۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
نسلی با سه تجربه قرنگشت!

ما نسلی هستیم که هر کدام مان - اگر دو سال دیگر هم دوام بیاوریم- سه بار ورود به یک قرن جدید را تجربه کرده ایم.

چهل سال قبل شاهد ورود به قرن جدید هجری قمری بودیم و بیست سال قبل آغاز قرن جدید میلادی را تجربه کردیم و دو سال دیگر نیز به قرن جدید هجری شمسی وارد می شویم.
جامعه شناسان، دانشمندان علوم ارتباطات و رسانه و بسیاری از عالمان سایر رشته های مشابه پس از این از مسایلی خواهند گفت و در باره ی چیزهایی خواهند نوشت که برای ما خاطره است!
تاریخ نویسان و مردم شناسان در تحلیل موضوعاتی سخن خواهند گفت که ما با گوشت و پوست و استخوانمان لمس کرده ایم!  
این نسل حادثه های بزرگ را از سرگذرانده و تجربه هایی سخت را پشت سر گذاشته است، از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تا تحریم اقتصادی و پیشرفتهای درخشان علمی.
در همین حال نسل ما با آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی فراوان روبرو شده و در سنگلاخ های پیاپی حرکتی دشوار و طاقت فرسا داشته است.
اکنون پیش از هر چیز و بیش از هر وقت نیازمند همدلی و همراهی هستیم تا به سوی یک هدف مشترک و در مسیری واحد رهسپار شویم.
هر چیزی که این وحدت و همراهی را خدشه دار سازد و به این همدلی و همگامی ضربه وارد کند در آینده مورد شماتت و سرزنش خواهد بود.
ستاره ایران می تواند بدرخشد، آفتاب انقلاب می تواند بتابد و فرزندان این نسل می توانند در میان طوفان های سخت از گردنه های نفس گیر مشکلات بگذرند و سربلند و گردن افراز پرچم موفقیت های خویش را در آغاز قرن جدید به اهتزاز درآورند.

چند سال بعد آیندگان کتاب تجربه های امروز ما را ورق خواهند زد، از آینده به امروز نگاه کنید تا بدانید و باور کنید که نسل ما چه اندازه حساس و نقش آفرینند!

* استاد دانشگاه 

* منتشر شده در روزنامه خراسان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =