه آثارباستانی مربوط به امپراطوری عثمانی یافت می شود. همچنین قلعه چشم اندازی زیبا از محیط اطراف نیز دارد.

 

چند نکته درباره مارماریس :

  • مارماریس شبهای بسیار زیبا و زنده ای دارد و در خیابان اصلی مارماریس و خط ساحلی(بندرگاه) آن میتوان توریست های بی شماری را حال گشت و گذار مشاهده نمود. این حالت را شاید در اندازه کوچکتری در بدروم ببینید. 
  • در مارماریس تمامی هتل ها در شهر و یا در فاصله نزدیکی از آن قرار گرفته اند و دورترین هتل با مرکز شهر (میدان آتا ترک) کمتر از ۸ کیلومتر فاصله دارد.
  •  تمامی هتلهای ساحلی مارماریس توسط پیاده رویی بسیار طولانی (با مسافت تقریبی ۸ کیلومتر) به همدیگر متصل هستند و این شکل از ارتباط فقط در هتل های مارماریس دیده میشود. 
  • مشابه طبیعت سرسبز و زیبای مارماریس کمتر در دیگر شهر های توریستی و معروف ترکیه دیده می شود.
  •  در میان شهرهای توریستی و ساحلی ترکیه، دسترسی به مراکز خرید مارماریس آسانتر است و همگی در مرکز شهر (اطراف میدان آتا ترک) قرار گرفته اند، معروفترین بازار آن "کاپاله چارشی" یا همان بازار سرپوشیده است. شاید در شهر کوش آداسی مرکز خرید سکه (Sokke) از نظر خرید و قیمت بسیار بهتر باشد اما دسترسی به آن سخت و طولانی و پر هزینه خواهد بود، در بدروم نیز مراکز خرید بسیار کوچک و انگشت شمار هستند. مراکز خرید آنتالیا بسیار بیشتر و بهتر هستند اما دسترسی به آنها به دلیل اینکه هتل ها معمولا خارج از آنتالیا هستند بسیار سخت و پر هزینه است.

  

شاید بزرگترین نقطه ضعف مارماریس را بتوان فاصله طولانی فرودگاه ازمیر تا شهر مارماریس دانست که با توجه به شرایط مختلف و با اتوبوس تقریبا ۴ تا ۴.۳۰ ساعت است اما لذت بودن در مارماریس ارزش تحمل این زمان را دارد .

 

منبع : لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =